Riziko přetočeného tachometru je u této ojetiny značné, přesto stojí za úvahu

Foto: FavCars

Ojeté vozy značky Mercedes nemají o své zákazníky nouzi. Přitahuje je nejen image, kvalita a silné motory, ale také fakt, že pokles ceny v čase není nijak dramatický. Známé jsou ale případy přetočení tachometru i o několik stovek tisíc kilometrů


Po vozech značky Mercedes nezřídka pokukují zájemci, kteří hledají automobil prémiové značky a vyžadují od něj především důraz na cestovní komfort. Mercedesy zkrátka nemají sportovní geny jako je tomu u BMW a proto často přitahují i trochu odlišnou skupinu motoristů. To je také případ třídy C. Cenově dostupné „céčko“ se na trhu ojetin nezájmu obávat nemusí. Popisovaná druhá generace dostala slovo v roce 2000. Sedan o rok později doplnilo kombi a také verze Sportcoupe. Objevil se i sportovněji laděný model AMG. V roce 2004 prošla modelová řada faceliftem a modernizací, nově se začal nabízet pohon všech kol 4Matic. Vůz se vyráběl do roku 2007, kdy jej nahradila třetí generace „céčka“.  

Pohonné jednotky v praxi

Pod kapotu automobilu se dostala celá řada pohonných jednotek. Zájemci o zážehový motor by však měli hledat spíše mezi čtyřválci. Přeplňované čtyřválce totiž vykazují příznivější spotřebu než šestiválce a přitom mají dostatek sil. V dnešní době, kdy se ceny pohonných hmot šplhají k padesátikorunové hranici, bude spotřeba pro mnoho zájemců zásadním kritériem. Mezi turbodiesely jsou favority jednotky 2.2 CDI o výkonu 105 a 110 kW. Po výkonové stránce vyhovují a navíc mají nízkou spotřebu. Dobrou volbou je také pětiválec 2.7 CDI/125 kW, který potěší pružností, kulturou běhu i příznivou spotřebou. Při výběru motorizace zohledňujte svůj jízdní styl. Kdo jezdí svižně, pořízením agregátu o nižším objemu neušetří, protože bude muset více šlapat na plyn. Naopak pro klidnější řidiče nemusí být menší pohonná jednotka vůbec špatnou volbou. Toto pravidlo samozřejmě platí jak pro zážehové, tak vznětové motory. 

Na silnici

Zpracování interiéru nemusí každému vyhovovat. Narážíme tím na kvalitu a povrchovou úpravu plastů ve vozech nižších výbav. Nenajdete zde ani příliš místa pro posádku, což může být pro zájemce opravdu zklamáním. Masivní středový tunel omezuje prostor pro cestující vpředu, vzadu najdete zase méně místa v oblasti kolen. Zavazadelník sedanu nabízí objem 455 litrů, kombi převeze náklad o objemu 470 litrů a Sportkupé si poradí se zavazadly o objemu 310 litrů. Měkčí naladění podvozku stojí za zdárným překonáváním nerovností a komfortní jízdou. Pochvalu si zaslouží i chování automobilu v zatáčkách, kde auto působí jistě a chová se naprosto předvídatelně. Zkrátka jízdní vlastnosti se vydařily. Kladně můžeme hodnotit i převodovky. Manuální jsou přesné, automatická 7G-TRONIC pracuje precizně a snižuje spotřebu při rychlejší jízdě po dálnici. Také pětistupňový automat pracuje dobře. 

Časté problémy

Objevují se potíže se spínací skříňkou, vůle na choulostivější přední nápravě, nezřídka se lze setkat i s nepřesným palivoměrem. U turbodieselů si dejte pozor na únik nafty ze vstřikovacího čerpadla. Pětistupňové samočinné převodovky zase někdy trápí únik převodového oleje. Pozor na manuální převodovky, někdy se totiž potýkají s vypadáváním rychlostních stupňů. U vozidel z počátku výroby se občas objeví problémy s elektronikou. To může vést třeba ke spuštění varovného signálu aktivované parkovací brzdy, která je ve skutečnosti odjištěna. Objevit se mohou i další potíže, jejichž příčina tkví právě v elektronice. Na trhu je velké množství vozidel s upraveným stavem počítadla ujeté vzdálenosti, pozor si dejte také na opravené bouračky. Ceny dílů nejsou vždy nízké, původ a jasná historie vozidla by měla být naprostou prioritou.

 

LÍBILO:

  • dobré jízdní vlastnosti
  • komfort odpružení
  • image značky
  • povedené diesely
  • vysoká bezpečnost

 

NELÍBILO:

  • zájem zlodějů
  • vyšší ceny ojetin
  • omezený prostor pro posádku
  • vyšší ceny servisu

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.