Testujeme ojetý Ford Kuga I. generace – za ty peníze je to docela dobré SUV

Foto: Netcarshow

SUV Kuga je vlastně první pokus automobilky Ford na evropském trhu s vozem této módní kategorie. Ujal se docela dobře, ale už v roce 2012, po čtyřech letech na trhu, přišla zásadně modernizovaná druhá generace.


Foto: NetcarshowPrvní Kuga se dá koupit aktuálně od nějakých 150 000 Kč, ale na solidní kus s transparentní historií si připravte tak o padesát tisíc víc. Rozpočet 250 000 Kč by měl zajistit slušné auto z posledních let výroby s rozumným nájezdem a hezkou výbavou. Od 250 tisíc Kč už totiž stojí druhé generace Kugy, takže i sebehezčí první generace už jim cenou do zelí nepoleze. 

Statistiky spolehlivosti (nebo spíše poruchovosti) TÜV Report z německých stanic technických kontrol řadí Kugu do průměru. Vozy ve stáří 10 až 11 let vykazují 25,1% výskyt závad při průměrném nájezdu 150 000 km. Novější generace Kugy se zlepšily a posunuly v žebříčku nahoru.

Nejlepší volbou je motorizace 2.0 TDCI plnící Euro 5, ideálně ve verzi 103 kW kombinovaná jen s předním pohonem a manuální převodovkou
David Žídek; TestyOjetin.cz

Oproti očekávání nemá Kuga moc společného s Mondeem, protože stojí na platformě Focusu a C-Maxu. Proti nim se ale liší trochu jiným podvozkem a samozřejmě možností pohonu všech kol, který jiným evropským fordům chyběl té doby. Ani soudobé Mondeo nemohlo mít čtyřkolku, čímž se proti nejbližším konkurentům (Passat, Superb) u některých zákazníků automaticky diskvalifikovalo. 

Čtyřkolka je asi jedinou objektivní výhodou modelu Kuga proti Focusu či C-Maxu (případně i Mondeu), ale v ojetině také umí způsobit drahé potíže. Jedná se o systém Haldex, který zaprvé potřebuje každých 60 000 km vyměnit olej v zadní mezinápravové spojce. A jakmile začne vpředu něco hučet a bouchat, čeká vás výměná celé rozvodovky, protože na ni prakticky nelze sehnat samostatné díly. To je pak oprava skoro za padesát tisíc.

Ford Ranger Raptor 2,0 EcoBlue Bi-Turbo 157kW není žádná chudinka, jak mnozí naříkají
Ojetý Ford Puma - kdysi velká stylovka, dnes zajímavá raritka za pár korun

Pokud jde o motory, asi nikdo nebude uvažovat o benzinovém pětiválci, který se čtyřkolkou a automatem jezdí za 12 litrů a navíc si umí říci i o nadstandardní servis, zejména pak v případě, že minulí majitelé k jeho údržbě nepřistupovali moc zodpovědně. Občas po větších nájezdech zazlobí i pětistupňový měničový automat, především jeho mechatronika. 

Foto: NetcarshowLogickou volbou je tady naftový dvoulitr, opět jednotka 2.0 TDCI pocházející z koncernu PSA. Do roku 2010 měl motor výkon 100 kW a na našem trhu se prodával i ve verzi bez částicového filtru. Ta je určitě lepší s menším množstvím rizik. Hodně importů ze západu už ale filtr má a bývají s ním problémy. Při nedokončených regeneracích dochází k ředění oleje naftou a samotný filtr za 26 000 Kč vydrží sotva 200 000 km. Dá se předpokládat, že naprostá většina ojetin ho bude potřebovat měnit. 

Modernizovaná verze prodávaná od března 2010 už je novější, má spolehlivější vstřikování a i když se standardně dodávala s filtrem pevných částic, regenerace probíhají spolehlivěji díky dodatečnému pátému vstřikovači ve výfuku. Také tím odpadá problém s ředěním oleje naftou, což trápilo verzi Euro 4. DPF tu teď vydrží obvykle přes 300 000 km, navíc nový filtr stojí výměnným způsobem snesitelných 19 000 korun. 

Foto: NetcarshowDiesely potřebují nejpozději po 20 000 km nový olej (při častých městkých a krátkých jízdách raději dříve po 15 000 km) a pamatujte také na řemenové rozvody. Nepřekračujte na nich interval 180 000 km. Sada rozvodů včetně vodní pumpy stojí 9000 korun, ale při nájezdu 20 000 km pak máte na devět let pokoj. I přes spolehlivější vstřikování po faceliftu nešetřete na naftě a tankujte jen opravdu kvalitní, aditivovanou. Za sadu čtyř nových vstřikovačů totiž jinak dáte stále vysokých 32 000 Kč. 

Z toho všeho tak vyplývá, že nejlepší volbou je motorizace 2.0 TDCI plnící Euro 5, ideálně ve verzi 103 kW kombinovaná jen s předním pohonem a manuální převodovkou. Zase je ale otázka, jestli by nebylo lepší Mondeo se stejnou technikou, ale chápeme, že někdo chce SUV prostě kvůli pocitu. Navíc Kugy se moc nefasovaly do firem, takže zatímco takové desetileté Mondeo bude mít reálně „namotáno“ čtyři sta tisíc kilometrů, Kuga za sebou bude mít klideně jen polovinu. 

I přes špatnou pověst Fordů není Kuga nespolehlivá. Spíše jsou problematická auta s nejasnou minulostí, která mohou být stočená klidně o 200 000 km. To je u importů bez historie zcela běžný jev. Udržovaná auta s jasnou historií koupená jako nová u nás se jen projevují běžnými závadami kvůli přirozenému opotřebení, které se prostě u ojetin vyskytují. Nejčastěji hučí ložiska kol, skučí řemen pohonu příslušenství a podobně. U Fordů se k tomu sem tam přidá nějaká ta elektronická drobnost, nejčastěji kolem infotainmentu. Celkově lze ale prověřenou ojetou Kugu se servisní historií stále doporučit. Za ty peníze je to dobré SUV.

Testujeme ojetý Ford Kuga I. generace – za ty peníze je to docela dobré SUV

Netcarshow

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…


TestyOjetin.cz 

FOLTÝN PUBLIC RELATIONS
Rybná 24
110 00   Praha 1 
info@testyojetin.cz 

Ochrana osobních údajů

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.
K provozování webových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) využíváme takzvané „cookies“. Jde o malé soubory sloužící k přizpůsobení obsahu Webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto Webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováváním cookies nesouhlasíte, změňte si, prosíme, požadované nastavení Vašeho prohlížeče. Více informací naleznete po stisknutí tlačítka „Cookies“.