Po Vietnamu se ode dneška začnou prohánět modely Škoda Kodiaq a Karoq

Foto: ŠKODA Auto

Vietnam se mění před očima. Kdo byl například před deseti lety v Hanoji, viděl na silnicích tisíce motorek. Osobních aut bylo pomálu. Motorky z Hanoje nezmizely, ale přibyly desetitisíce aut. Ode dneška mezi ně bude patřit i Škoda Kodiaq a Karoq.


Škoda Auto oficiálně vstupuje na vietnamský trh. Prodej vozů bude spuštěn 25. září v Hanoji v prvním dealerství značky Škoda v zemi; montáž vozů ve Vietnamu z plně rozložených sad (CKD) bude zahájena v roce 2024. Slavnostní akce proběhla za účasti představitelů vietnamské a české vlády a společnosti TC Group, která je partnerem české automobilky pro prodej a výrobu vozů ve Vietnamu.

Škoda si ve Vietnamu věří

Škoda Auto plánuje rychlé rozšíření dealerské sítě až na 30 prodejen a roční odbytový potenciál má po roce 2030 překročit hranici 40 000 vozů. Nabídku budou zpočátku tvořit automobily dovezené z Evropy, prodej firma zahájí s modely Karoq a Kodiaq. V příštím roce dojde ke spuštění výroby vozů z plně rozložených sad (CKD) v nově budovaném místním závodě, čímž se využije synergie se stávajícím výrobním zázemím v Indii. Škoda Auto považuje Vietnam zároveň za bránu do sdružení zemí ASEAN.

Jsme nadšeni, že se stáváme součástí dynamické ekonomiky Vietnamu a oslovujeme novou skupinu zákazníků na tomto významně rostoucím trhu. Jde také o další krok v naší zrychlující strategii internacionalizace, k posílení pozice značky v regionu ASEAN a k zintenzivnění synergií mezi našimi dvěma klíčovými trhy v Indii a Evropě. Během příprav se ukázalo, že ve společnosti TC Group máme vynikajícího partnera pro výrobu a prodej atraktivního modelového portfolia značky Škoda. Těším se z toho, že společně zahajujeme úspěšnou budoucnost,“ řekl Klaus Zellmer, předseda představenstva společnosti Škoda Auto.

Tento den je významným mezníkem v historii Škoda Auto. Vstupem na vietnamský trh dále posilujeme svou pozici v rámci světového automobilového průmyslu. Máme jasnou strategii, ambiciózní cíle a ve společnosti TC Group také silného místního partnera. Naším střednědobým plánem je zapojení okolo 30 místních smluvních partnerů, montáž přibližně 30 000 vozů z CKD sad a po roce 2030 dosažení prodejního potenciálu přes 40 000 vozidel ročně. Tímto krokem Škoda upevňuje své odhodlání naplnit potřeby svých vietnamských zákazníků a stát se významnou součástí místního trhu,“ uvedl Martin Jahn, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu.

Kodiaq a Karoq bude následovat Octavia i Superb

Česká automobilka zároveň představila dvě SUV vyráběná v domácím závodě v Kvasinách. Modelové řady Karoq a Kodiaq se tím stávají prvními modely značky dostupnými na vietnamském trhu. Zákazníci si je mohou zakoupit v prvním autosalonu Škoda v Hanoji, který se otvírá 25. září. Další showroomy ve středním a jižním Vietnamu budou brzy následovat. Dealerská síť se má do roku 2025 rozrůst na 20 a do roku 2028 na 30 zastoupení. Škoda má pro své působení na vietnamském trhu jasně stanovené jednotlivé kroky. Ve druhé fázi je v plánu doplnit portfolio o další dovážené modely, Octavia a Superb. Počítá se rovněž s uvedením rodiny plně elektrických vozů Enyaq, protože lze očekávat rostoucí poptávku vietnamské klientely po elektromobilech.

Až 27 tisíc vyrobených aut ročně

Během druhé poloviny roku 2024 využije Škoda v regionu významnou synergii: dojde k zahájení dovozu vozů Kushaq ve formě kompletně rozložených sad (CKD – Completely Knocked Down) z indického závodu v Púně k finální montáži ve Vietnamu. Výstavba výrobní haly společnosti TC Group, místního partnera automobilky Škoda Auto, již probíhá v průmyslovém parku Viet Hung v provincii Quang Ninh. V závislosti na vývoji trhu je v plánu postupné navyšování výroby tak, aby po roce 2027 dosáhla až 27 000 vozidel ročně.

Vysoký potenciál růstu 

Automobilový trh ve Vietnamu roste mimořádným tempem. Již nyní je čtvrtým největším odbytištěm v jihovýchodní Asii. Na 1000 obyvatel zde připadá pouze 38 vozidel, přitom celková populace činí přibližně 100 milionů lidí. To spolu s dalším předpokládaným ekonomickým rozvojem dělá z Vietnamu zemi s nejvyšším potenciálem k růstu v celé oblasti. Škoda Auto počítá ve střednědobém horizontu s ročním odbytem 30 000 vozů a po roce 2030 mají dodávky vzrůst dokonce na více než 40 000 automobilů. Kapacita průmyslového parku Viet Hung, kde se nachází závod společnosti TC Group, by mohla být v budoucnu využita k rozšíření výroby s výhledem na export modelů Škoda do celého regionu ASEAN.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.