Testy ojetých aut, recenze nových aut

TEST ŠKODA OCTAVIA 1,0 TSI – FUNGUJE DOBŘE. A KDO NEVĚŘÍ, AŤ TAM BĚŽÍ…

20.02.2019 Redakce

Na našem Instagramu se po zveřejnění fotek „oktávky“ s litrovým motorem strhla docela zajímavá diskuze. I když – zajímavá… Byla v podstatě monotematická. Vše se točilo kolem názoru, že auto nejede, má vysokou spotřebu a nevydrží víc jak sto tisíc kilometrů. Jestli tříválcový motor 1,0 TSI vydrží sto tisíc kilometrů, nevím. Podle nás určitě ano. Ale ohledně výkonu a spotřeby toho víme docela dost. Nejen z testu této Octavie, ale také modelu Karoq se stejným motorem, který jsme měli v testu nedávno.


Asi nemá smysl pořád dokola psát o tom, jak je Octavia dobré nebo špatné auto. Jestli je dobře nebo málo vybavená, případně zda je předražená či nikoliv. Myslíme si, že počty prodaných kusů dávají na tyhle otázky celkem jasnou odpověď. V prodejích zatím vedou naftové motory, což je dáno velkou oblíbeností modelu u fleetových manažerů. Koncový zákazník ale velmi často přemýšlí i nad benzínovým motorem. Motor 1,0 TSI asi není žádným rekordmanem v prodejích, ale potencionální zájemce o benzínový motor by si měl tuhle motorizaci určitě vyzkoušet. Troufneme si tvrdit, že bude pozitivně překvapen.

Když se řekne „litrový tříválec“ mnoho motoristů sklouzne ke stereotypu „takovýhle motůrek patří do sekačky na trávu.“ Jenže tenhle „motůrek“, který aktuálně škodovka dává pod kapotu svých modelů, všechny podobné „znalce“ výrazně překvapí. Za prvé svým klidným chodem. Ano, při velmi pozorném poslouchání lze zaregistrovat jistý akustický rozdíl oproti čtyřválcům, ale jinak je motor při jízdě skvěle odhlučněn a jeho zvukový projev nijak neobtěžuje. Při jízdě jsme nepociťovali ani žádné vibrace, které jsou občas v některých testech zmiňovány. Za druhé výkonem. Výkon motoru se totiž zdál dostačující pro naprostou většinu jízdních situací a rozhodně jsme neměli pocit, že bychom byli brzdou provozu.

A za třetí spotřebou. Během týdenního testu jsme najeli asi 800 kilometrů. Jezdili jsme většinou ve dvou. Přibližně třetinu ujetých kilometrů jsme urazili na dálnici, zbytek pak tvořilo město a okresní silnice. Spotřeba se během testu ustálila na průměru 5,6l/100km. Vzhledem k zimnímu počasí, kdy jsme využívali vyhřívání sedadel, rozmrazování zadního okna a popojížděli v pražských kolonách, považujeme spotřebu za výbornou. Při dálničních přesunech čtyřčlenné rodiny na dovolenou k moři tak nepředpokládáme při dodržování rychlostních limitů spotřebu vyšší než 6,0l/100km, což je v podstatě stejná hodnota jako u naftových motorů stejného výkonu. Přepočteno na peníze nás pak jeden ujetý kilometr vyšel na cca 1,80 korun

PŘEČTĚTE SI TAKÉ TEST ŠKODA KAROQ 1,0 TSI

Každé auto má svého kupce. A tak jako si milovník kabrioletů asi nekoupí MPV, tak si řidič s požadavkem na hodně dynamickou jízdu a nájezd 50 tisíc ujetých kilometrů ročně, nekoupí motor 1,0 TSI pod kapotou „oktávky“. Kdo ale potřebuje auto pro městské a příměstské jízdy, na víkendové rodinné výlety a prázdninovou cestu do Itálie, Chorvatska nebo Španělska, rozhodně s tímhle motorem nešlápne vedle.


TEST ŠKODA OCTAVIA 1,0 TSI – FUNGUJE DOBŘE. A KDO NEVĚŘÍ, AŤ TAM BĚŽÍ…

Další články