BMW řady 3 E46 lze jako ojetinu koupit extrémně levně


Ve své době platilo BMW řady 3 generace E46 za nejlepší kompaktní sedan a kombi ve své třídě. Odvozená kupé a kabriolet se navíc pomalu stávají vyhledávanou raritou a ceněnými youngtimery. Nicméně po dvaceti letech na trhu už bývá velké množství aut v horším stavu a najít pěkný kus dá spoustu práce. Nejlevnější auta už se pomalu prodávají za cenu šrotu, funkční pojízdný kus s platnou technickou ale bude stát pořád kolem 50 tisíc. Nejčastěji ale bude mít čtyřválec. Slušné šestiválce bez tuningu se prodávají od 70 tisíc dráž. Hezké kupé s třílitrovým šestiválcem, nižším nájezdem a originálním stavem ale bude klidně stát 200 000 Kč nebo i víc.


Na svůj věk ale dokáže tohle BMW stále překvapit velmi dobrými jízdními vlastnostmi a vysokou mírou kultivovanosti a komfortu. Praktická verze Touring pak stále může sloužit jako rodinné auto, i když účty za údržbu a servis budou trochu vyšší než třeba v případě Octavie Combi nebo nějakého civilnějšího auta. Ve statistikách spolehlivosti nepatřilo tohle BMW zrovna mezi vzorná auta, ale v případě deseti až jedenáctiletých vozů eviduje německé TÜV průměrně 30% poruchovost, což není vzhledem k průměru a nejbližším konkurentům zas tak špatné. 

Největším problémem naprosté většiny ojetých E46 na trhu je koroze, celkově zubožený stav a zanedbaná údržba. V rukou pečlivých majitelů a nadšenců už zůstává jen velmi málo aut a slušný kus budete dlouho hledat. Nejčastěji reznou zadní podběhy, prahy a lemy blatníků. Napadené bude asi každé auto a je to spíše o tom, co všechno dokáže člověk překousnout a s čím se smíří. Auto s dírou v podlaze ale už vážně nekupujte. Navíc majitelé klasických řadových šestiválců začínají cítit jejich investiční potenciál, zejména pokud se jedná o sedan nebo kupé s manuální převodovkou a pohonem zadních kol. Cenu se tak snaží šponovat výš. V nabídce se tak musí člověk velmi dlouho přehrabovat a zabere nějaký čas, než se podaří najít bavoráka ve slušném stavu, na kterém se nevyřádil samozvaný tuner s laminátem, sníženým podvozkem a matnou folií. 


Ojeté BMW 5 (f10) – Pozor na problematické automatické převodovky
Test ojetého SUV BMW X5 (e70). Ani po letech není pro každého


Bavorácké diesely nejsou špatné, ale v tomhle autě už budou mít najeto spíše kolem půl milionu km a bude hrozit celkový kolaps auta ani ne na motor, ale na sešlost věkem. Jako nadějnější volba se jeví právě klasický benzinový šestiválec, ale bude náročné zjistit, v jakém stavu vlastně motor je. Celkem běžným projevem je dnes u těchto motorů spotřeba oleje. Smiřte se s tím, že zejména u motoru 2,5 l budete dolévat litr každých 3000 km, i když bude motor v dobrém stavu. Některé kusy ale berou víc než litr oleje na 1000 km. Jestli ale neplánujete najezdit 20 000 km ročně, dá se to s nějakou akceptovatelnou spotřebou oleje vydržet. Jen se připravte na každoroční výměnu svíček dohromady za 1500 korun. 

Určitě se vyhněte čtyřkolce xDrive. Po letech a vysokých nájezdech s ní budou spíše problémy. To samé platí pro automatické převodovky. Pokud ale prodávající doloží, že v automatu pravidelně měnil olej, mohlo by to jít. Po více než 300 000 km už ale bude automat zralý na generálku. Servisně nejméně náročný je atmosférický benzinový motor s mechanickou převodovkou a pohonem zadních kol. Po autě mimo tovární záruku už nikdo nechce, aby jezdilo do autorizovaného servisu, takže si na údržbu najděte nezávislého mechanika. Základní věci, jako výměnu oleje, svíček, filtrů a podobně si ale dokážete udělat i sami, pokud vás baví se v autě hrabat jako za starých časů stopětek a žigulíků. 

Z BMW řady 3 E46 se ale dnes stává spíše volba pro fanouška a nadšence, který má prostor a čas si na autě spoustu věcí dělat svépomocí a prostě ho to baví. Pro běžného uživatele, který chce jen jezdit, je tohle přeci jen poněkud drahý a časově nákladný špás. Když už, tak bychom doporučovali hledat spíše nějakou raritní verzi s rozumným nájezdem a úplnou historií, která by mohla být zárukou udržení hodnoty. Běžné verze sedan a kombi s nějakým obyčejným motorem se ale ceněnými veterány zřejmě nestanou nikdy a jednou stejně skončí v kopřivách.

BMW řady 3 E46 lze jako ojetinu koupit extrémně levně

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.