Test zánovního Hyundai Tuscon 1.6 T-GDI MHEV – skvělá volba za skvělou cenu

Foto: Jiří Soukup

Zánovní SUV jsou v autobazarech na dračku. A není se co divit. Výrazně nižší cena, nízký kilometrový nájezd, mnohdy ještě tovární záruka. Jedním s prodejních hitů je i Hyundai Tuscon.


Hyundai Tucson je na českých silnicích vidět čím dál častěji, a není divu. V testované verzi s mild-hybridním pohonem, tedy 1.6 T-GDI MHEV s výkonem 180 koní, mě auto zaujalo víc, než jsem čekal. Ne tím, že by jakkoliv vyčnívalo, i když kousek, který jsem si půjčil v AAA Auto, byl nepeřehlédnutelný díky křiklavé červené barvě, ale tím, jak promyšleně řeší každodenní potřeby běžného řidiče nebo rodiny.

Spotřeba kolem šesti litrů

Foto: Jiří Soukup

Začněme spotřebou, protože ta je u SUV často bolestivá, a co si budeme povídat, pro Čechy to je jeden z klíčových parametrů. Během týdenního ježdění jsem se držel lehce nad 6 litry na 100 km, a to bez jakéhokoliv „ploužení“. Díky mild-hybridnímu systému vůz často vypíná motor v kolonách nebo při brzdění, rekuperuje a celkově šetří. Výsledkem je úsporný provoz bez kompromisů v dynamice – 180 koní je tak akorát na svižné předjíždění i bezpečný nájezd na dálnici.

Hodnotný interiér

Interiér působí velmi kvalitně – nic nevrže, všechno má své místo a ovládací prvky jsou přesně tam, kde je intuitivně čekáte. Velký dotykový displej, přehledný digitální přístrojový štít, příjemné materiály a solidní zpracování z něj dělají auto, ve kterém se cítíte dobře i po několika hodinách jízdy.

Praktičnost je silnou stránkou

Tucson překvapí i praktičností. Zadní dveře se otevírají pod velmi širokým úhlem, takže přístup k dětské autosedačce je bezproblémový. Zvlášť když často manipulujete s dítětem, oceníte, že se nemusíte kroutit a lámat si záda. A místa vzadu je opravdu hodně – i dospělý má pohodlné místo na nohy i nad hlavou. Kufr nabízí solidní objem (přes 600 litrů), a i když baterie lehce ubírá z výšky dvojité podlahy, pořád se do něj vejde vše potřebné na víkend s rodinou. Další silnou stránkou Tucsonu je výhled z vozu. Sedíte vysoko, čelní i boční okna jsou dostatečně velká a díky výborně umístěným zpětným zrcátkům i dobré práci kamerového systému máte přehled o tom, co se kolem děje – ve městě i na parkovištích je tohle velké plus.

Do terénu pouze s kvalitním obutím

Foto: Jiří Soukup

Měl bych ale jedno varování pro zájemce o výlet do terénu. Jestliže budete mít na autě letní pneumatiky, jako jsem měl já, může být pro vás konečnou i lehčí blátíčko na polní cestě. Hrabal jsem se z místa snad 40 minut a stejně nevyhrabal. Auto bylo jako na ledové ploše. Prostě pneumatiky jsou základ, nepodceňujte to.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.