Ojetá Mazda 6 2.0 DISI – sedan není příliš praktický, ale je to nadprůměrně spolehlivé auto

Foto: netcarshow.com

O japonských autech se říká, že jsou velmi spolehlivá, ale zároveň trpí nadměrnou korozí. Mazda 6 druhé generace antikorozní ochranu výrazně zlepšila a nabídne i vysokou míru spolehlivosti. Méně praktický sedan bude stačit, ale v nabídce je i kombi. Slušné kusy z roku 2011 pořídíte již od nějakých 170 tisíc korun. Servis na Mazdu je ale cenově trochu nad průměrem, pro první větší servis (oleje, filtry, destičky, tlumiče, řízení, atd...) tak počítejte s částkou dalších cca 30 tisíc korun. Po takovém servisu vám ale šestková Mazda bude ještě dlouho a dobře sloužit. Jestliže vám to ale dovolí rozpočet, dívejte se po vozech z roku 2013 a mladší. Takové vozy začínají cenově na částce cca 200 tisíc korun.


Foto: netcarshow.comMazdu 6 druhé generace označovanou jako Typ GH jsme už jednou testovali. Věnovali jsme se ale především naftovému motoru 2.0 MZR-CD. Dnes si připomeneme také benzinové verze, které jsou stále velice žádané. A navíc za volant Mazdy 6 se vždy rádi vracíme. Je to příjemné auto, které má velmi dobré jízdní vlastnosti, příjemné mechanické řízení a jako jedno z mála aut své kategorie ještě dokáže řidiče nějakým způsobem zabavit. Jasně, nemluvíme tu o interakci a zábavě jako třeba v Mazdě MX-5, ale ty řidičské geny a mechanická vazba tu pořád jsou. Tohle je opravdu příjemné auto a máme ho rádi. Ale jak je na tom se spolehlivostí? To si ověříme u testovaného sedanu s přímovstřikovým motorem 2.0 MZR-DISI, který jsme si půjčili na otestování. Vůz s velmi slušnou výbavou (duální klimatizace, vyhřívané sedačky, bezklíčový přístup, parkovací asistent...) je z roku 2011, ujel 127 000 km a prodejce za něj chtěl v době testu 265 000 korun.

Foto: netcarshow.comPředně je dobré si připomenout, že antikorozní ochrana, velice kritizovaná záležitost u první generace, se zásadním způsobem zlepšila. Sice narazíte na některé kusy z prvních let výroby (hlavně z let 2008 a 2009), které mohou být místy napadeny korozí, ale mnohdy se jedná o značně zanedbaná auta, navíc po velice neodborně opravených nehodách. Pokud tedy není karoserie Mazdy zásadně poškozena, nerezne. Po stránce mechanické odolnosti tak tomuto auto rozhodně není co vytknout a řadí se nejen mezi statisticky nadprůměrně spolehlivá auta, ale i praxe ukazuje, že do servisů jezdí benzinové Mazdy 6 spíše na preventivní péči než s nějakými katastrofickými a neustále se opakujícími problémy. I když pár jich tu je, respektive může být.

Vše se odvíjí od servisu, respektive pečlivosti majitele. Kdo k výměnám oleje přistupuje zodpovědně a k motoru se zejména za studena chová s citem, nebude mít s atmosférickými benzinovými motory problémy. Jednaosmička je trvanlivá a jednoduchá, dvoulitr je na olej trochu citlivější. Dvoulitrový motor s nepřímým vstřikem vyžaduje kvůli vysoko položenému točivému momentu častější vytáčení, což sice podkresluje sportovní charakter auta, ale také to s tím sportováním mnoho majitelů přehání. Chce to jezdit pro nový olej klidně už po 10 až 12 000 km a ne třeba až po dvaceti. Pak to odnáší vršek motoru a s nájezdem kolem 150 000 km už může mít jinak dobrý motor to nejlepší za sebou. Pozor na kouřivost a spotřebu oleje!


Test - Honda Civic sedan 1.5 i-VTEC má větší apetit než benzínová Octavia RS
S Bentley Bentayga jsme projeli Sardinii. Jaké je tohle SUV?
Test BMW X1 1,8D xDrive – Nejmenší „Iksko“ je překvapivě velké
Test DS7 Crossback – Zamilujete se tak, že jí leccos odpustíte


Foto: netcarshow.comPřímovstřiková jednotka 2.0 MZR-DISI, kterou mělo i testované auto, je prozatím spolehlivá. Má vyšší výkon a při klidné jízdě se odmění rozumnější spotřebou. Zatímco standardní dvoulitr si bere zhruba 8,5 litru, silnější přímovstřiková verze umí jezdit za asi osm, mimo město a dálnice lze stlačit spotřebu i na sedm litrů. Na dálnici pak budete jezdit do devíti. Přímovstřikový motor (hlavně jeho vstřikování) je citlivý na kvalitu benzínu, ale pokud jde o spolehlivost, pozlobit snad mohou právě jen vstřikovače. Cena jednoho ale může být klidně deset tisíc korun. Zajímavý je motor 2.5 MZR, který má přeci jen výraznější střední pásmo a lepší průběh výkonu, ale na trhu je poměrně vzácný. Lidé v té ceně kupovali už diesely. Počítejte u něj s reálnou spotřebou okolo devíti litrů, ale to není nic hrozného. Sporadicky se na náš trh ještě dostává americká verze s šestiválcem 3,7 l, ale té bychom se raději vyhnuli. To si radši kupte třeba šestiválcového bavoráka. Velice vzácné jsou u benzinových motorů závady zapalování nebo kolísání otáček, za které často může jen vadná škrtící klapka.

Foto: netcarshow.comPřestavbám na LPG bychom se ale raději vyhnuli. I když může být samotná přestavba provedena kvalitně a odborně, jde především o to, že si s ní zážehové motory nerozumí. Odnáší to především ventily a hlava motoru. Zatímco při běžném používání není často potřeba seřizovat ventilové vůle ani po 200 000 km (kontrolují se poprvé po 120 000 km a pak ideálně každých 60 000 km nebo čtyři roky), s LPG bude zřejmě nutné přistoupit k jejich seřízení výrazně dříve, mnohdy už po 40 000 km. I s dobře seřízeným systémem přimazávání může být po 100 000 km s ventily velký problém. Na druhou stranu nedokážeme říci, že by byla jistota úspory vyšší s dieselem, protože naftové motory nejsou nijak úsporné a umí potrápit velice drahými závadami vstřikovačů a kvůli špatně probíhajícím regeneracím ředí olej naftou. Trpí také na zanášení karbonem a problémy s mazáním, hlavně po vyšších nájezdech a opožděných výměnách oleje, se kterými se bohužel u dieselů setkáváme často.

Celkové hodnocení

Mazda 6 Typ GH je velmi dobré a spolehlivé auto. Jasně, nekoupíte ho ve čtyřkolce, chybí mu nějaký výrazný zážehový motor a na automat narazíte velice vzácně (na našem trhu například není na prodej aktuálně žádný, respektive jsme žádný v inzerátech nenašli). Dobrou zprávou je, že se zlepšila antikorozní ochrana, většina aut má slušnou výbavu a můžete mít tři různé varianty karoserie. Sedan není příliš praktický, ale kdo nevozí denně ledničku, stačit mu bude. Výhodou sedanu je pocitově vyšší torzní tuhost a z ní plynoucí jistější jízdní vlastnosti. Pohlídejte si servisní historii, k servisu přistupujte zodpovědně a pak se vlastně nemáte čeho bát. Tohle auto pečlivému majiteli vydrží ještě mnoho let a kdo si nepotřebuje poměřovat délku svého „ega“ v levém dálničním pruhu, ten bude s běžnými zážehovými motory nadmíru spokojený. A jestli vám není cizí neustálá práce s řadící pákou, věřte, že i s obyčejným dvoulitrem je tohle svižné a dynamicky nadané auto.

Ojetá Mazda 6 2.0 DISI – sedan není příliš praktický, ale je to nadprůměrně spolehlivé auto

netcarshow.com

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.