„Skoro SUV“ za rozumné peníze – Citroën C3 Aircross je dobrá volba, zázraky ale nečekejte

Foto: Jan Smékal

Tohle auto asi jen tak nepřehlédnete. Specifický exteriér, trochu zvýšený podvozek a příplatkový systém Grip control přibližují Citroën C3 Aircross kategorii SUV. Jenže zdání někdy mate…


Model C3 Aircross, který je na trhu od roku 2017, prošel mírnou modernizací. Ta zahrnuje především trošku drsnější design exteriéru, přepracovaný multimediální systém a také verzi C-Series, kterou jsme dostali k týdennímu testu. Původně jsme měli testovat verzi s výkonem 130 koní a automatickou převodovkou, ale shodou náhod jsme nakonec usedli za volant benzínové verze s výkonem 110 koní a manuální šestistupňovou převodovkou.

Design je vždy věcí osobních preferencí a vkusu. Citroën C3 Aircross je ale za poslední dobu jedním z mála vozů, u kterých jsme zaznamenali naprosto rozdílné reakce okolí. Někteří kolegové nad designem vozu jásali, jiní se tvářili poněkud rozpačitě. Pravda je, že Citroën C3 Aircross bude určen spíše asi pro dámské publikum. Minimálně v barevné kombinaci, kterou jsme měli nyní k testu. Tedy bílá karoserie, bronzové kryty zrcátek a černé lemy blatníků. Podle nás je to jasný „holčičák“, ale třeba v černé barvě by mohl působit i docela chlapsky.

Chlapsky ale podle nás moc nepůsobil motor pod kapotou. Tam se totiž nacházela jednotka PureTech 1,2 s výkonem 110 koní, která byla v našem případě spojena se šestistupňovou manuální převodovkou. Jako u všech tříválců, i tady je potřeba držet motor trošku „pod krkem“, jinak si moc nezajezdíte. V tomto případě je ideál někde kolem 4500 otáček za minutu. Na spotřebě se to ale nijak zásadně neprojevuje. Při svižné jízdě si motor vzal 6,7 litrů, při jízdě „na Grétu“ jsme se přiblížili k hodnotě 5 litrů na 100 kilometrů. Pozor ale na podtáčení motoru. Tenhle to nemá opravdu rád a dává to dost najevo.

Interiér auta působí docela vzdušně a vypadá větší, než ve skutečnosti je. To ale neznamená, že je malý. Naopak, bez problémů se do něj vejdou čtyři dospělé osoby, a ani zavazadlový prostor  v této kategorii nezklame. Nezklamalo nás ani pohodlné a intuitivní ovládání multimediálního systému, který prošel zdařilou modernizací. Naopak systém hlídání jízdy v pruhu byl opravdu hodně protivný. Hlasité pípání systému při jakémkoliv přiblížení k vodící čáře bylo opravdu frustrující. Systém lze samozřejmě vypnout, nicméně po každém nastartování se opět zapne.

Terénní schopnosti vozu jsme nezkoušeli, nicméně po mrazem ztvrdlé polní cestě jsme pár kilometrů ujeli. Auto zvládá jízdu i po takovémto povrchu naprosto v pohodě, k čemuž přispívá i příplatkový systém Grip control. Pravdou ale je, že tohle auto si asi rybář nebo myslivec nekoupí. Spíše si ho pořídí mladá rodina na každodenní cesty po městě, nebo kratší víkendové výlety. Při takovém provozu bude Citroën C3 Aircross jistě dobrým společníkem. Navíc, vzhledem k dnešní situaci, se dá pořídit za docela zajímavé peníze. „Naše“ verze stála 508 tisíc korun, přičemž se v této výbavové verzi dá pořídit již za částku od 480 tisíc.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.