Stylové ojeté auto do města? Lancia Musa je super volba. U nás ji ale asi neseženete

Foto: Lancia; NetCarShow

Tohle rozhodně není auto, které byste na ulicích potkávali každý den. Možná ji nepotkáte během celého roku. Přesto, anebo právě proto, je Lancia Musa auto, o kterém byste měli přemýšlet, pokud hledáte neotřelou stylovku do města.


Značka Lancia není na českém trhu nijak zvlášť rozšířena. Asi největší reklamu u nás jí ve své době udělal prezident Václav Havel, který jezdil v Lancii Kappa 2,4 TDS. Lancia se pokoušela oslovit české zákazníky modely Ypsilon, Phedra a také malým MPV Musa. Právě model Musa z roku 2008 prošel naším redakčním testem a to hned v nejvyšší výbavě Platino s motorem 1,3 JTD 16V s výkonem 90 koní.                          

Musa z roku 2008 navazovala na předchozí model a vnesla do automobilového světa hodnoty, jakými jsou italská pohostinnost, vytříbený vkus a především design. Ten se Italům opět povedl na výbornou. Lancia nikdy nebyla autem pro každého. Byla pro vyznavače individualisticky pojatého automobilu. Pro milovníky výjimečnosti, luxusu a pohodlí. Byla ovšem také pro ty, co na to měli finance. Lancia Muso stála totiž v roce 2008 ve výbavě Platino 539.000,-Kč. Po doplnění některých prvků výbavy se konečná cena vyšplhala až na závratných 658.300,-Kč. Výbava tak obsahovala navíc například automatickou klimatizaci, dešťový senzor, stabilizační systém VDC, tempomat, parkovací senzory nebo například mlhovky (!). 

Na první pohled zaujme Musa poměrně vysokou stavbou a v našem případě i atraktivní bronzovou metalízou Bronzino.. Přídi dominuje chromovaná maska s protáhlými světlomety. Nárazník má horní hranu ozdobenou chromovou lištou, spodní část nárazníku nezapře koncernový Fiat na jehož platformě Musa vznikla (Fiat Idea). Naše Musa byla obutá do příplatkových 16“ kol se vzhledem matného kovu (příplatek 10.000,-Kč), Zádi jednoznačně dominují trojúhelníkové svítilny s atraktivní LED technologií. 

Interiér je vyveden v luxusní kombinaci kůže/alcantara v čokoládové barvě. Přední sedadla mají poměrně dlouhé sedáky, opěradlo však není příliš pohodlné. Vzhledem k výšce vozu se za volant pohodlně posadí i řidič s výškou 190cm. Zadní sedadla mají, stejně jako ta přední, příjemně dlouhé sedáky. Opěradlo není opět příliš pohodlné a při obsazení sedadel vyššími osobami je potřeba vytáhnout opěrky hlavy, které jinak tlačí do zad. Pracoviště řidiče je pohodlné a přehledně zpracované, Jedinou zvláštnost v ergonomii vidíme v nezvykle umístěném ovládání předních a zadních mlhovek tlačítky vlevo pod volantem. 

Spokojeni jsme nebyli ani s malými zpětnými zrcátky, která navíc při jízdě v dešti neposkytovala téměř žádnou možnost sledování provozu za vozidlem. Důvodem byly proudy vody, které vířily na bočním okně právě ve výšce zpětných zrcátek a cákaly na jejich sklo. Subjektivně se nám také zdálo, že pedál spojky je příliš blízko k brzdovému pedálu. Kaplička s přístroji a kontrolkami je umístěna ve středu přístrojové desky a je velice dobře čitelná a přehledná. Ovládání audiosoustavy je jednoduché a lze jej realizovat také prostřednictvím efektních hliníkových tlačítek na volantu, kde je ovládání i celého systému Blue & Me.  

Musu poháněl v našem případě vznětový čtyřválec se šestnáctiventilovou technikou o objemu 1248cm3., který dává nejvyšší výkon 90 koní, což je však na těžkou Musu ve výbavě Platino poměrně málo. Motor bylo potřeba hodně vytáčet a často řadit, protože v nižších otáčkách měl tendenci zhasínat. Podvozek byl naladěn poměrně měkce, což při vyšších rychlostech znamenalo nejistou stabilitu. Především na dálnici, v rychlosti kolem povoleného limitu, je poměrně dost znatelná citlivost na boční vítr. S ohledem na vyšší stavbu vozu a již zmíněné komfortní naladění podvozku nelze od Musy očekávat kdovíjaké výkony ani na zatáčkovitých okreskách. Jako ryba ve vodě se tak Musa bude cítit spíše v městském provozu, nebo při poklidné jízdě na kratší vzdálenosti. 

V roce 2008 jste museli být opravdu velkým fanouškem značky nebo vyznavačem individualismu, abyste utratili téměř 700.000,-Kč za takové auto. Na druhou stranu jste měli jistotu, že se s Musou v automobilové šedi rozhodně neztratíte a vždy budete středem pozornosti okolních řidičů, jedoucích v mainstreamové produkci. Dnes pořídíte ojetou Musu v ceně kolem 6 tisíc euro, nicméně v Česku ji asi neseženete. V době psaní tohoto článku bylo v celé Evropě inzerováno pouhých 230 kusů tohoto netradičního vozu. Kdo má rád určitou dávku individualismu, může pro něj být ojetá Musa zajímavou volbou.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.cryptonews.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.