Hybridní rodinné auto nabídne netušené možnosti. Ale jenom za určitých okolností

Foto: Jan Smékal

Rodinná auta – to už dávno nejsou kdysi oblíbená MPV. Dnes jsou to „esúvéčka“, navíc čím dál tím častěji s elektrickým, nebo hybridním pohonem. Jeden takový kousek jsme měli k týdennímu testu


Tím krasavcem byl Citroen C5 AirCross s hybridním pohonem. Na první pohled vypadá auto docela obyčejně a asi byste se za ním na ulici neohlédli, nicméně při bližším zkoumání to zase tak obyčejné auto není. Ani zvenku, ani uvnitř. Poněkud konzervativní vzhled v sobě snoubí určitou nadčasovou eleganci a myslíme si, že i po letech bude design tohoto auta přijímán veřejností veskrze kladně. Tím spíše, když auto nabídne i poměrně vysokou míru praktičnosti.

Kvůli zástavbě baterií hybridního pohonu je ale potřeba počítat s tím, že oproti verzi se spalovacím motorem má tahle varianta menší zavazadlový prostor. Konkrétně jde o 460 litrů, což není žádný zázrak, ale na běžné rodinné výlety to postačuje. Také cestující na zadních sedadlech raději asi pojedou ve dvou než ve třech, ale ani cestování při plně obsazeném autě není vysloveně nepohodlné. Možná by ale bylo lepší mít vzadu klasickou dělenou lavici, než samostatná křesla. Ale co už…

Řidič a spolujezdec si na předních sedadlech budou užívat poněkud větší komfort, přední sedadla patří skutečně k těm nejlepším, co se v této třídě dnes nabízí. Ale některé věci budou možná proklínat i cestující vepředu. Například ovládání infotainmentu a jeho připojení k telefonu. Používali jsme telefon Samsung Galaxy Note 20 s Androidem, ale připojení přes bluetooth stále vypadávalo. Nepomohl ani restart telefonu a několikeré opětovné připojení. Také ovládání některých funkcí nebylo zrovna pohodlné. Například klimatizace. Každý požadavek na změnu teploty totiž vyžaduje vstup do menu, což není nejpohodlnější.

Hybridní ústrojí nabízí v čistě elektrickém režimu necelých 40 kilometrů, což se nám skutečně podařilo docílit. Nabíjení je ale pomalé, takže doma v garáži to chce dobíjet přes noc, na veřejných dobíjecích stanicích to pak zvládnete za cca 120 minut. Nic moc, ale třeba při návštěvě kina to je tak akorát. V kombinovaném režimu jsme jezdili za necelé tři litry, ale jakmile se baterie vybila, hned spotřeba stoupá nad 8 litrů na 100km. Kdo tedy nehodlá dobíjet, ten se spotřebou moc spokojen nebude. Naopak při pravidelném dobíjení vystačí nádrž opravdu na dlouho.

Celkový výkon pohonné soustavy je 165 kW, přičemž benzínový motor dává 133 kW. S autem tak není problém držet dálniční tempo i při plném obsazení a nacpaném zavazadlovém prostoru. Na delších trasách při dálničních rychlostech ale počítejte se zmíněnou vyšší spotřebou. Kdo jezdí dálky, měl by proto možná zvážit čistě spalovací variantu. Ta je navíc výrazně, cca o 350 tisíc, levnější (porovnáváno s nejlevnější dostupnou verzí).

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.cryptonews.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.