Testy ojetých aut, recenze nových aut

Ford Focus Kombi Titanium EcoBoost Automat – je trochu nudný, ale přesto zajímavější než Škoda Octavia

03.08.2020 Pavel Foltýn
Foto: Pavel Foltýn

Komfort 8 / 10

Prostornost 8 / 10

Testovaná motorizace 8 / 10

Kvalita zpracování 8 / 10

Ceny oprav 8 / 10

Ceny ojetin na trhu 8 / 10


Hodnocení redakce8.00

Uživatelská hodnocení-


Otázka jestli Focus nebo Octavia leží jistě na stole v mnoha rodinách, které uvažují nad nákupem rodinného kombi. Rozměry i výkony jsou téměř totožné a design je věc osobního vkusu. Podle čeho tedy rodinná rada rozhodne? Možná to bude cena, možná absence automatu u motorizace 1,5 TSI ve škodovce, někdo zase oželí ovládání téměř všeho přes dotykový displej. Svoji roli může hrát i případná obava z tříválcového motoru EcoBoost, který pracuje pod kapotou Fordu. Ta ovšem většinou pramení z obecně rozšířeného hospodského názoru, že tříválec patří pouze do sekaček na trávu; nikoliv z reálných zkušeností.


Foto: Pavel FoltýnAutomobily značky Ford jsme v testu dlouho neměli a tak když jsem stál před novým Focusem kombi v modré metalíze, říkal jsem si: “Hmm… tolik nudy na jednom místě jsem už dlouho neviděl.” Musím ale přiznat, že i když se říká, že nikdy nedostaneš druhou šanci udělat první dojem, Focus tu šanci dostal a druhý dojem byl mnohem lepší než ten první. Chtělo to ale chvíli času a několik stovek kilometrů za volantem. Po týdenním soužití s tímhle autem se totiž ukázalo, že je to auto vice než dobré a vlastně i ten nudný projev má svoje opodstatnění. Rodinné kombi si totiž drtivá většina kupujících pořizuje pro jeho jízdní a užitné vlastnosti. A ty má tenhle Focus vážně skvělé. Ale pěkně popořádku…

Foto: Pavel FoltýnSamozřejmě, že první dojem na vás udělá vzhled auta. A jakkoliv je jasné, že vnímání designu je věc čistě osobního vkusu, nám se prostě zdálo, že tenhle kombík není zrovna auto, za kterým se každý na ulici ohlédne. Typická maska současných Fordů je už okoukaná, zadní partie také nijak designově nepřekvapuje, nicméně v modré metalíze působí Focus přesně tak, jak si rodinná rada určitě přeje. Elegantně a hodnotně. Celkovému designu také hodně pomohla pěkná příplatková 17” kola, která přeci jen jakýs takýs nádech dynamiky autu poskytla. Zajímavým, i když dnes už možná trochu retro prvkem je i anténní "ploutvička" na střeše vozu, která nahrazuje dnes vcelku běžné zatavení anténních drátku do čelního nebo bočního skla.

Foto: Pavel FoltýnO dynamiku se v reálu stará přeplňovaný tříválcový motor 1,5 EcoBoost, který poskytuje výkon 110kW, tedy naprosto shodný s motorem 1,5 TSI u modelu Škoda Octavia. Ta se ale nedodává s automatickou převodovkou. Náš Focus automat měl a to rovnou osmistupňový. Jeho ovládání otočným prvkem na středovém tunelu chce sice trochu cviku, abyste se nemuseli pohledem neustále převědčovat, co že to máte vlastně zařazeno, ale jinak se zdálo, že převodovka je s motorem dobře sladěná. Parkovací manévr do malého prostoru je ale trochu oříšek. Převodovka řadí jakoby lehce se zpožděním a je potřeba s tím počítat. Turbem dopovaný tříválec dává jinak autu poměrně slušnou dynamiku a ani si za to příliš nežádá. Naše spotřeba se během týdenního testu ustálila na hodnotě 6,8l/100km, což není vůbec špatné.

Foto: Pavel FoltýnInteriér potěší asi každého konzervativního řidiče. Žádné módní výstřelky jako například otáčkoměr s ručičkou jezdící protisměrně po stupnici nebo ohromné dotykové panely, přes které musíte u některých aut ovládat na několik kliků už i cyklovač stěračů. Tady je vše jak má být. Tlačítka, otočné ovladače, páčky. Trochu to ovšem odnesl dle našeho názoru volant. Přeci jen – 15 tlačítek (z toho dvě kolébková) není úplně málo, ale i tak působí interiér velice přehledně, vzdušně a ergonomicky. Příjemná přední sedadla poskytnou pohodlí i během delší jízdy, na ta zadní se v klidu posadí i pasažéři s výškou 180 centimetrů. S sebou si mohou přibalit i objemnější zavazadla. Kufr není sice bezedný, ale bagáž čtyřčlenné rodiny na dovolenou odveze s velkou rezervou.

Foto: Pavel FoltýnCo tedy rozhodne pro výběr Focusu? Podle nás paradoxně právě ta designová a interiérová umírněnost. Právě ta totiž v kombinaci se slušným motorem a automatickou převodovkou dělá s Focusu téměř ideál rodinného vozu. A budeme-li se soustředit na konkureční škodovku, není zanedbatelný ani cenový rozdíl Octavie combi a testovaného Focusu. Zatímco model Octavia 1,5 TSI 110kW pořídíte ve výbavě Style za 703.000,-Kč, Ford Focus ve výbavě Titanium se stejně výkonným motorem koupíte za 677.900,-Kč a ještě k tomu dostanete osmistupňový automat. Inu, jak se říká, “Dvakrát měř a jednou řež.”

Ford Focus Kombi Titanium EcoBoost Automat – je trochu nudný, ale přesto zajímavější než Škoda Octavia

Pavel Foltýn

Další články




K provozování webových stránek www.testyojetin.cz využíváme takzvané „cookies“. Jde o soubory sloužící k přizpůsobení obsahu webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováním cookies nesouhlasíte, opusťte, prosíme, tyto webové stránky.