Jak funguje rodinná Škoda Octavia (2018) s litrovým tříválcem? Divili jsme se...

Foto: Martin Filipi

Nekonečné debaty na téma "litrový tříválec nemá pod kapotou rodinného auta co dělat" neberou konce. My jsme si litrový motor vyzkoušeli nejen v modelu Karoq, ale také v rodinné Octavii.


Foto: Martin FilipiNa našem Instagramu se po zveřejnění fotek Octavie s litrovým motorem strhla docela zajímavá diskuze. I když – zajímavá… Byla v podstatě monotematická. Vše se točilo kolem názoru, že auto nejede, má vysokou spotřebu a nevydrží víc jak sto tisíc kilometrů. Jestli tříválcový motor 1,0 TSI vydrží sto tisíc kilometrů jsme nezkoušeli. Podle nás určitě ano. Proč by neměl. Ale ohledně výkonu a spotřeby toho víme docela dost. Nejen z testu této Octavie, ale také z testování modelu Karoq se stejným motorem, který jsme také měli na týdenní zápůjčku.

Asi nemá smysl pořád dokola psát o tom, jak je Octavia dobré nebo špatné auto. Jestli je dobře nebo málo vybavená, případně zda je předražená či nikoliv. Myslíme si, že počty prodaných kusů dávají na tyhle otázky celkem jasnou odpověď. V prodejích vedly naftové motory, což je dáno velkou oblíbeností modelu u fleetových manažerů. Koncový zákazník ale velmi často přemýšlí i nad benzínovým motorem. Motor 1,0 TSI sice asi nebude u modelu Octavia žádným rekordmanem v prodejích, ale potencionální zájemce o benzínový motor by si měl tuhle motorizaci určitě vyzkoušet. Troufneme si tvrdit, že bude pozitivně překvapen.

Foto: Martin FilipiKdyž se řekne „litrový tříválec“ mnoho motoristů sklouzne ke stereotypu „takovýhle motůrek patří do sekačky na trávu.“ Jenže tenhle „motůrek“, který aktuálně škodovka dává pod kapotu svých modelů, všechny podobné „znalce“ výrazně překvapí. Za prvé svým klidným chodem. Ano, při velmi pozorném poslouchání lze zaregistrovat jistý akustický rozdíl oproti čtyřválcům, ale jinak je motor při jízdě skvěle odhlučněn a jeho zvukový projev nijak neobtěžuje. Při jízdě jsme nepociťovali ani žádné vibrace, které jsou občas v některých testech zmiňovány. Za druhé výkonem. Výkon motoru se totiž zdál dostačující pro naprostou většinu jízdních situací a rozhodně jsme neměli pocit, že bychom byli brzdou provozu. Pochopitelně se ale na výkon motoru díváme prizmatem běžného uživatele, který auto používá k přesunům z bodu "A" do bodu "B", nikoliv k uspokojování svých "závodnických" choutek.

Foto: Martin FilipiA za třetí spotřebou. Během týdenního testu jsme najeli asi 800 kilometrů. Jezdili jsme většinou ve dvou. Přibližně třetinu ujetých kilometrů jsme urazili na dálnici, zbytek pak tvořilo město a okresní silnice. Spotřeba se během testu ustálila na průměru 5,6l/100km. Vzhledem k zimnímu počasí, kdy jsme využívali vyhřívání sedadel, rozmrazování zadního okna a popojížděli v pražských kolonách, považujeme spotřebu za výbornou. Při dálničních přesunech čtyřčlenné rodiny na dovolenou k moři tak nepředpokládáme, že při dodržování rychlostních limitů bude spotřeba vyšší než 6,5 l/100km, což je v podstatě stejná hodnota jako u naftových motorů stejného výkonu. Přepočteno na peníze nás pak jeden ujetý kilometr vyšel na cca 1,80 korun. Dnes by to bylo bohužel více, cca 2,30 Kč, ale kilometrová cena pochopitelně aktuálně narůstá i u naftových motorů.

Foto: Martin FilipiPŘEČTĚTE SI TAKÉ TEST ŠKODA KAROQ 1,0 TSI

Každé auto má svého kupce. A tak jako si milovník kabrioletů asi nekoupí MPV, tak si řidič s požadavkem na hodně dynamickou jízdu a nájezd 50 tisíc ujetých kilometrů ročně, nekoupí motor 1,0 TSI pod kapotou „oktávky“. Kdo ale potřebuje auto pro městské a příměstské jízdy, na víkendové rodinné výlety a prázdninovou cestu do Itálie, Chorvatska nebo Španělska, rozhodně s tímhle motorem nešlápne vedle.

Jak funguje rodinná Škoda Octavia (2018) s litrovým tříválcem? Divili jsme se...

Martin Filipi

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.