Extrémní zdražování ojetin? Nesmysl. Pořád se dají najít skvělá rodinná auta do 100 tisíc korun

Foto: MAMA CAR

Zapomeňte na Škodovky, Volkswageny nebo Fordy. Vybrali jsme pětici opravdu povedených rodinných aut, která ještě odvedou spoustu spolehlivé práce, a dají se pořídit do ceny 100 tisíc korun


I když ceny ojetin jdou poslední dobou nahoru, tak stále se dá do 100 000 Kč koupit poměrně slušné rodinné auto, které ještě nepatří do šrotu. Vyhnuli jsme se mainstreamu a podívali se, co se dá v ceně okolo 100 tisíc koupit. 

Volvo V70 (II. gen) 

Pověst bezpečného rodinného tanku zůstala i posledním generacím švédské klasiky. Volvo sice ztratilo dřívější konkurenční výhodu, když i ta nejlevnější auta dnes musí splňovat přísné bezpečnostní požadavky, ale pořád ho lze považovat za velmi bezpečné, prostorné a pohodlné rodinné auto. A také za spolehlivé, neboť se správným motorem najede ještě hodně kilometrů jen s běžnou údržbou. 

Pořád jsou dobře ceněné pětiválcové diesely 2,4 l, kterým stačí jen běžný servis. U kusů s cenou kolem 100 000 Kč bude asi potřeba vyřešit úniky oleje přes unavená těsnění a gufera, ale jinak s jejich mechanikou problémy nebývají. Sehnat jdou dokonce ještě bez částicových filtrů. Velmi spolehlivé jsou také přeplňované benzinové motory, i když ty asi šetřivější zájemce odradí svou vyšší reálnou spotřebou okolo 10 litrů na 100 km. Prohlédněte dobře spodek auta, jestli nejsou důležité nosné části napadené korozí. Ale udržované kusy většinou nereznou a slibují ještě několikaletý bezproblémový provoz. 

Mazda 6 (I. gen) 

Populární japonský vůz střední třídy konkuroval Passatu a dodnes má co nabídnout. Tedy především slušný vnitřní prostor, dobré jízdní vlastnosti a vysokou mechanickou spolehlivost. Sice s vyšším nájezdem už jinak výborné zážehové motory ztratí něco ze své jiskry, a asi bude potřeba se smířit s mírnou spotřebou oleje (litr na 5000 km lze považovat za akceptovatelný úbytek u starých aut), ale pořád lze Mazdu považovat za velmi dobré auto. Dieselům se ale vyhněte, jejich opravy už nedávají u auta na dojetí ekonomický smysl.

Pozor na přestavby na LPG, motory Mazdy si s nimi moc nerozumí a často už mají podpálené ventily
Martin Foltýn; CarTrax 

Diskutovaným problémem u Mazdy 6 je koroze, ale ta se týká především zanedbaných aut a kusů po špatně opravených bouračkách. Vozy ve slušném stavu ještě korozí napadnuté být nemusejí, a když, tak se spíše bude týkat jen povrchových dílů podvozku. Jako první to pak u hodně ojetých aut odnesou lemy blatníků, hrany dveří a kapoty a nakonec i prahy. Dobře auto před koupí prověřte a hledejte stopy špatných oprav, kdy někteří podvodníci zrezlá místa jen přetřou štětcem, ale korozi neodstraní. 

Renault Laguna III 

Třetí generace Renaultu Laguna si s sebou nese špatnou pověst předchůdce a to stlačilo ceny dolů. Přesto je to velice dobré a spolehlivé auto. Renault se totiž z předchozích chyb poučil. Znalci už ale ty nejlepší kusy z posledních let výroby vykoupili, takže nezbývá než hledat mezi staršími vozy. Ale sto tisíc korun by stačit mělo na auto, které slušně jede, má dobrou výbavu a vlastně má i poměrně spolehlivou mechaniku. A hlavně netrpí na korozi. Renaulty téhle doby prakticky vůbec nereznou. 

Z motorů bychom vynechali naftovou patnáctistovku. To je rozhodně lepší dvoulitr dCi, který potřebuje jen pečlivější olejový servis a kvalitní naftu, aby dobře fungoval. Nebojte se ale ani zážehových motorů, které sice neoslní charakterem, ale v zásadě jsou spolehlivé. Překvapivě solidní je dvoulitr s turbem, který opravdu pěkně jede, má vcelku rozumnou spotřebu (do 9 l/100 km) a krom běžného servisu nic víc nepotřebuje. Z mechanických věcí snad jen pozor na stav mechanických převodovek a starších typů automatů, které se umí draze rozsypat. Vyhnuli bychom se také verzím se složitým natáčením zadní nápravy 4Control.

Citroën C4 Picasso (I. gen) 

Prostorná rodinná MPV nejsou zrovna kategorie aut, kterým by klesala v současné době cena, ale starší Picasso se za 100 tisíc Kč sehnat dá. A rozhodně to nemusí být vrak, jak se o francouzských autech říká. Jednou z hlavních předností těchto citroënů je odolnost proti korozi, takže ani hodně ojetá auta, pokud za sebou nemají špatně opravenou nehodu, nereznou. Jediným problémem snad může být jen panoramatické střešní okno u některých vozů, které umí prasknout a kolem starého těsnění také často do auta zatéká. 

Kromě problémového motoru 1.6 THP není vlastně pod kapotou jednotka, kterou by bylo nutné vyloženě rozmlouvat. Spíše bychom se vyhnuli vozu s cukavým robotizovaným automatem, to je rozhodně lepší klasická automatická převodovka s hydrodynamickým měničem. Dobrý motor 2.0 HDI se do 100 000 Kč shání těžko, spíše v této relaci narazíte na některou ze základních zážehových motorizací. Malý diesel 1.6 HDI není vyloženě špatný, ale trpí na zanedbávaný servis a opožděné výměny oleje. Po vyšších nájezdech si také pravidelně řekne o nový částicový filtr, ale ten je naštěstí relativně levný. 

Toyota Avensis (II. Gen) 

Toyoty jsou pověstné spolehlivostí a platí to i pro druhou generaci Avensisu, který v relaci do 100 000 korun představuje jedno z nejlepších ojetých aut, která si můžete koupit. Ideální je hledat benzinové motorizace, které krom běžné údržby nepotřebují nic. Hodně zanedbaná auta berou olej, ale pokud Toyota dostává aspoň jednou za rok běžný servis s novým olejem, bude fungovat navždy. Tady je ale jisté riziko, že vůz bude po někom, kdo servis vůbec neřešil a auto třeba tři čtyři roky vůbec nedostalo nový olej. Vozy s kompletní historií budou určitě bezpečnější koupě. 

Diesely v Avensisech uměly zlobit, takže bude trochu obtížné najít zcela bezproblémový kus. Koroze zde není kupodivu takový problém, ale auto dobře prověřte hlavně na podvozku. Vozy po větších bouračkách bývají už rezavé na skrytých místech, kam se podvodníkův štětec s barvou už nedostal. Elektronika u Toyoty nezlobí a celkově tu moc slabých míst není. Takže Avensise v kombíku, ideálně s benzinovým motorem, můžeme jedině doporučit. Opatrně jen na verze s automatickými převodovkami, některé už mají nejlepší léta za sebou. Ovšem s nájezdy za 300 000 km už mívají zanedbané automaty s nevyměněným olejem nárok na první poruchy.

Máte některé z uvedených aut? Napište nám do diskuze

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.cryptonews.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.