TEST MITSUBISHI ASX 1,6 MIVEC BLACK EDITION - SVÉ PŘÍZNIVCE SI NAJDE


Mezi motoristy je stále dost milovníků volantu, kteří upřednostňují tradiční řešení, bez přehršle elektronických vychytávek. Možná právě pro ně je určeno faceliftované Mitsubishi ASX s atmosférickou „šestnáctistovkou“ pod kapotou a manuální pětistupňovou převodovkou. Jak taková „stará škola“ obstála v našem týdenním redakčním testu? Docela dobře, ale aby to bylo zajímavé, nechali jsme auto tentokrát prověřit ženou řidičkou. Je jí 39 let, pracuje jako ředitelka cestovky a podle svých slov najezdila už cca 750 tisíc kilometrů. Miluje rychlou jízdu a auta kategorie SUV. S ASX najela cca 800 kilometrů, z toho asi 500 po dálnici a zbylých 300 po šumavských okreskách? A jak se jí ASX líbilo?


Popravdě, za těch 800 kilometrů jsem si neudělala vyhraněný názor. Auto je v něčem opravdu skvělé, v jiných parametrech mě ale zase moc nenadchlo. Vyšší stavba vozu mi vyhovuje, je z něj krásně vidět a měla jsem dobrý přehled o situaci kolem vozu. Sedačky jsou velmi pohodlné a i když se s autem nedá nijak moc závodit, v zatáčkách vás dostatečně podrží. No, a tady jsme vlastně u toho, co mě moc nenadchlo, tedy motor. Mám ráda svižnou jízdu a určitou jistotu, že mám pod pravou nohou dostatečnou výkonovou rezervu pro nenadálé situace. Třeba pro předjíždění na krátkých rovinkách. S motorem bez turba o výkonu pouhých 117 koní si ale předjíždění musíte fakt dobře rozmyslet a naplánovat, žádná výkonová rezerva zde totiž není. Pružné zrychlení z 80km/hod na 100 a následně na 120 chce opravdu hodně trpělivosti. Při dálničních přesunech je maximem rychlost tak 140 – 150km/h. ne že by auto nejelo rychleji, ale na vyšší rychlost se dostanete velmi obtížně.

Co se mi ale líbilo moc, to byl design auta. Verze Black Edition má ve výbavě efektní černá kola a uvnitř hodně pěkné červené prošívání sedadel a obšití volantu a řadící páky. Trochu mě překvapilo, že auto má sice parkovací kameru, ale nemá parkovací senzory. Očekáváné pípání před překážkou se tak nedostavilo a je potřebu sledovat obraz v kameře. Příplatek za senzory je 5.200,-Kč bez práce. Zezadu vypadá ASX také velmi dynamicky – pěkně zpracovaný nárazník s odrazkami ve tvaru hranatého písmena „C“ a koncovka výfuku s velkým průměrem. Vše vypadá, jako kdyby pod kapotou bylo alespoň 150 koní. Bohužel ale není. Klame tělem, stejně jako Mitsubishi Eclipse Cross. Naprostá většina lidí, kteří uvidí dynamické tvary vozu bude prostě očekávat víc.

Pro koho je tedy auto určeno? Dle mého názoru pro řidiče, který chce od svého auta jednoduché ovládání, minimum elektronických vymožeností, stejně většinou schovaných hluboko v menu infotainmentu a klasický atmosférický motor, který je slyšet. Zároveň mu ale nesmí vadit, že auto moc dynamiky nepobralo a že při snaze o svižnou jízdu ukáže palubní počítač hodnotu nad 8 litrů na 100 kilometrů. Tohle vše je ale vynahrazeno příznivou cenu, která v době testu činila 543.850,-Kč (verze Black Edition, 1.6 MIVEC, 86 kW / 117 k)".

TEST MITSUBISHI ASX 1,6 MIVEC BLACK EDITION - SVÉ PŘÍZNIVCE SI NAJDE

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.