Češi si ze zahraničí vozí Trabanty, Aerovky, Tatry i ojeté obytňáky


Češi si ze zahraničí nevozí pouze levné Škodovky, Fordy a Volkswageny. Předmětem jejich zájmu jsou i ojeté obytné vozy a auta, do kterých byste to asi neřekli. Třeba Trabanty nebo Tatry.


Letošní červen byl v počtu registrací nových osobních automobilů nejvýše za posledních šest let (kromě výkyvu v kovidovém období), meziročně vzrostl o 9,05 %. Registrace za 1. pololetí dosáhly 119 221 ks, což představuje meziroční nárůst o 3,18 %. Registrace čistě elektrických OA letos vzrostly o 39,3 % (na 4 167 ks), jejich podíl na celkových registracích se zvýšil na 3,5 % (loni v 1. pololetí to bylo 2,6 %, ve 2. pol. 3,45 %). Počet hybridních vozidel vzrostl o 35 %. Nejprodávanějšími značkami čistě elektrických osobních automobilů byly Tesla, Škoda, Volvo a Hyundai. Z pohledu paliv mezi osobními automobily vede benzín s 66 %, z hlediska obchodních tříd první místo i nadále zaujímají vozy SUV s více než 47 %. Motocykly i přes červnový pokles zaznamenávají letos rekordní počet registrací. Také v ostatních kategoriích s výjimkou velkých nákladních vozů registrace meziročně vzrostly.

Dovozy ojetin klesají

Registrace dovážených ojetých OA v období 1‑ 6/2024 klesly meziročně o 12,0 % na 71 568 ks. Jejich průměrné stáří je 10,4 roku, přičemž podíl vozidel starších 10 let činí 48,77 %, starších 15 let je 22,82 %.

Ojeté obytňáky jsou v kurzu

Zajímavostí potom je, jaké vozy se do Česka dováží. To, že mezi nejvíce dováženými značkami dominuje Škoda, Volkswagen a Ford asi překvapí málokoho. Že se ale ve statistice objeví značky jako třeba Trabant, Aero nebo Tatra, to už možná překvapením bude. Stejně tak jako dovoz ojetých obytných automobilů. Těch si totiž Češi dovezli je první pololetí letošního roku několik stovek. Nejvíce značek Dethleffs, Capron a Knaus. Dovozy obytných aut potvrzují rostoucí oblibu Čechů v kempování a absolutní nedostatek nabídky těchto aut na českém sekundárním trhu.

Trabant, Tatra i Aero

Ve statistice SDA jsou zastoupeny i vozy značek Trabant, Tatra nebo Aero. V těchto případech jde pravděpodobně o investiční nákupy, než že by šlo o nákupy vozidel, se kterými chce jejich majitel běžně jezdit. Nejlevnější Trabant, který jsme na českém internetu aktuálně našli, se nabízí za cenu 105 tisíc korun. Ceny Tatrovek a Aerovek jsou potom do vyšších statisíců, někdy částka přesáhne i milión korun. Například u ikonické Tatry 603.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.