Test Škoda Octavia Scout 2,0 TDI 147 kW – aneb když je Audi A4 Allroad moc drahé

Foto: Jan Smékal

Přímé srovnání Audi A4 Allroad a Škoda Octavia Scout by asi nebylo úplně fér, ale podle našeho názoru není tak úplně od věci. Scout je už téměř „prémiovka“, a přitom pořád o hodně levnější. To ale neznamená, že je levný


Foto: Jan SmékalObliba vozů kategorie kombi, které mají alespoň jakýs takýs offroadový vzhled, stále roste. Domácí automobilka proto i do čtvrté generace modelu Octavia zařadila verzi Scout a vybavila ji dvoulitrovým dieselem z řady EVO o výkonu 147kW, tedy 200 koní. Samozřejmostí je pohon 4x4 a světlá výška zvýšená o 15 milimetrů oproti klasickému kombi. Rozdíl oproti klasice pak tkví i v černých plastových lemech nárazníků, efektním předním spojleru, prahových lištách a krytech zrcátek ve stříbrné barvě.

Foto: Jan SmékalDo testu jsme dostali kousek v modré metalíze Titan Blue. Ta se nám na první pohled sice moc nezamlouvala, nicméně čím delší dobu jsme s autem byli, tím více se nám barva líbila. Je to samozřejmě věc osobního vkusu, ale podle našeho názoru se pro verzi Scout tahle barva hodí asi nejlépe. K dobrému celkovému estetickému dojmu potom ještě přispívají střešní ližiny, spojler pátých dveří a dvoubarevná spodní část zadního nárazníku.

Foto: Jan SmékalJe jasné, že ani verze Scout není primárně určená do nějakého náročnějšího terénu. Skvěle ji ale využijete na lesních cestách, nebo třeba v zimě na zasněžené příjezdové silnici ke sjezdovce nebo horské chatě. Pomůže tomu i možnost volby jízdního režimu „offroad“, který upraví citlivost plynového pedálu a aktivuje asistenta sjíždění kopců, který udržuje při sjezdu stálou rychlost. I když si se Scoutem můžete v terénu dovolit rozhodně více než se standardním kombíkem, do nějakého náročnějšího terénu Scout určitě určen není.

Foto: Jan SmékalAuto tak využije spíše rodina, která žije aktivním životem, potřebuje převážet nějaké to sportovní náčiní a občas se vydá na hory, polní cestu nebo do lesa. Silný turbodiesel pak ocení řidič, který vyznává dynamický styl jízdy a přitom nechce aby průměrná spotřeba vozu byla výrazně vyšší než 6,5litrů na 100 kilometrů. Jízda se Scoutem je velice klidná, automatická převodovka řadí téměř neznatelně, jen při rozjezdech z nulové rychlosti by mohla být reakce trochu svižnější.

Foto: Jan SmékalO interiéru a celkovém zpracování nemá smysl se obšírně rozepisovat. Současné škodovky snesou ta nejpřísnější kritéria, která byla doposud běžná pouze u vozů vyšší, resp. prémiové, kategorie. Za nás tak lze z určitého pohledu srovnat Octavii Scout například s Audi A4 Allroad. To ale stojí v základní verzi s naftovým dvoulitrem o výkonu 150 kW 1.311.000,- korun, zatímco Octavia Scout 2,0 TDI EVO 147 kW začíná na částce 926.000,- korun. Cenový rozdíl propastný, rozdíl v kvalitě, výkonu a jízdních vlastnostech ale již tak propastný není. Je sice asi  jasné, že kdo chce Audi, nebude nad Octavií příliš přemýšlet. Ale co není, může být, a například obliba modelu Superb u německých zákazníků, právě na úkor Audi, něco napovídá...

Test Škoda Octavia Scout 2,0 TDI 147 kW – aneb když je Audi A4 Allroad moc drahé

Jan Smékal

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.