Zánovní SUV jsou v autobazarech na dračku. A není se co divit. Výrazně nižší cena, nízký kilometrový nájezd, mnohdy ještě tovární záruka. Jedním s prodejních hitů je i Hyundai Tuscon.
Hyundai Tucson je na českých silnicích vidět čím dál častěji, a není divu. V testované verzi s mild-hybridním pohonem, tedy 1.6 T-GDI MHEV s výkonem 180 koní, mě auto zaujalo víc, než jsem čekal. Ne tím, že by jakkoliv vyčnívalo, i když kousek, který jsem si půjčil v AAA Auto, byl nepeřehlédnutelný díky křiklavé červené barvě, ale tím, jak promyšleně řeší každodenní potřeby běžného řidiče nebo rodiny.
Spotřeba kolem šesti litrů
Foto: Jiří Soukup
Začněme spotřebou, protože ta je u SUV často bolestivá, a co si budeme povídat, pro Čechy to je jeden z klíčových parametrů. Během týdenního ježdění jsem se držel lehce nad 6 litry na 100 km, a to bez jakéhokoliv „ploužení“. Díky mild-hybridnímu systému vůz často vypíná motor v kolonách nebo při brzdění, rekuperuje a celkově šetří. Výsledkem je úsporný provoz bez kompromisů v dynamice – 180 koní je tak akorát na svižné předjíždění i bezpečný nájezd na dálnici.
Hodnotný interiér
Interiér působí velmi kvalitně – nic nevrže, všechno má své místo a ovládací prvky jsou přesně tam, kde je intuitivně čekáte. Velký dotykový displej, přehledný digitální přístrojový štít, příjemné materiály a solidní zpracování z něj dělají auto, ve kterém se cítíte dobře i po několika hodinách jízdy.
Praktičnost je silnou stránkou
Tucson překvapí i praktičností. Zadní dveře se otevírají pod velmi širokým úhlem, takže přístup k dětské autosedačce je bezproblémový. Zvlášť když často manipulujete s dítětem, oceníte, že se nemusíte kroutit a lámat si záda. A místa vzadu je opravdu hodně – i dospělý má pohodlné místo na nohy i nad hlavou. Kufr nabízí solidní objem (přes 600 litrů), a i když baterie lehce ubírá z výšky dvojité podlahy, pořád se do něj vejde vše potřebné na víkend s rodinou. Další silnou stránkou Tucsonu je výhled z vozu. Sedíte vysoko, čelní i boční okna jsou dostatečně velká a díky výborně umístěným zpětným zrcátkům i dobré práci kamerového systému máte přehled o tom, co se kolem děje – ve městě i na parkovištích je tohle velké plus.
Do terénu pouze s kvalitním obutím
Foto: Jiří Soukup
Měl bych ale jedno varování pro zájemce o výlet do terénu. Jestliže budete mít na autě letní pneumatiky, jako jsem měl já, může být pro vás konečnou i lehčí blátíčko na polní cestě. Hrabal jsem se z místa snad 40 minut a stejně nevyhrabal. Auto bylo jako na ledové ploše. Prostě pneumatiky jsou základ, nepodceňujte to.