Ojetý Opel Astra stojí na okraji zájmu zákazníků neprávem

Foto: netcarshow.com

Opel Astra patřil v Evropě svého času k nejprodávanějším autům ve své třídě, dnes ale stojí na okraji zájmu. Přesto je to, i jako ojetina, dobré auto a nová generace napravuje neduhy té předešlé, která ani přes drobné výtky nebyla vůbec špatná. Obezřetnost je ale na místě u motorů 1,4 Turbo a u zatím ne příliš rozšířené převodovky CVT, která se nabízí k novému tříválcovému motoru 1,4 T. Absolutorium naopak patří certifikovaným ortopedickým sedadlům, která ale díky vysoké příplatkové ceně nejsou u ojetin příliš častá. Při nákupu ale požadujte doklady ze servisní historie vozu. Astry totiž bývají oblíbeným vozem v autopůjčovnách, autoškolách i taxislužbách.


Foto: netcarshow.comFoto: netcarshow.comSoučasná generace Astry to na trhu lehké nemá. Opel posledních pár let prochází velmi bouřlivým obdobím a i když v rámci sdílení platforem a pohonných jednotek přechází na ověřenou a vážně dobrou techniku od Peugeotu a Citroënu (Opel si ponechal vlastní vývoj a věnuje se motorům, převodovkám a hlavně ladění podvozku), tradiční zákazníci se bojí. A ti šetřiví, které uměl Opel oslovit, odcházejí spíše k sedmileté záruce značky Kia. Astra patřila svého času k nejprodávanějším autům ve své třídě v Evropě, dneska stojí na okraji zájmu. Přesto je to dobré auto a nová generace napravuje neduhy té předešlé, která ale také nebyla špatná. Současná Astra zhubla, takže už s ní pohne i základní motor. A drží se klasického receptu a designu, takže s moderními Opely budou spokojení ti, kteří dávají přednost klasickým tlačítkům než šourání mastného prstu po disleji infotainmentu. 

Foto: netcarshow.comFoto: netcarshow.comTen má tedy Astra také, ale je to prostě pořád klasické auto, jen s moderní technikou. A že jí mohlo být! Ergonomické sedačky AGR s certifikátem od německé lékařké komory jsou fantastické (kromě Opelů takové mohly mít už jen vrcholné Mercedesy), ale i obyčejné sedačky stačí a jsou pohodlné. Adaptivní LED světla s automatickým tlumením dálkových světel a vynikající svítivostí jsou úžasné a dlouhou cestu v noci dokážou zpříjemnit. A vlastně ještě jedna drobnost: chlazené přední sedačky v téhle třídě aut také jen tak nenajdete. Ovšem u většiny ojetin taková výbava není, v inzerátech se válejí spíše fleetové verze s naftovou šestnáctistovkou a základní výbavou, případně litrový tříválec. Aspoň že Astru podporují statistiky spolehlivosti TÜV Report, které tříletá auta řadí do hezkého průměru na 49. místo s 5,2% výskytem závad. Průměrně mají dvou až tříleté Astry najeto 50 000 km, ale také narazíte na služební kombíky, které mají po třech letech 150 tisíc km na hrbu.


Ojetá Mazda 3 2,0 Skyactiv je asi poslední mohykán s pořádným atmosférickým motorem
Tahle levná rodinná ojetina je na české okresky jako dělaná
Ojetá Kia Ceed druhé generace patří v autobazarech mezi ty lepší ojetiny
Ojetá Honda Civic – je jich málo a dobře si drží svoji cenu


Tříletou Astru se základním motorem a výbavou koupíte za něco málo přes 200 tisíc korun, tříleté služební diesely s vyšším nájezdem spadly už pod 200 tisíc. Za 300 tisíc můžete mít vážně hezké mladé auto s rozumným nájezdem, slušným motorem a akceptovatelnou výbavou. Opel se nebál nabízet velice nestandardní kombinace motorům a převodovek, takže lze narazit na dost aut s automatickou převodovkou. Pro řidiče se ZTP může být velice atraktivní program Opelu právě pro osoby se zdravotním postižením, který spolu se státním příspěvkem a daňovou úlevu přináší i prostornější model (Astra je proti Corse opravdu o dost větší) lidem, kteří třeba nemohou řadit ze zdravotních důvodů. 

Foto: netcarshow.comFoto: netcarshow.comVyloženě zlobivých motorizací se Opel už dávno zbavil, ale přesto u poměrně častého motoru 1.4 Turbo stále existují rizika. On je to v zásadě moc příjemný a dobrý motor, který odlehčené Astře poskytuje pěknou dynamiku při rozumné spotřebě. Umí jezdit za sedm litrů dlouhodobě. Ale některým kusům popraskaly písty a bohužel až po záruce. V tomto případě je vždycky lepší hledat auto, které má prodlouženou záruku až na pět let. Čtrnáctistovce s turbem je potřeba pomoci včasnými vyměnami oleje správné specifikace a hlavně palivem s vyšším oktanovým číslem a čistícími aditivy. Lépe pracuje s automatem, který eliminuje vražedné podtáčení, které bývá nejčastější příčinou vážných problémů. Atmosférická verze motoru 1,4 l je poslední, která si ponechává nepřímé vstřikování a představuje asi nejbezpečnější volbu. Hodí se na krátké trasy, nemá vysoké servisní nároky, zbaští každý benzín a po letech by neměla zlobit. Překvapivě dobrý je i litrový tříválec, který krom včasného servisu a kvalitního paliva nic nepotřebuje a dobře snáší i vyšší nájezdy. 

Foto: netcarshow.comFoto: netcarshow.comMotor 1.6 Turbo jede moc pěkně, ale spíše jen ve verzi s manuálem. Automat, jakkoli pohodlný a spolehlivý, trochu jeho snažení umírňuje. A taková Astra je stejně tak drahá, že pak už dá spousta lidí raději přednost dieselu. Jednotka 1.6 CDTI se naštěstí vypracovala ke vzorné spolehlivosti a pokud ji nezabijete oddalovaným servisem (olej měňte maximálně po 20 000 km, ale raději dříve), vydrží. S ventily EGR už takové problémy nejsou, ani s regenerací DPF. A do roku 2018 se ještě Astra obešla bez nutnosti doplňování AdBlue. Pokud už Astra plní normu Euro 6d-TEMP, musíte doplňovat AdBlue už i u ní. Zatím s tím ale není moc servisních zkušeností, je ještě brzy. Na rozdíl od koncernu VW má Astra u silnějších motorů klasický spolehlivý automat s hydrodynamickým měničem, s robotizovanou převodovkou Easytronic (tříválec 1.0 T) ale opatrně. O novém CVT, které se nabízí k novému tříválci 1.4 T, zatím nevíme nic, ale z povahy věci to asi z dlouhodobého hlediska žádná sláva nebude. 

Každopádně aktuální generace Opelu Astra je moc příjemné a důstojné auto, které s hezkou výbavou a silnějším motorem bude svého majitele těšit. Jen pozor na původ aut, servisní historii a dodržování servisních zásad. Pak vám vydrží dlouho.

Ojetý Opel Astra stojí na okraji zájmu zákazníků neprávem

netcarshow.com

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.