Subaru si dlouhodobě drží pověst automobilky, která sází na technickou poctivost, trvalý pohon všech kol a specifický přístup ke konstrukci aut. Nová generace modelu Forester tuto filozofii potvrzuje .
Subaru Forester ve své nejnovější generaci je stále tím autem, které chcete řídit. Musíte mu ale přijít na chuť. Tedy sednout si do něj a vyzkoušet, co tenhle "lesník" dokáže. My to zkoušeli celý týden a auto jsme vraceli jenom velice neradi. Nový Forester totiž k tradičně skvělému pohonu AWD přidává ještě modernější výbavu, uhlazenější design a jemně vylepšenou mild-hybridní techniku e-Boxer.
Papírový výkon není všechno
Foto: Jan Smékal
Pod kapotou pracuje známý dvoulitrový atmosférický boxer o výkonu 100 kW, doplněný o elektromotor s výkonem 12,3 kW. Nejde o plug-in hybrid, takže není potřeba řešit kabely, wallboxy ani dobíjecí stanice – auto si elektřinu vyrábí samo, rekuperací. Elektromotor pomáhá hlavně při rozjezdech nebo v městském provozu, kde se projeví snížená spotřeba. V praxi se pohybuje kolem 7 litrů na 100 km, což je na středně velké SUV s pohonem všech kol solidní výsledek. Kdo by si myslel, že výkon pohonných jednotek bude na hranici použitelnosti, doporučuji radu z úvodu textu. Tedy sednout do auta vyzkoušet, co dovede. Nejen na silnici, ale hlavně v terénu. Myslím, že jen málokteré SUV s dvojnásobným výkonem by Foresterovi mohlo zdatně konkurovat.
Zrozen pro terén
Foto: Jan Smékal
Velkou devízou Foresteru je podvozek. Díky světlé výšce přes 22 cm a trvalému pohonu všech kol je auto mimořádně schopné i mimo asfalt. X-Mode s přizpůsobenými režimy navíc pomáhá udržet trakci třeba na blátě nebo sněhu. Jízdní komfort je velmi dobrý – Forester klidně polyká nerovnosti a příkladně tlumí rázy. Odezva řízení je spíš klidná, což ale odpovídá naturelu auta: bezpečně, stabilně, s rozvahou.
Hodnotný interiér
Foto: Jan Smékal
Interiér prošel důkladnou modernizací. Dominantou je 11,6" dotykový displej se systémem Subaru Starlink, který konečně působí moderně a podporuje bezdrátový Apple CarPlay i Android Auto. Potěší i zachování některých fyzických ovladačů – zejména pro klimatizaci. Prostor v kabině je nadprůměrný, Forester bez problémů odveze pět dospělých, kufr pojme slušných 508 litrů.
Bezpečnost na prvním místě
Foto: Jan Smékal
Bezpečnostní výbava je na velmi vysoké úrovni. Systém EyeSight nové generace hlídá rozestupy, čte značky, brzdí v krizových situacích a nově sleduje i řidičovu pozornost pomocí kamery. Získání pěti hvězd v testech Euro NCAP je v tomto případě očekávaný výsledek.
Forester je skvělá volba
Subaru Forester 2025 nepůsobí výstředně, ani nesází na efektní technologie. Místo toho nabízí funkční, robustní a velmi dobře promyšlené SUV pro každodenní život. Pokud hledáte spolehlivé auto s trvalým pohonem všech kol, které vás nezradí v zimě ani na chalupě, a přitom nechcete řešit kabely, patří Forester stále k nejrozumnějším volbám.