Testy ojetých aut, recenze nových aut

Testujeme Nissan Navara NP300 Tekna z roku 2017 – Z automyčky nás vykázali

24.08.2020 Luděk Kortus
Foto: Luděk Kortus

Komfort 7 / 10

Prostornost 8 / 10

Testovaná motorizace 8 / 10

Kvalita zpracování 8 / 10

Ceny oprav 7 / 10

Ceny ojetin na trhu 7 / 10


Hodnocení redakce7.50

Uživatelská hodnocení-


Je to sice pracant, ale v nejvyšší výbavě Tekna má v sobě i kus elegance a stylu. Jezdit v něm můžete i v obleku. Jakmile se ale auto dostane do toho správného terénu a vás popadne „offroaďácká“ vášeň, budete ho umývat celý víkend. Milovníci offroad radovánek ale tuhle daň rádi zaplatí. Vždyť které jiné auto může reprezentovat a zároveň nabídnout tolik zábavy a schopnosti v terénu. V bazarech jich zatím moc není, ale tu a tam se pěkná Navara objevit dá. Ceny aut z roku 2017 a mladší se ale pod půl milionu nedostanou. Počítejte spíše s částkou 600 tisíc a výš a nájezdem hodně přes 100 tisíc kilometrů. Při správné péči by to ale nemusel být problém.


Foto: Luděk KortusNechme stranou těžkou práci. Do lomu si nikdo nepořídí panoramatický kamerový systém, který je součástí výbavy Tekna. Ten se hodí především do podzemních garáží obchodních center. Připadá vám do garáží příliš velký? Viděli jste už někdy v obchodním centru Audi Q7? Nissan Navara vypadá mohutně, ale ve městě s ním řešíte podobný problém jako každý majitel velkého SUV. Na ulici se hůře hledá místo pro podélné stání. Při kolmém nebo šikmém stání je potřeba kvůli délce strčit čumák trochu víc na chodník. Ale nemusíte být příliš úzkostliví. Koule tažného zařízení trčí do silnice tak výhružně, že se každý raději velkým obloukem vyhne. Určitou neohrabanost ve městě kompenzuje Navara skvělým výhledem. Líbila se mi lehkost, s jakou jde za plynem, dokonce mne s ním bavilo manuálně řadit. Rychlosti tam pěkně padají (má jich šest) a spojka nejde ztuha. Na magistrále se neohroženě proplétal mezi auty a budil při tom velký respekt. Ani jeden klakson se neozval.

Foto: Luděk KortusRychlá jízda po dálnici je s Navarou velmi příjemnou disciplínou. 190 koní hnaných dvěma turbodmychadly představuje dostatek tažné síly pro auto naložené na dovolenou. Korbička je sice krátká, ale zadní víko lze vyklopit do vodorovné polohy. Jistí ho silná ocelová lanka, která by udržela i výtah. Tím se dostatečně prodlouží ložná plocha pro převoz motorek, vodních skútrů a jiných hraček. Systém lišt a úchytů umožňuje obrovskou tvořivost pro vymýšlení jak „přikurtovat“ téměř cokoliv. Naložit můžete až jednu tunu. Základem vysokého přepravního výkonu Navary je svařovaný ocelový rám. Na tenhle mohutný svařenec je přišroubované tažné zařízení, na které můžete pověsit brzděný přívěs o hmotnosti až 3,5 t. Koně, loď, ultralight, obytný přívěs… a to jsme nechali stranou malé stavebné stroje a stavební materiál, protože jsme na začátku řekli, že těžkou práci řešit dnes nebudeme.



Foto: Luděk KortusV terénu si Nissan Navara NP300 vede také velice dobře. Pod břežanskou haldou, kam se vždycky jezdím s terénními auty podívat, jsem zapnul redukci, uzavřel jsem zadní diferenciál a k překvapení kolemjdoucích turistů jsem vyjel po stěně nahoru na jeden zátah. Přihlížející většinou neví, že to tady zvládne každé terénní auto, tak se jim to jeví jako odvážný kousek. Ale hodně záleží na vlhkosti podkladu. Zažil jsem u břežanské haldy story s Nissanem X-Trail. V hlavní roli v něm hrálo bahno. Od té doby podloží sleduji velmi pečlivě. Po cestě dolů se hodily i panoramatické kamery. Dobře, odvolávám, není to jen pomůcka do obchoďáku. Pomohly při průjezdu přes můstek a mezi betonovými zátarasy. Na přilehlé bikrosové trati jsem zkoušel maximální křížení kol, které umožňuje zadní víceprvková náprava. Podívejte se do galerie, na fotkách jsou pěkně vidět pružiny a tlumiče. Právě tohle konstrukční uspořádání zvyšuje komfort jízdy oproti pickupům s listovými pružinami.

Pohon 2WD s elektronickým diferenciálem s omezeným prokluzem na zadní nápravě má podle údajů výrobce zlepšovat trakci. Testovacím polygonem mi byl obrovský lán s kukuřičným strništěm čekající na zaorání. Byl jsem překvapen, jak se zadní část vozu chová na poli stabilně. Elektronika dokáže uřídit auto i na velmi kluzkém povrchu. Plný výkon se žene na kola teprve když vypnete kontrolu trakce. Příležitost na takovou zábavu se moc často nevyskytne. Kilometr čtvereční kluzké roviny na zkoušení driftů se zadním náhonem a s náhonem na všechna čtyři. Perfektní škola smyku. Odstraňování následků jezdecké euforie také stálo za to. Na tuhle polní zábavu jen tak nezapomenu. Byl jsem s autem na dvou myčkách. Z první mne vykázali kvůli neúnosnému množství bahna, a to jsem nebyl zdaleka hotov. Jak jsem zjistil, není bahno jako bahno. Nejvíc odolává proudu tlakové vody bahno z okolí Jílového.

Další články




K provozování webových stránek www.testyojetin.cz využíváme takzvané „cookies“. Jde o soubory sloužící k přizpůsobení obsahu webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováním cookies nesouhlasíte, opusťte, prosíme, tyto webové stránky.