Testy ojetých aut, recenze nových aut

TEST CITROEN C5 AIRCROSS 2,0 BLUE HDI 180 S&S EAT 8

06.09.2019 Redakce

Komfort-

Prostornost-

Testovaná motorizace-

Kvalita zpracování-

Ceny oprav-

Ceny ojetin na trhu-


Hodnocení redakce-

Uživatelská hodnocení-

Citroen C5 Aircross jsme testovali poměrně nedávno a to ve verzi SHINE 1,6 PURETECH. S autem jsme byli až na pár drobností velmi spokojeni, takže na test „cépětky“ s naftovým motorem o výkonu 180 koní jsme se hodně těšili. Minule testovaný Aircross byl v hodně odvážné barevné kombinaci bílé perletě a červených doplňků Airbump. Ani tentokrát jsme nedostali k testu žádnou šedou myšku, nýbrž káru v oranžové „lambo“ barvě s grafitově stříbrnými koly a černými střešními ližinami.


PŘEČTĚTE SI TAKÉ TEST CITROEN C5 AIRCROSS SHINE 1,6 PURETECH

Design auta asi není potřeba rozebírat. Je to velmi subjektivní pojem. Někomu se prostě „cépětka“ líbí k zbláznění, jiný ji považuje za nudnou. Někdo se za oranžovou barvou otáčí, jiného nechává v klidu. Nám se ze začátku zdála trochu dost divoká, ale postupem času jsme ji přicházeli na chuť, no a na konci testu jsme se shodli, že když nechcete nudnou šedou nebo černou, a nevadí vám být tak trochu na očích, je oranžová barva asi ta nejlepší volba. Jenom ty bílé rámečky na přední masce byly už asi opravdu moc. Nám by se líbily černé. Černé doplňky totiž s oranžovou barvou aute skvěle ladí a dodávají auto jakýsi šmrnc. Bílá to podle nás tak nějak rozbíjí.

Interiér jsme si popsali již minule. V „pomeranči“, jak jsme pracovně oranžovou „cépětku“ nazvali, nedošlo k žádné zásadní změně, takže se pojďme podívat rovnou na motor. Ten je totiž jedním slovem doslova paráda. Krásně táhne už od nízkých otáček a dokáže s relativně těžkým autem docela dobře „cvičit“. Držet se na německé dálnici stálého tempa kolem 170km/h není ve třech pasažérech se zavazadly žádný problém. Tím by mohla být spotřeba, která si při takovém tempu dostala lehce nad hranici 8 litrů na 100 kilometrů. Co bychom ale při takovém letu chtěli, že? Naopak, při režimu ECO a rychlosti 130km/h jsme se dostali na hodnotu 6,3l/100km a to už je docela jiná káva. Příznivé spotřebě samozřejmě napomáhá jemné řazení osmistupňové automatické převodovky a zapnutí adaptivního tempomatu.

Jakkoliv je Citroen C5 Aircross oplastován, nad silnicí se nese ve výšce 230 mm a nabízí elektronický systém Hill Descent pro sjíždění kopců bez použití brzdy a tedy rizika zablokování kol, do terénu se s ním drtivá většina řidičů stejně pouštět nebude. Za jedno chybí pohon 4x4 a za druhé – průzkumy ukazují, že jakkoliv „drsný“ vzhled současných SUV je pro prodejní úspěch nutný, majitelé takových vozů zkrotí maximálně lesní cestu nebo louku u řeky, kam jedou vykoupat psa. Prostě terénní vlastnosti se od těchto vozů nevyžadují a Citroen to velmi dobře ví. Proč tedy prodražovat vůz technologií, která stejně bude většinou nevyužita? Elektronický systém Grip Control, který se objevuje i v modelech značky Peugeot je tak podle nás velmi rozumnou alternativou.

Jedním z hlavních kritérií při nákupu vozu je cena. U „cépětky“ Aircross nasadil importér sebevědomou cenu. Základní cena modelu začíná na částce 550.000,-Kč, námi testovaná verze pak oscilovala kolem hranice 900.000,-Kč. V konkurenci například s Hyundai Tucson, Kia Sportage nebo ŠKODA Kodiaq nebude mít nová „cépětka“ zrovna na růžích ustláno. Do karet jí však může hrát neotřelý vzhled a systém odpružení Progressive Hydraulic Cushions, který z vozu dělá takový malý obývák na kolech


Další články