Rádi byste vlastnili auto, které je nejenom krásné a luxusní, ale také neotřelé a dokonale vystihující váš životní styl? Automobilka DS Automobiles takové vozy vyrábí. My jsme se například zamilovali do jejího SUV DS7.
Foto: Jiří SoukupAutomobilka DS Automobiles je velice mladou automobilkou, ačkoliv tzv. „déesku“ řídil již v šedesátých letech filmový Fantomas a francouzského prezidenta Charlese de Gaulla ochránila před jedním z mnoha atentátů, které na něj byly spáchány. Automobil s označením DS byl totiž tehdy revoluční Citroën DS, tedy automobil vyšší střední třídy s pohonem předních kol, vyráběný francouzskou automobilkou Citroën v letech 1955 až 1975.
Dodnes jde o ikonický model značky, který byl veřejnosti poprvé představen na autosalonu v Paříži v roce 1955. Celkem bylo vyrobeno 1 455 746 vozů. Návrh extravagantního vozu zpracoval italský sochař a průmyslový designér Flaminio Bertoni a francouzský konstruktér André Lefèbvre. Revoluční hydropneumatický systém potom navrhl Paul Magès.
Foto: Jiří SoukupDnes je značka DS samostatnou značkou luxusních a designově neotřelých vozů, které vyrábí francouzská automobilka DS Automobiles. Asi nejoblíbenějším modelem je atraktivní SUV DS7 Crossback, které jsme testovali jak v naftové verzi a hybridní verzi, tak i v té benzínové. A zatímco naftový motor potěší neuvěřitelně nízkou spotřebou, benzínový motor 1,6 PureTech s výkonem 225 koní uspokojí i hodně dynamicky založené řidiče. Ale pozor, ani při svižné jízdě nezpůsobíte v benzínové nádrži vír. My jsme se se spotřebou pohybovali na hranici 7,6 litrů benzínu na 100 kilometrů, což je, s ohledem na dynamický styl jízdy, který jsme s vozem praktikovali, skutečně velice příznivá hodnota.
Auta se dnes čím dál tím častěji kupují také srdcem. A tady má DS7 několik es v rukávu. Začněme designem, který je velice neotřelý, ale přitom nikterak vtíravý, nebo agresivní. Obzvláště v modré metalíze limitované edice Louvre, kterou jsme měli k testování, auto sebevědomě deklaruje svoji příslušnost k prémiovým značkám.
Foto: Jiří SoukupAle není to pouze vnějším designem. Jakmile totiž do auta nasednete, ponoříte se do jakéhosi vnitřního „DS zenu“. Ať máte jakýkoliv den, kdy se třeba něco nepovedlo, jakmile se posadíte do pohodlných sedadel v medové kůži, zapnete si jeden z pěti masážních programů zad, pustíte si oblíbenou hudbu do prémiového audiosystému Focal, vaše mysl se naprosto uvolní a vy po pár kilometrech nabydete dojmu, že na světě je vlastně krásně. Ať se děje, co se děje. Ano, skutečně takhle tohle auto působí.
Foto: Jiří SoukupZnačka DS Automobiles se nepodbízí cenou, ale na druhou stranu si ani neúčtuje nesmyslné příplatky za prvky, které byste ve voze této kategorie čekali tak nějak samozřejmě. Za plně vybavený zánovní vůz tak zaplatíte přibližně jeden milion korun, záleží na najetých kilometrech a motorizaci, ale v ceně dostanete snad vše, co u luxusního vozu očekáváte. Například v námi testované edici Louvre jsme ve výbavě měli již zmíněná sedadla s masážní funkcí, vyhříváním i odvětráváním, systém nočního vidění, prémiový audiosystém Focal, full LED světlomety, panoramatickou střechu, nebo například vychytávku pro milovníky umění. Na středovém displeji lze totiž zobrazit 182 nejznámějších děl, která jsou vystavena v pařížské galerii Louvre. Jako bonus je ke každému dílu možno také přehrát audio, které o díle hovoří.
SUV DS7 Crossback není rozhodně vozem pro každého. Je vozem pro toho, kdo dokáže ocenit neotřelý a důmyslný design, nepotřebuje třílitrové šestiválce pod kapotou, rád se nechá hýčkat extrémně luxusní výbavou a přitom nechce utrácet výrazně nad milión korun. Za nás proto rozhodně doporučujeme si model DS7 vyzkoušet, jestliže uvažujete nad nákupem SUV a nechcete jezdit v běžné „konfekci“. Na platformě Autosphere.cz najdete „déesek“ několik desítek. Stačí si jen vybrat a domluvit si zkušební jízdu.