Ojetý Peugeot 308 II – zlepšila se kvalita i spolehlivost, ceny ale asi porostou

Foto: David Žídek

Na českém trhu je dostatek "třistaosmiček", v inzerátech jsou jich stovky. Zhruba dvě třetiny nabídek tvoří praktické kombíky, poměrně dost aut má také automatickou převodovku. Peugeot u tohoto modelu konečně vypustil ten otřesný robotizovaný automat a vrátil se klasickému automatu s hydrodynamickým měničem. Ceny ojetých Peugeotů 308 SW jsou zatím příznivé, ale vzhledem k současné situaci na trhu ojetin se dá ale očekávat vyšší zájem a lehce rostoucí ceny. K testu jsme měli verzi 308 SW 1,6 HDI. Auto z roku 2015 mělo najeto 127 tisíc kilometrů a prodejce si ho v době testu cenil na 260.000,-Kč


Foto: David ŽídekDruhá generace Peugeotu 308 je s námi od července 2013 a příští rok se očekává její nástupce na modernizované platformě, kterou dostane i nový Opel Astra. Proti předchůdci dostala tato generace modelu 308 výrazně dynamičtější vzhled a také lépe jezdí. Poměr benzinových a nafotových verzí je vyrovnaný, s malou převahou nabídky naftových motorů. Ceny začínají už pod 150 000 korunami, maximálně tříleté auto s nájezdem do 100 000 km koupíte i pod dvě stě tisíc. Od nějakých 250 tisíc korun můžete mít mladé, dobře vybavené a relativně málo jeté auto. Statistiky TÜV Report zrovna Peugeotu 308  moc nefandí. Mladá, maximálně pětiletá auta s průměrným nájezdem 71 000 km, se pohybují s více než 12% výskytem závad na spodních příčkách tabulky. Přitom základní mechanika těchto auto je velmi solidní a zlobí spíše drobnosti. 

Z benzinových motorů lze doporučit asi jen tříválec 1.2 PureTec s turbem, který má slušnou dynamiku a zatím dobrou spolehlivost. Potřebuje jen kvalitní aditivovaný benzín a včasné výměny oleje, ideálně po 15 000 km. Velice zajímavý je tenhle motor v kombinaci s klasickým automatem. Šestnáctistovka THP proslula karbonováním, kolabováním rozvodových řetězů, spotřebou oleje a dalšími závadami, ale v posledních letech už to není tak strašné jako dřív. Po přechodu na emisní normu Euro 6 byl motor vylepšen. Ovšem dlouhodobě se bez benzinu s vyšším oktanovým číslem s aditivy neobejde. Naftová šestnáctistovka HDI je v zásadě spolehlivý motor, ale dejte si velký pozor na to, od koho auto kupujete a jakou má za sebou historii. Jelikož se jedná o oblíbenou fleetovou motorizaci, firmy (hlavně pak poskytovatelé operativních leasingů) natahují servisní plán na maximum a na motorech je to bohužel po větších nájezdech vidět. 


Ojetý Hyundai Santa Fe je ve své první generaci hodně levnou volbou. Ale stále dobrou
Ojetá Škoda Octavia 3 (facelift) bude v bazarech asi zdražovat
Ojetý Peugeot 307 je nejkrásnější ve verzi CC
Peugeot 208 (2012 – 2019) – rezaví méně než Škoda Fabia


Foto: David ŽídekI tady má motor nevhodně tvarovanou olejovou vanu, ze které se nedá vypustit celá stará náplň a v motoru pak kolují kaly zdegradovaného oleje. Nechte si u specialisty vanu upravit, dělá to pár nezávislých servisů a už se do toho pouští i pár autorizovaných servisů Peugeot a Citroën. Nicméně počkat s tím musíte, až skončí záruka. Naftového dvoulitru se tohle netýká a můžeme ho považovat za jeden z nejlepších motorů ve své třídě. Zatímco šestnáctistovka má olej na výměnu už po 10 000 km, ve dvoulitru vydrží klidně 20 000 km. Ideální je tenhle motor s klasickým automatem, ale za takové auto si připlatíte. Ovšem pokud toho najezdíte hodně, taková verze se vám vyplatí a po letech bude stále dobře prodejná se slušnou zůstatkovou hodnotou. Nové Peugeoty sice s cenami rychle spadnou, ale pak se udržovaná auta se servisní historií a oblíbenými motory už cenově docela drží. 

Jedinou bolístkou dieselů je nutnost dolévání speciálního aditiva pro regenerace filtru pevných částic, k čemuž se později, s přísnější emisní normou, přidal ještě systém AdBlue. Životnost filtru se pohybuje kolem 200 000 km, ale Peugeot má ceny nových filtrů jedny z nejnižších. V závislosti na verzi motoru stojí nový částicový filtr od 9 do 17 tisíc. Teprve až nová naftová patnáctistovka už má jednodušší částicový filtr nevyžadující speciální aditiva. Dobrou zprávou je, že se u Peugeotu značně zlepšila kvalita zpracování a spolehlivost elektroniky. Moc toho nezlobí a objevují se jen drobnosti, které se dají s pomocí diagnostiky snadno řešit. U prvních ročníků občas stávkoval palubní infotainment, respektive jeho dotykový displej, který ve velmi nízkých teplotách nereagoval. Velkým bonusem je pak naprosto neprůstřelná antikorozní ochrana. Moderní Peugeoty vůbec nereznou.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.