Testujeme ojeté BMW X1 – skvělá technika, rozumná cena, někdy ale chudší výbava

Foto: MAMA CAR

BMW X1 svůj věk skrývá pod slušivým kabátem, za který se nemusí stydět ani dnes, po 11 letech na trhu. Technicky jde nadprůměrně spolehlivé auto, zvýšenou pozornost ale při výběru věnujte verzím se vznětovou motorizací.


Foto: MAMA CARVšechny modely řady “X” se pyšní velkou mírou spolehlivosti a u nejmenšího z nich tomu není jinak. Vlastnosti jako kvalitní zpracování, výtečné jízdní vlastnosti, úsporné a zároveň silné motory z tohoto vozu dělají zajímavou možnost koupě menšího prémiového vozu z kategorie SUV. Chválou nešetří ani německé nezávislé instituce TÜV nebo ADAC, kde BMW X1 dlouhodobě obsazuje přední příčky ve spolehlivosti. Případné problémy mohou být pouze s občasným únikem oleje, který lze ale při koupi poměrně snadno odhalit. Vůz však musíte vybírat u seriózního prodejce, který vám umožní auto pořádně prohlédnout, například vámi přivedeným mechanikem.   

K výběru určitě doporučuji vybírat verzi s osmistupňovou převodovkou a lehce vyšším výkonem - ideálně 135 kW
Benjamin Nicolas Brunner; MAMA CAR a.s.

Opatrně při výběru dieselových motorizací 

Foto: MAMA CARBohužel,  i model X1 má společnou slabinu se svými sourozenci v rámci značky BMW - dvoulitrový vznětový čtyřválec má sklony k sebedestrukci z důvodu tzv. vytahání rozvodového řetězu. Výsledkem je přeskočení nebo přetržení řetězu, což může skončit zničením nejpodstatnějších komponentů motoru. Nákladná oprava se pak řeší výměnou celého ústrojí nebo generální opravou. Náznakem této závady často bývá chrastivý zvuk motoru při studeném startu nebo vrzavý zvuk při volnoběhu. Proto při nákupu ojetého vozu dbejte na doložení servisní historie v síti autorizovaných servisů. V případě udržovaného vozu je totiž podstatně větší pravděpodobnost, že byl řetěz již vyměněn za trvanlivější, jelikož výrobce tuto závadu často řešil garanční opravou. 

Vyhledávejte proto raději motory vyrobené od 01.10.2013, u těchto motorů byl totiž při výrobě použit jíž odolnější rozvodový řetěz. U prvních generací si musíte zvyknout na znatelnou hlukovou kulisu vznětových motorů, k nápravě došlo v  srpnu 2011 v podobě lepšího odhlučnění motorového prostoru. Benzínové verze jsou spolehlivé a kultivované, ale vše je na úkor vyšší spotřeby. U náhradních dílů potom počítejte s vyšší cenou, jedná se o německou prémiovou značku. 

Test BMW i3 - tahle stylovka pokoří na semaforech i Imprezu
Test BMW X1 1,8D xDrive – Nejmenší „Iksko“ je překvapivě velké

Námi testovaná verze xDrive18d s osmistupňovou převodovkou je sice druhou nejslabší vznětovou verzi s pohonem všech kol, ale osmistupňová převodovka si s nižším výkonem poradila na výbornou. Podvozek je sportovně - komfortně naladěn a odpovídá tak dlouhodobé filozofii značky BMW. Auto umí projet svižně zatáčkou stejně jako dobře utlumit kočičí hlavy v Praze. Vzhledem k menším rozměrům je BMW X1 velmi obratný a jízda s ním je skutečně zábavná. 

Škála pohonu a motorů je u BMW X1 opravdu široká. Základem je pohon zadních kol. Všechny konfigurace nad 200 koní ale mají v základu pohon všech čtyř kol. Celkem lze vybrat mezi pěti zážehovými motory v sedmi výkonových variantách a jeden vznětový motor, také v sedmi výkonových variantách. Zážehové se vyráběly  s výkony od 110 do 225 kW. Vznětové potom od 85 do 160 kW. U převodovek vyberete mezi šestistupňovou manuální, nebo šesti, resp. osmistupňovou samočinnou podle motorizace a roku výrobu. 

Foto: MAMA CARU BMW bývá pravidlem, že za výbavu se připlácí a vůbec ne málo. Model X1 není výjimkou a každé vozidlo je vzhledem ke svému zaměření především na soukromou klientelu, skromně, nebo lépe řečeno, velice individuálně vybaveno. A tak je možné, že při vyhledávání ojetého BMW X1 naleznete vozy s xenonovými světlomety ale zároveň například se základní manuální klimatizací. Často tak i marně hledáte například tempomat, multifunkční volant nebo parkovací senzory. Základní sedadla bez bočního vedení také neposkytuji úplně pohodlný posezení. Proto doporučujeme, hlavně z důvodu další prodejnosti vozu, vybírejte nejen motorizaci, ale i výbavu velmi pečlivě. Celkové dílenské zpracování auta je v daném segmentu takřka bezkonkurenční. 

Celkové hodnocení 

Foto: MAMA CARBMW X1 nás nečekaně ale příjemně překvapilo. Očekávání bylo totiž spíše takové, že se jedná o vozidlo na bázi jedničkové řady pouze s vyšším podvozkem. Jak se ukázalo hned v první fázi testování, byl to omyl. Auto sice nenabízí tisíce litrů zavazadlového prostoru ani simply clever nabíjecí baterku v kufru, ale požitek z jízdy a prostor nabídne skvělý. I nám, s výškou okolo 185 cm, bylo na předních sedadlech pohodlně. Určitě bychom ale vybírali verzi s osmistupňovou převodovkou a lehce vyšším výkonem - ideálně 135 kW, ale i oněch testovaných 105 kW bylo pro běžný styl jízdy naprosto dostačujících. Ceny ojetých BMW X1 dnes začínají na 170.000,-Kč, za verze s pohonem zadních kol a nájezdem okolo 250.000 km.

Testujeme ojeté BMW X1 – skvělá technika, rozumná cena, někdy ale chudší výbava

MAMA CAR

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…


TestyOjetin.cz 

FOLTÝN PUBLIC RELATIONS
Rybná 24
110 00   Praha 1 
info@testyojetin.cz 

Ochrana osobních údajů

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.
K provozování webových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) využíváme takzvané „cookies“. Jde o malé soubory sloužící k přizpůsobení obsahu Webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto Webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováváním cookies nesouhlasíte, změňte si, prosíme, požadované nastavení Vašeho prohlížeče. Více informací naleznete po stisknutí tlačítka „Cookies“.