Jeep Wrangler Unlimited Rubicon, aneb jak to dopadne, když si Pražák pořídí offroad

Foto: Luděk Kortus

Tohle není žádné městské SUV, ale tvrďácký offroad, který zvládne mnohem víc, než drtivá většina jeho majitelů. Přesto jsou vidět i na parkovištích nákupních center, kde s nimi majitel parkuje přes čtyři místa. Připadal jsem si jako když mi dřevorubec dal na opatrování koně, který umí na horách tahat klády z lesa a já mu mám najít nějakou zábavu v okolí Prahy, než se jeho páníček vrátí a vezme ho zase do pořádný práce. Třicet let staré Wranglery pořídíte v autobazaru od nějakých 170 tisíc korun, auta mladší pěti let si ale jejich majitelé cení na nejméně 650 tisíc korun. K nákupu si ale s sebou někoho,kdo Jeepům rozumí. Některé kusy toho mají totiž za sebou opravdu hodně.


Foto: Luděk KortusNo jo hochu, co s tebou v tejdnu? Budeš mne vozit do kanceláře a za indoor sportem. Nuda co? Však se taky ani moc nesnažíš. Při pomalý jízdě drncáš a rejd máš tak malej, že se netrefuju v obchoďáku na parkovací místo. Jo, co ti musim nechat, že po tobě všichni koukaj. Kdybych byl farmář, co hledá ženu, určitě bys mi nějakou pěknou v Praze sbalil: „Podívej fešando, tahleta hranatá budka se dá sundat, dveře se dají odmontovat, přední sklo se dá sklopit dopředu, zůstane jen bytelnej rám, slunce a vítr ve vlasech! Pojedem k moři?“ No to by mu šlo. Tak si jeho působení ve městě shrňme. Nejedná se o žádné městské SUV. Už jenom jeho vzhled vám zajistí punc dobrodruha. A to pořád ještě nevíte co umí. Podle Jany z Imofy si s tím 20 procent majitelů wranglerů vystačí.

Foto: Luděk KortusNa víkend jsme mohli zavolat známým offrouďákům, připojit se k partičce zkušených a něčemu se přiučit. To by ale pro koně z lesa nebyla žádná dovolená. Raději jsme bavili kamarády a jejich děti. Břežanská halda je takové vcelku bezpečné místo, kde je možné absolvovat výjezdy v různých úhlech od 25ti do 45ti stupňů. Má i strmější stěny, ale s těmi čekám až na kondiční jízdy od Lopraise. Jeep Wrangler na haldě předvádí co je to 4x4 s uzávěrami obou diferenciálů, redukcí a 200 koňmi. Nahoru a dolů, děti piští a dospělí se smějou. Emoce, emoce, emoce. Pod haldou je malá trať pro čtyřkolky s lavičkami, klopenou zatáčkou a trochou bahýnka, kde si wrangler párkrát škrtnul břichem a taky slušně křížil nápravy.


Testujeme Nissan Navara NP300 Tekna z roku 2017 – Z automyčky nás vykázali
Ojetý Nissan Pathfinder 2,5 dCi budí respekt i po letech
Ojetý Jeep Grand Cherokee nepotěší každého, ale znalce nadchne
ZPÁTKY DO MINULOSTI - TEST LADA NIVA 4x4


Foto: Luděk KortusRubicon je vrcholná verze modelu Wrangler. Nádrž a mezinápravová převodovka jsou zakrytovány. Také prahy jsou zespodu chráněny proti nárazům na kameny pevnými ocelovými profily. Obě nápravy jsou tuhé a jejich schopnost křížení lze v terénu zvýšit o 22 procent - stisknutím tlačítka se odpojí tyč stabilizátoru. Robustní odpružení je spojené s rámem, takže nepřenáší žádné kroucení do karosérie. To má za následek, že při jízdě v terénu nic nevrže a nepraská. Vysokotlaké tlumiče jsou tužší při pomalé jízdě, což je důležité hlavně na kamenech, kde potřebujete cit. Proto je pomalá jízda méně pohodlná. Jakmile se ale po polní cestě rozjedete rychle, tlumiče začnou pracovat jinak a wrangler se přes nerovnosti nese.

Foto: Luděk KortusVyzkoušel jsem styl Dakar - koukat daleko dopředu a jet na plný plyn. Dlouho jsem se chystal na ulici U seřadiště v Praze. Ta totiž vyhrála v nějaké divácké anketě titul nerozbitější silnice v Čechách. Čekal jsem jen na správný auto. Dvakrát jsem ji v noci prohnal tam a zpět, vybíral tu nehorší stopu (tam kde osobákům upadávaj kola) a z jeepu se neozvala ani rána. Pár ran na dorazy jsem schytal při rychlých jízdách po polích a lesích Českého středohoří, ale na to je podvozek evidentně stavěnej. Pevnost, kterou u auta bez rámu nenajdete, je hlavním argumentem všech džípařů. Můj švagr má Willise z roku 1942, který příšerně plave a žere 30. Jeep Wrangler Unlimited (verze s delším rozvorem) z roku 2013 jede jako po kolejích i ve 180 km/h a žere 12. Rozdíl 71 let je opravdu znát.      

 

Jeep Wrangler Unlimited Rubicon, aneb jak to dopadne, když si Pražák pořídí offroad

Luděk Kortus

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…


TestyOjetin.cz 

FOLTÝN PUBLIC RELATIONS
Rybná 24
110 00   Praha 1 
info@testyojetin.cz 

Ochrana osobních údajů

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.
K provozování webových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) využíváme takzvané „cookies“. Jde o malé soubory sloužící k přizpůsobení obsahu Webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto Webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováváním cookies nesouhlasíte, změňte si, prosíme, požadované nastavení Vašeho prohlížeče. Více informací naleznete po stisknutí tlačítka „Cookies“.