Test Subaru Crosstrek e-Boxer – tohle je pořád ještě auto, nikoliv tablet na kolech

Foto: Jan Smékal

Říká se, že Subaru je pro znalce. Možná. Subaru Crosstrek je ale naprosto pro každého. Nenajde se snad nikdo, kdo by s ním nebyl spokojen. Uspokojí dokonce i milovníky ekologie a moderních technologií.


Model Subaru XV je v Evropě tzv „volume maker“, tedy model, který je tím nejprodávanějším, a na který se automobilka prodejně spoléhá. Nová generace modelu XV se už i v Česku jmenuje Crosstrek a pochopitelně, že si ponechala nejen to nejlepší z předchozí generace, ale přichází i s dalšími vylepšeními a novinkami. S autem jsme se seznamovali na úzkých silničkách v okolí hradu Karlštejn, v lehčím terénu Jizerských hor, ve městě a pochopitelně také na dálnici.

Ergonomická sedadla

Foto: Jan Smékal

Při všech jízdách jsme asi nejvíce ocenili nová sedadla. Ta totiž aktuálně snižují otřesy hlavy až o 44 procent a kývání těla o celých 15 procent. Nevím, jak to v automobilce měřili, faktem ale zůstává, že pocitově je přínos nových sedadel poznat v podstatě ihned po usednutí. Do sedadel pěkně zapadnete, v zatáčkách příjemně podrží tělo, a po třech hodinách jízdy vystoupíte z auta, aniž byste se museli protahovat. Paráda.

Skvělý pocit v terénu i na silnici

Foto: Jan Smékal

Další novinkou je zvýšení torzní tuhosti šasi o 10 procent. To se pozná především při jízdě v terénu, kdy dochází ke kroucení karoserie. S modelem Crosstrek můžete po polní cestě doslova letět. Domnívám se, že auto umožní mnohem více, než si drtivá většina řidičů vůbec troufne. Crosstrek také nově rozděluje výkon mezi přední a zadní nápravu v poměru 60:40, což by mělo být znát na přesnější reakci v nájezdu do zatáčky a pochopitelně také v lepším chování auta při jízdě v přímém směru.

Vylepšený systém X-MODE

Foto: Jan Smékal

Evolucí prošla také „subarácká“ vychytávka X-MODE. Tahle elektronická vychytávka, určená pro efektivní a bezpečnou jízdu v terénu, ovládá motor, převodovku, pohon všech čtyř kol a také brzdy. Smyslem celého systému je poskytnou lepší trakci a zvýšit bezpečnost při jízdě na kluzkém povrchu. V Crosstreku funguje systém X-MODE i při couvání, takže například vycouvat po zasněžené cestě od horské chaty, by mělo mnohem jednodušší než doposud

Modernizovaný EyeSight

Foto: Jan Smékal

Další inovace se týká systému EyeSight, který v nové generaci Crosstreku nabídne 14 funkcí, z toho 3 vylepšené. Jedná se o funkci předkolizního brzdění, adaptivní tempomat a zabránění nechtěnému vyjetí z jízdního pruhu. Poprvé je také použita funkce rozpoznávání dopravních značek, která je kombinována s omezovačem rychlosti.

Hybridní motor e-Boxer

Foto: Jan Smékal

V perexu článku jsme psali o tom, že Subaru Crosstrek uspokojí i ekologicky smýšlející řidiče. Ano, uspokojí. Pod kapotou totiž nalezneme hybridní motor e-Boxer, který je vlastně kombinací dvoulitrového benzínového motoru a elektromotoru, jež je umístěn v upravené bezestupňové převodovce Lineartronic. Pohonné ústrojí e-Boxer upravuje poměr výkonu mezi benzínovým a elektrickým motorem podle aktuálních podmínek, což vede k nižší spotřebě paliva.

Cena

Foto: Jan Smékal

Subaru Crosstrek se na českém trhu prodává za ceny od 880.000,-Kč za verzi Active. Námi zkoušená verze Executive přijde na 1.020.000,-Kč.  Ohledem na užitnou hodnotu auta, jeho terénní schopnosti a jisté chování na silnici to je cena více než příznivá.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.