Ojetý Hyundai i30 Fastback může být při hledání dobrého ojetého auta za slušnou cenu poměrně zajímavou alternativou k českému mainstreamu mezi ojetinami. Nabídne totiž velmi atraktivní poměr užitná hodnota - cena.
Na českých silnicích vládne povětšinou nuda. Jedno auto jako druhé, jen tu a tam nějaký zajímavý kousek. Automobilka Hyundai tak přišla v roce 2018 s modelem, který mohl zavedenou mainstreamovou nudu rozbít a přitom nabídnout majitelům slušnou užitnou hodnotu za přijatelnou cenu. Jde o dobře známou „ítřicítku“ ovšem ve verzi fastback, což je vlastně liftback bez zadní hrany kufru. Částečně se to povedlo, i když je pravda, že český řidič stále spíše pokukuje po bazarovém evergreenu, tedy modelu Škoda Octavia. Přitom minimálně design modelu Fastback velmi zajímavý.
A to je to, co dělá model i30 Fastback designově zajímavým. Vypadá jako sportovní kupé, ale přitom nabídne užitné vlastnosti rodinného vozu. Do zavazadlového prostoru se totiž vejde 450litrů a po sklopení zadních sedadel dokonce 1351 litrů. Na víkendové cesty na chalupu, nebo na rodinné dovolené, je to více než dostačující. Možná jen trochu škoda vyšší nakládací hrany zavazadelníku. Ale to je daň za opravdu mimořádně povedený design. Námi zkoušený kousek byl navíc v efektní modré metalíze s grafitovým designem kol, což jenom umocňovalo dynamický design vozu.Foto: DavidFoto: David
Interiér žádné velké překvapení nepřináší. Vše je dobře známé ze „standardního“ modelu i30. Očekávat tak můžete dobré dílenské zpracování, slušnou ergonomii i kvalitní materiály. Subjektivně se nám moc nelíbilo lehce agresivní modré podsvícení přístrojů, ale je to věc zvyku. Velmi příjemné byly prvky komfortní a bezpečnostní výbavy, jako třeba adaptivní tempomat, vyhřívaný volant a sedačky, nebo bezdrátové dobíjení telefonu. Naopak audiosoustavě by slušel trochu větší výkon a širší možnosti nastavení zvuku. Asi největším překvapením interiéru bylo ale jeho odhlučnění. Chvilkami totiž pouze otáčkoměr prozrazoval, že je motor stále v chodu.
Foto: DavidFoto: DavidDynamický design karoserie svádí také k dynamickému stylu jízdy. A i když není i30 Fastback sportovní auto, svižné jízdě se vůbec nebrání. Podvozek je sportovněji nastaven, takže lze naplno využít potenciál 140 koní pod kapotou. Komfort z jízdy zvyšuje sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka, která však není standardní výbavou. Příplatek sice činí 50 tisíc korun, ale kdo má rád pohodlí, tomu se určitě vyplatí. Řadí velmi citlivě a kdo by jí chtěl trochu pomoci, má na volantu k dispozici pádélka řazení. Během týdenního testu jsme se se spotřebou pohybovali kolem 7l/100km, nutno však poznamenat, že jsme volili spíše dynamický styl jízdy. Klidný řidič bez problému dostane spotřebu na hodnotu pod 6,5l/100km.
Podtrženo, sečteno. Kdo nechce nudný mainstreamový design a nepřeváží každý víkend v kufru pračku nebo pět pytlů cementu na chalupu, tomu bude i30 Fastback určitě vyhovovat. Zajímali byste se o tento model, kdybyste hledali rodinné ojeté auto? Napište nám do diskuze.