Majitelům hybridů se do dobíjení moc nechce. Kvůli pár kilometrům to prý nestojí za to

Foto: Jiří Soukup

Papírová spotřeba dva litry, kdo by to nebral, že? Jenže pozor, v reálu je život s hybridem přeci jen trochu jiný a za dva litry dlouhodobě určitě jezdit nebudete


Říká se, že papír snese všechno. Takže v prospektech různých automobilek se můžete dočíst, že ten a ten hybridní model má spotřebu například jenom dva litry. Což o to, pravda to je. Jenže to má háček. Musíte dobíjet. A to je kámen úrazu. Drtivá většina hybridů totiž počítá s tím, že budete dobíjet doma a nějaké ultrarychlé dobíjení nepodporuje. To by se dalo akceptovat, kdyby se to týkalo malých aut do města. Jenže ono se to týká i velkých rodinných aut, se kterým asi budete chtít denně dojet dál než nějakých 40 kilometrů, což je průmětný dojezd hybridních aut čistě na elektriku.

Dobíjí se to strašně pomalu. Když jdu na půl hodinky do obchodu nakoupit, ani nemá cenu auto připojovat k dobíjecí stanici
Marek D.; Majitel vozu s hybridním pohonem

Jenže dobít hybrid někde v nákupním středisku, to znamená většinou nějaké dvě hodiny i více. Doma potom může dobíjet jenom ten, kdo bydlí například v rodinném domku. Představa, že si hybrid dobije někdo, kdo bydlí v centru Prahy, nebo například v panelovém domě na okraji metropole, je dosti nereálná. V praxi se tak děje to, že hybridní vozy jezdí z velké části spíše na spalovací motor, než na ten elektrický. A protože jsou ve voze baterie, které výrazně zvyšují hmotnost vozidla, spotřeba stoupá.

Uvedenou situaci začínají vnímat i evropské úřady, resp. organizace ICCT. Ukazuje se totiž, že plug-in hybridní auta jezdí reálně s vyšší spotřebou, než říkají oficiální měření. Orgány Evropské unie tedy zvažují změnu pravidel pro výpočet oficiálních údajů, a to na základě povinného monitoringu reálné spotřeby, které mají nová auta od roku 2020. A proč si zákazníci hybridní vozy tedy kupují, když zhusta nevyužívají možnosti elektrického pohonu. Často to bývá například kvůli výhodám při parkování, nebo v některých zemích kvůli finančním pobídkám.

Využili byste při vlastnictví hybridního vozu jízdu na elektrický pohon a denně dobíjeli? Napište nám do diskuze.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.cryptonews.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.