Automobilka Volvo Cars zásadním způsobem mění to, jak a kde se bude setkávat se svými zákazníky. Rozhodla se opustit stávající velkoobchodní model a přesunout se do online prostředí.
Cílem automobilky Volvo je stát se do roku 2030 globálním výrobcem plně elektrických automobilů. V souladu s touto vizí se v následujících letech chystá představit zcela novou rodinu elektrických vozů, které budou dostupné pouze online. V rámci své nové obchodní strategie chce společnost Volvo Cars věnovat značné investice do online prodejních kanálů, radikálně omezit složitost své produktové nabídky a stanovit transparentní ceníky modelů. V kombinaci s online prodejem se společnost Volvo Cars zaměří na kompletní nabídku komfortních zákaznických služeb, které budou k dispozici pod označením Care by Volvo.
Budoucnost společnosti Volvo Cars je definována třemi pilíři: elektřina, online prostředí a růst.
Lex Kerssemakers, ředitel pro globální obchodní operace
Strategie společnosti Volvo Cars se zaměřuje na nejrychleji rostoucí segment globálního automobilového průmyslu: trh s luxusním elektrickými automobily. Automobilka se zavázala dostat se do popředí tohoto segmentu, a proto se bude z hlediska vývoje zaměřovat pouze na elektrická vozidla.
Zatímco bude Volvo Cars investovat značné prostředky do platforem pro online prodej, bude ve spolupráci se svými autorizovanými prodejci zároveň budovat pevnější vazby se zákazníky. Autorizovaní prodejci tím pádem zůstanou zásadním dílkem tvořícím zákaznický zážitek, přičemž budou mít i nadále na starosti celou škálu důležitých služeb, jako jsou prodej, příprava vozů, jejich předávání a servis.
„Je třeba zajistit hladkou integraci ‚online a offline‘ části,“ dodal Lex Kerssemakers. „V každé fázi své cesty, bez ohledu na to, zda se jedná o online prostředí, showroom, Volvo Studio, nebo vlastní jízdu vozem, musí zákazník získat prvotřídní zážitek.“ Program Care by Volvo, který dosud zaštiťoval předplacené služby společnosti Volvo Cars, bude nyní rozšířen na rozsáhlejší nabídku, jejímž smyslem bude dopřát zákazníkům celkově větší pohodlí.
Online zakoupený vůz Volvo bude dodáván s celým balíčkem komfortní péče, která zahrnuje položky, jako jsou servis, záruka, silniční asistenční služba a na základě dostupnosti také pojištění a různé možnosti pro nabíjení v domácích podmínkách. V rámci svého vlajkového obchodu, který najdete na stránkách volvocars.com, automobilka radikálně zjednoduší proces objednání vozů Volvo, jenž se bude skládat z menšího počtu kroků.
Zákazníci získají možnost vybrat si z atraktivních předem konfigurovaných elektrických vozů Volvo, díky čemuž bude objednání vozu snadné a pohodlné a jeho dodání rychlé. Další komfort a zjednodušení přicházejí ve formě transparentního stanovení cen modelů. Tím dojde k eliminaci nutnosti vyjednávat a zvýší se transparentnost celého procesu, což přispěje k vyšší důvěryhodnosti značky.
V průběhu letošního roku bude i v České republice spuštěn online prodej plně elektrických modelů. Bližší informace o procesu a nabídce budou zveřejněny později.