Test Citroen C5 Aircross 2,0 Blue HDI 180 S&S EAT 8 - kupujte, protože nebudou

Foto: Martin Filipi

Citroen C5 Aircross s naftovým motorem o výkonu 180 koní je auto, které bude pomalu z trhu mizet. Bohužel. Nečekají nás světlé zítřky. Na silnice se hrnou litrové tříválce a elektrické vozy za milióny.


Citroen C5 Aircross jsme testovali před lety a to ve verzi SHINE 1,6 PURETECH. S autem jsme byli až na pár drobností velmi spokojeni, takže na test „cépětky“ s naftovým motorem o výkonu 180 koní jsme se hodně těšili. Minule testovaný Aircross byl v hodně odvážné barevné kombinaci bílé perletě a červených doplňků Airbump. Ani tentokrát jsme nedostali k testu žádnou šedou myšku, nýbrž káru v oranžové „lambo“ barvě s grafitově stříbrnými koly a černými střešními ližinami. Naše volba by to asi nebyla, ale testujeme auto, nikoliv barvu.

Design auta asi není potřeba rozebírat. Je to velmi subjektivní pojem. Někomu se prostě „cépětka“ líbí k zbláznění, jiný ji považuje za nudnou. Někdo se za oranžovou barvou otáčí, jiného nechává v klidu. Nám se ze začátku zdála trochu dost divoká, ale postupem času jsme ji přicházeli na chuť, no a na konci testu jsme se shodli, že když nechcete nudnou šedou nebo černou, a nevadí vám být tak trochu na očích, je oranžová barva asi ta nejlepší volba. Jenom ty bílé rámečky na přední masce byly už asi opravdu moc. Nám by se líbily spíše černé. Černé doplňky totiž s oranžovou barvou aute skvěle ladí a dodávají autu jakýsi šmrnc. Bílá to podle nás tak nějak rozbíjí.

Interiér jsme si popsali již minule. V „pomeranči“, jak jsme pracovně oranžovou „cépětku“ nazvali, nedošlo k žádné zásadní změně, takže se pojďme podívat rovnou na motor. Ten je totiž jedním slovem doslova paráda. Krásně táhne už od nízkých otáček a dokáže s relativně těžkým autem docela dobře „cvičit“. Držet se na německé dálnici stálého tempa kolem 170km/h není ve třech pasažérech se zavazadly žádný problém. Tím by mohla být spotřeba, která si při takovém tempu dostala lehce nad hranici 8 litrů na 100 kilometrů. Co bychom ale při takovém letu chtěli, že? Naopak, při režimu ECO a rychlosti 130km/h jsme se dostali na hodnotu 6,3l/100km a to už je docela jiná káva. Příznivé spotřebě samozřejmě napomáhá jemné řazení osmistupňové automatické převodovky a zapnutí adaptivního tempomatu.

Jakkoliv je Citroen C5 Aircross oplastován, nad silnicí se nese ve výšce 230 mm a nabízí elektronický systém Hill Descent pro sjíždění kopců bez použití brzdy a tedy rizika zablokování kol, do terénu se s ním drtivá většina řidičů stejně pouštět asi nebude. Za jedno chybí pohon 4x4 a za druhé – průzkumy ukazují, že jakkoliv „drsný“ vzhled současných SUV je pro prodejní úspěch nutný, majitelé takových vozů zkrotí maximálně lesní cestu, nebo louku u řeky, kam jedou vykoupat psa. Prostě terénní vlastnosti se od těchto vozů nevyžadují a Citroen to velmi dobře ví. Proč tedy prodražovat vůz technologií, která stejně bude většinou nevyužita? Elektronický systém Grip Control, který se objevuje i v modelech značky Peugeot, je tak podle nás velmi rozumnou alternativou.

Poptáváte-li rodinné SUV za rozumné peníze, zkuste se svézt. Dvoulitrové naftové motory s výkonem 180 koní pomalu z trhu mizí a v nových autech se budou objevovat čím dál tím méně. 

 

Test Citroen C5 Aircross 2,0 Blue HDI 180 S&S EAT 8 - kupujte, protože nebudou

Martin Filipi

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.