Prodat ojetý Enyaq trvá v průměru 3x déle než jiné ojeté auto

Škoda Enyaq
Foto: Jan Smékal

I přes rostoucí zájem o elektromobily byl vloni jedním z nejdéle inzerovaných automobilů Škoda Enyaq, který trvalo prodat 119 dní. Nejrychleji se prodávají veterány nebo sběratelské vozy v perfektním stavu.


Spolu s rostoucí nabídkou na trhu ojetin se vloni stabilizovala doba, za kterou nejčastěji inzerent prodá svůj automobil. Doba inzerce automobilu v nabídce českého trhu byla nejčastěji 41 dní, o rok dříve to bylo 40 dní a v době pandemie, kdy byl na trhu velký nedostatek ojetin, to dokonce trvalo jen 32 dní. Nejrychleji se prodávají veterány nebo sběratelské vozy v perfektním stavu. I přes rostoucí zájem o elektromobily byl vloni jedním z nejdéle inzerovaných automobilů Škoda Enyaq, který trvalo prodat 119 dní (medián). Data vyplývají z kontinuálního monitoringu trhu ojetých automobilů skupiny AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna.

Trh se začal stabilizovat

„Po dlouhých letech výpadků ve výrobě a klesající nabídce se vloni trh začal opět stabilizovat a na českém trhu přibylo meziročně několik tisíc aut. To ovlivnilo i dobu, za kterou se automobil prodá. Zájemci o koupi vozu mohou vybírat z širší nabídky, proto se v loni opět prodloužila délka doby inzerce ojetin. Vloni trvalo nejčastěji čtyřicet jedna dní, než se automobil prodal. O rok dříve to bylo čtyřicet dní, ale v roce 2021, kdy se trh potýkal ještě s dopady pandemie, to trvalo jen třicet dva dní,“ upozornil Petr Vaněček, Co-CEO (společný generální ředitel) skupiny AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna. „Dalším důvodem je i to, že lidé v důsledku krize déle vybírají, aby jejich investice do lepšího automobilu dávala v současné ekonomické situaci opravdu smysl,“ upozornil Petr Vaněček.

Hitem je Alfa Romeo 159

Průměrná doba, po kterou jsou inzerované vozy v nabídce, se tak prodloužila meziročně o den na nejčastějších čtyřicet jedna. I tak jde o jednu z nejnižších hodnot za posledních šest let. V roce 2018 lety se vůz prodával v průměru o devět dní déle. Stále mizí nejrychleji vozy s investičním potenciálem. Podíváme-li se na vozy, kterých vloni v nabídce bylo alespoň sto kusů, tak se nejrychlejší z nich prodávaly i pouhých 15 dní. Mezi nejrychleji mizícími vozy z nabídky byla například Alfa Romeo 159, které láká svým nadčasovým vzhledem hlavně mladé, jedno z posledních pravověrných MPV na trhu Toyota ProAce Verso nebo prostorný vícemístný Mercedes Viano.

Škoda Kodiaq se prodá za 39 dní

V případě nejžádanějších modelů roku 2023 se naopak ve většině případech doba inzerce zkrátila. Například Čechy nejoblíbenější Škoda Octavia se nejčastěji prodávala 37 dní, o dva dny rychleji než o rok dříve. O dva dny se zkrátila doba i u Škody Fabia (na 35 dní) nebo Volkswagen Passat (na 36 dní). V desítce nejprodávanějších automobilů se nejdéle prodává Škoda Karoq, u které se zároveň doba prodloužila nejvýrazněji, a to o 12 na 48 dní. Naopak nejvíce se snížila doba prodeje u Škody Kodiaq, a to o 15 na 39 dní.

Tesla se prodá za 29 dní, Enyaq za 119

Poptávka mezi elektromobily vloni významně stoupla. Největší prodejce ojetých automobilů u nás vloni prodeje těchto aut dokonce zčtyřnásobil. Přesto u aut, které se vloni v inzerci objevily alespoň ve sto kusech, je nejdéle se prodávajícím vozem právě bateriový - Škoda Enyaq. Tento model se v nabídce držel nejčastěji 119 dní, přitom o rok dříve trval jeho prodej jen 41 dní. „Prodloužení doby inzerování aut je pozitivní správou pro český trh, protože roste počet elektromobilů v nabídce. Například v naší síti nejprodávanější BMW i3 se v české inzerci drželo nejčastěji 53 dní. Nejrychleji se prodávala Tesla Model 3, konkrétně 29 dní. Tento model byl vloni druhým nejžádanějším elektromobilem, letos hraje prim,“ doplnil Vaněček.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.