Testy ojetých aut, recenze nových aut

Testujeme ojetou Hondu Accord – na diesel raději zapomeňte

24.09.2020 David Žídek
Foto: David Žídek

Komfort 8 / 10

Prostornost 8 / 10

Testovaná motorizace 8 / 10

Kvalita zpracování 8 / 10

Ceny oprav 7 / 10

Ceny ojetin na trhu 7 / 10


Hodnocení redakce7.67

Uživatelská hodnocení-


Honda Accord se už neprodává, ale jako ojetina je docela žádaná. Bavíme se ale o benzínových motorech, dieselům se raději vyhněte. I když v nabídce některých oficiálních prodejců můžete ještě najít Accorda s velmi malým nájezdem za docela zajímavou cenu, my se dnes podíváme na klasické ojetiny ve stáří několik let a s odpovídajícím kilometrovým nájezdem. Jako příklad nám poslouží sedan s vrcholným benzínovým motorem 2,4 l a automatickou převodovkou, který jsem si půjčil na test. Oproti oblíbeným dieselům je totiž benzínový motor tím méně vyhledávaným, přesto je to poměrně dobrá volba pro někoho, jehož roční kilometrový nájezd je menší. Reálná spotřeba paliva okolo devíti litrů benzínu tak nemusí být likvidační.


Foto: David ŽídekPoslední generace Hondy Accord přišla na trh už v roce 2008 a postupně prodělala několik omlazovacích procedur a modernizací. Dokonce šlo ještě před rokem 2010 koupit turbodiesel bez filtru pevných čístic, ale to se jednalo pouze o model na našem trhu. Dovozy ze zahraničí (Německo, Francie, Nizozemí atd.) už většinou filtr mají, takže pokud nutně potřebujete nebo chcete diesel, hledejte české auto. Z naftových motorů byl k dispozici vlastně jen čtyřválec 2.2 i-DTEC s výkonem 110 kW a točivým momentem 350 Nm, který byl v roce 2011 doplněn silnější verzí o výkonu 132 kW a točivém momentu 380 Nm. Na rozdíl od slabšího dieselu jste ale tento silnější nekoupili s automatem. Samočinné řazení obstarává výhradně pětistupňový automat s hydrodynamickým měničem a samostatnou spojkou pro každý převod. Nyní už je na trhu nová automatická převodovka například v Hondě CR-V.

Foto: David ŽídekZ benzínových motorů můžete mít buď dvoulitr o výkonu 115 kW a točivém momentu 192 Nm nebo motor 2,4 l o výkonu 148 kW a točivém momentu 234 Nm. Oba mohou mít pětistupňový automat nebo šestistupňový manuál. Samozřejmě se každý musí rozhodnout podle osobních preferencí, ale pocitově mi přišla pětistupňová automatická převodovka docela líná, zejména ve spodních otáčkách. Moc se jí nechce podřazovat, občas zmatkuje a na povely pádly pod volantem poslouchá neochotně. Navíc Accord dobře jezdí a s manuálem si člověk více vychutná jeho živé a ochotné benzínové motory a vyvážený a příjemný podvozek. Ale pokud nechcete řadit, zas tak hrozné to není a Honda Accord je aspoň odpovídajícím způsobem pohodlná. Také se nedá říci, že by automat nijak drasticky kazil spotřebu. On nesvádí k agresivní jízdě, takže s manuálem ve výsledku pojedete za víc.



Foto: David ŽídekNavíc automatická převodovka je doporučeníhodná k naftovému motoru 2.2 i-DTEC. Šetří totiž spojku a dvouhmotový setrvačník, což jsou komponenty, které jinak odcházejí docela rychle. Samotný turbodiesel je mechanicky spolehlivý, pokud v něm pravidelně a včas měníte olej a dáváte si pozor na postupné ohřívání a dochlazování. Problémy se vstřikovači jsou už minulostí, trápí snad jen silně ojetá auta, která jezdí na nekvalitní naftu. Největším rizikem je tu ale filtr pevných částic, který je podle Hondy doživotní, ale u vozů provozovaných na krátkých trasách se nestíhá regenerovat a zanáší se. Následná neschopnost další regenerace způsobí přepnutí vozu do nouzového módu a nutnost výměny filtru. Cena? Minimálně 50 000 korun! A to prosím pouze za samotný filtr bez práce a pomocného materiálu. Za každou cenu se vyhněte čipovaným autům, u nich se životnost filtru počítá na měsíce. Diesel tedy berte skutečně jen tehdy, když jezdíte pravidelně dlouhé trasy po dálnici, kdy se filtr stačí regenerovat.

Foto: David ŽídekU benzínových motorů naopak není nic, čeho byste se měli obávat. Pozor si dejte na kouřivost, zejména u více jetých vozů. Svědčí to často o nadměrně opotřebovaných vnitřnostech utrápaných motorů a netěsnosti pístních kroužků. Takové auto nebrat, protože většina benzínových Accordů má za sebou nejen poměrně rozumný kilometrový nájezd, ale ještě bývají v dobrém stavu a jsou velmi spolehlivé. Benzínový motor potřebuje jen pravidelné výměny oleje a trochu opatrné zacházení za studena. Rovněž pomalu na převodovku, u více jetých aut řazení trochu drhne, zejména mezi jedničkou a dvojkou. Pak už se připravte jen na takové věci jako hlučnost ložisek zadní nápravy a opotřebovaný podvozek, jehož životnost na českých silnicích není zrovna veliká. Nepříjemným jevem jsou pak zvlněné kotouče a pocit vůle v řízení, což je často důsledek velmi nevybíravého způsobu jízdy s autem a vymetání každé díry. Nejvíce na vůle v podvozku trpí vozy na velkých kolech a s nízkoprofilovými pneumatikami.

Celkové hodnocení

Foto: David ŽídekNení toho moc, co by se dalo Hondě Accord vytknout. Možná nemá tak prostorný a ergonomický interiér jako Passat nebo Mondeo, ale svezete se s ní pěkně, je kvalitní a velmi spolehlivá, aspoň co se základní mechaniky týče. Unavený podvozek je běžným jevem u všech ojetin a snad by se dala nutnost brzké investice do podvozku Accordu tolerovat, když je vyvážena jinak téměř neprůstřelnou spolehlivostí celého auta. Pozor jenom na turbodiesely, které za sebou mívají velké nájezdy a hrozí u nich velice drahá výměna filtru pevných částic. Z tohoto hlediska je lepší spolehlivý benzínový motor, který sice nejezdí za sedm litrů jako diesel (benzíny si vezmou osm až deset podle stylu jízdy), ale hrozba velkých výdajů u něj neexistuje, pokud má za sebou auto jasnou minulost a servisní historii. Starejte se o něj a Accord jen tak rychle na ceně ztrácet nebude. Je to dobré auto a poptávka pomalu začíná převyšovat nabídku.

Testujeme ojetou Hondu Accord – na diesel raději zapomeňte

David Žídek

Další články




K provozování webových stránek www.testyojetin.cz využíváme takzvané „cookies“. Jde o soubory sloužící k přizpůsobení obsahu webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováním cookies nesouhlasíte, opusťte, prosíme, tyto webové stránky.