Stellantis připravuje výrobu elektromotorů v Maďarsku

Foto: Jan smékal

Společnost Stellantis bude vyrábět elektrické pohony také ve svém maďarském závodě v Szentgotthárdu. Skupina investuje přibližně 100 milionů eur do odpovídajícího vybavení továrny.


Stellantis v současné době v Szentgotthárdu vyrábí spalovací motory, konkrétně tříválcové turbomotory o objemu 1,2 litru a čtyřválcové motory o objemu 1,6 litru. Za necelé tři roky zde bude vyrábět také elektrické pohony. Za tímto účelem výrobce investuje 103 milionů eur, včetně kapitálu společnosti Stellantis a dotací od maďarské vlády.

Společnost pouze upřesnila, že elektromotory budou pro připravovanou platformu STLA. Stellantis oznámil své plány na novou platformu v roce 2021. V souladu s tím "STLA Small" pro mikro a kompaktní vozy nahradí druhou generaci platformy e-CMP. Nová platforma bude schopna dojezdu minimálně 500 kilometrů pro osobní vozy segmentů A, B a C.

K dispozici bude také "STLA Medium" pro osobní vozy segmentů C a D a "STLA Large" pro osobní vozy segmentů D s dojezdem až 700, resp. 800 kilometrů. Od roku 2024 bude čtvrtou platformou Stellantis "STLA Frame" pro velká elektrická SUV a pickupy s dojezdem minimálně 500 kilometrů.

Továrna v Maďarsku

Výroba elektromotorů bude podle prohlášení umístěna ve stávajících budovách závodu v Maďarsku a budou ji provádět vyškolení zaměstnanci. "Přenesení výroby elektrických pohonných modulů do Szentgotthardu na podporu naší transformace směrem k elektrifikaci je další důležitou součástí našeho cíle poskytovat zákazníkům čistou, bezpečnou a cenově dostupnou mobilitu," uvedl Arnaud Deboeuf, výrobní ředitel společnosti Stellantis.

Investice v Maďarsku je nejnovějším příkladem strategie společnosti Stellantis vyrábět komponenty pro elektromobily ve stávajících závodech. Skupina již využívá své výrobní zařízení ve francouzském Tremery-Metz pro výrobu elektromotorů (ve spolupráci se společností Nidec). Ve třetím čtvrtletí roku 2024 je tento krok plánován v USA. Výroba elektrifikovaných dvouspojkových převodovek nové generace (eDCT) bude letos zahájena v italském Mirafiori. Ty jsou určeny pro hybridní a plug-in hybridní vozidla skupiny.

V rámci svého plánu pro elektromobily "Dare Forward 2030" chce Stellantis do konce desetiletí dosáhnout 100 % osobních automobilů na baterie v Evropě a 50 % osobních a lehkých užitkových automobilů na baterie ve Spojených státech.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.