Test ojetiny - dieselový Hyundai Accent vás mile překvapí


Hyundai neměl v devadesátých letech v Čechách na růžích ustláno. Vozy se potýkaly se slabou image a také ne úplně dobrou kvalitou. Sám jsem měl v těch letech model Lantra 1,8 GT a byl jsem s ním naprosto spokojen. Bylo to navíc první auto ve kterém jsem pokořil 200km/h. To se vám s Accentem asi nepovede, ale o to přeci vůbec nejde. Devizou této ojetiny je totiž opravdu povedený turbodiesel, který překvapil i mnoho zarytých odpůrců korejské značky. Dnes se dají relativně pěkné kusy sehnat za cenu okolo 50 tisíc korun . Ty levnější kousky, mnohdy s cenou pod 20 tisíc korun, ale už moc k doporučení nejsou.


Malý automobil Hyundai Accent jistě není třeba dlouze představovat. Jeho první generace stála na podvozku a technice japonského Mitsubishi, druhá generace ale byla již vyvíjena zcela v režii korejské automobilky. Ne jinak je tomu v případě třetí řady, která se představila v roce 2005. Tehdy vyjel na silnice hatchback, ten byl ale určen pro americký trh. Následující rok přišel do prodeje sedan, jenž měl zacíleno i na evropské motoristy. Vůz dostal dva zážehové motory a jeden turbodiesel. Na nabídce pohonných jednotek se přitom nic nezměnilo až do roku 2010, kdy byla výroba Accentu ukončena. Na českém trhu s ojetými automobily nemá třetí řada takové zastoupení jako je tomu v případě předchozích dvou generací. Accent poslední generace totiž dorazil na trh nových vozidel v době opravdu silné konkurence, proti které mnoho zbraní neměl. Českým prodejům vládla mezi sedany jiná vozidla. Řeč je především o Dacii Logan a Renaultu Thalia, v nabídce byla ale i domácí Škoda Fabia sedan. Všechny tři automobily přitom nabídnou větší zavazadelník, což pro mnoho zájemců o tento typ vozu hraje velice důležitou úlohu. 

Pohonné jednotky v praxi

Asi největší devizou vozu korejské produkce se stal mimořádně povedený turbodiesel. Na rozdíl od vznětového motoru v předchozí generaci jde o čtyřválec, což se pozitivně projevuje v podobě citelně nižších vibrací. Přesto je při stání vozu a vyřazení na neutrál pocítíte. Jenže klad této jednotky je jinde: má se totiž velice k světu a s vozidlem doslova cvičí, přitom se ale spokojí s minimem nafty, takže nadměrně nezatěžuje motoristovu peněženku. Špatnou volbu nepředstavují ani zážehové motory 1.4 16V/71 kW a 1.6 16V/81 kW. Zejména úspornější čtrnáctistovka zaujme, ale vedle vynikajícího turbodieselu 1.5 CRDi/81 kW toho nemá moc co nabídnout. 


Majitelé hybridů a elektromobilů asi přijdou o parkování zdarma. Přesto se vyplatí nad nimi uvažovat.
Ojetý Hyundai Santa Fe je ve své první generaci hodně levnou volbou. Ale stále dobrou
Ojetý Nissan X-Trail dokáže rozhodně víc, než na co si troufnete


Na silnici

Jelikož mají všechny motory výkonu dostatek, je jasné, že nepředstavují z hlediska jízdy žádný limitující prvek. Tím je měkce naladěný podvozek, který sice velice dobře tlumí nerovnosti, ale současně stojí za velkým náklonem karoserie v zatáčkách a značně podprůměrným držením stopy. Jízdní vlastnosti mají tedy do ideálu skutečně daleko. O cestovní komfort je však dobře postaráno. Kupodivu mu napomáhají i na pohled úplně obyčejná sedadla bez výraznějšího tvarování. V praxi se ukazují jako pohodlná. Prostor pro posádku není špatný. Zavazadelník o objemu 390 litrů rozhodně žádné terno nepředstavuje. V porovnání s nejlepšími ve třídě propadá, ale ruku na srdce, opravdu využijete objem 500 litrů, který nabízejí někteří konkurenti? 

Časté problémy

K největším problémům vozu patří takové, které vznikají z opotřebení. Zejména odolnost podvozku je znatelně slabší, než bývá obvyklé. Třeba tlumiče pérování odcházejí už po 30 000 ujetých kilometrech, což se projevuje dalším zhoršením jízdních vlastností. Vůle vznikají v silentblocích uložení ramen nápravy, nadměrně opotřebena bývá u ojetin také spojka. Známé jsou potíže s elektricky nastavitelnými zpětnými zrcátky, prověrku si před koupí zaslouží i další elektrická výbava a klimatizace. Vznětový motor mohou při větším kilometrovém proběhu trápit vstřikovače, turbo nebo palivové čerpadlo. Zde hodně záleží na tom, jak se předchozí majitel k vozidlu choval, zda motor nenutil k atletickým výkonům za studena a zda jej naopak dochlazoval před vypnutím. 

LÍBILO:

  • komfortní odpružení
  • nízké ceny ojetin
  • velmi úsporný a výkonný turbodiesel
  • příznivé ceny náhradních dílů

 

NELÍBILO:

  • opravdu nedobré jízdní vlastnosti
  • rychlý pokles hodnoty vozu
  • menší odolnost některých komponent
  • menší nabídka ojetin

Test ojetiny - dieselový Hyundai Accent vás mile překvapí

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.