Cenové rozdíly mezi ojetým elektromobilem a autem se spalovacím motorem se stírají. Nejlevnější elektroauta se jako ojetá dají koupit již za necelých 160 tisíc korun. A to dokonce online
Britský web Buyacar zveřejnil statistické výsledky prodeje elektromobilů ve Velké Británii. Prodeje tam rostou i o více než 15 procent, což je světové unikum. Nárůst prodeje elektrických ojetin přisuzují autoři statistiky oznámení o zákazu prodeje nových benzinových a naftových automobilů, který by měl vstoupit v platnost v roce 2030. Bohužel ve studii není uvedeno, jakou souvislost má tento uvažovaný krok s prodejem ojetých elektromobilů, ale jiný důvod takto razantního nárůstu autoři neuvádějí. Navíc většinu roku představoval prodej elektrických ojetin přibližně jedno procento všech prodejů tohoto online prodejce ojetých vozů.
Počet vyhledávaných elektromobilů na našem webu se neustále zvyšuje a dosahuje přibližně 10 procent
Christofer Lloyd, redaktor BuyaCar.co.uk
Přestože jsou nové elektromobily výrazně dražší než benzínová nebo naftová vozidla, je cenový rozdíl na sekundárním trhu méně výrazný. Například Nissan Leaf, který je v Británii jedním z nejoblíbenějších elektrických modelů, lze pořídit již od ceny přibližně 5.500 liber, tedy necelých 160 tisíc korun. Jedná se ale samozřejmě o první modely, kde například stav baterie již nemusí být úplně ideální. Přesto je to ale zajímavá příležitost ke vstupu do světa elektrických aut a možnost, jak si pořídit druhé levné auto do rodiny.
Jestli elektromobilita skutečně prorazí, ať už u nových nebo ojetých vozů, je však otázkou dalších let. Zatím se ukazuje, že ve státech s nulovou podporou elektromobility to budou mít auta na elektrický pohon hodně těžké. Problémem je samozřejmě i samotná dobíjecí infrastruktura, která zatím mnoho zájemců o elektrické auto od nákupu odrazuje