Testy ojetých aut, recenze nových aut

Peugeot 208 (2012 – 2019) – rezaví méně než Škoda Fabia

10.01.2020 David Žídek

Komfort 7 / 10

Prostornost 6 / 10

Testovaná motorizace 8 / 10

Kvalita zpracování 7 / 10

Ceny oprav 5 / 10

Ceny ojetin na trhu 6 / 10


Hodnocení redakce6.50

Uživatelská hodnocení-


Po trochu zavalitém a hlavně nemastném neslaném Peugeotu 207 se francouzská automobilka v roce 2012 vrátila k tradici malých a obratných aut. Odcházející generace Peugeotu 208 byla, aspoň co se jízdních vlastností a obratnosti týče, obrovským zlepšením. Ale Peugeot si dal záležet také na technice a současná 208 je i docela spolehlivé auto. Statistiky poruchovosti TÜV evidují data pro tříleté a pětileté Peugeoty. Ty mladší se s 5,3% poruchovostí a průměrným nájezdem 32 000 km řadí na 47. příčku do lepšího průměru, pětileté vozy jsou s 9,6% poruchovostí v průměru na 63. příčce a s průměrným nájezdem 53 000 km.


Českému trhu ojetých 208 dominují praktičtější pětidveřové verze a benzinové motory. Právě pětidveřák se bude později lépe prodávat. V současné době se dá nejlevnější 208 koupit mezi 100 a 120 tisíci Kč, za nějakých 150 tisíc můžete mít slušné auto s ucházející výbavou a rozumným nájezdem. Největší jistotou jsou atmosférické tříválce 1,0 a 1,2 l. Jsou to technicky velice jednoduché motory, které nemají zvýšené nároky na palivo a servis. Na nějaké dálniční přesuny to není, ale do městského provozu mají dynamiky dostatek a spotřebu udrží pod šesti litry na 100 km, aniž by se musel řidič snažit. Jedinou slabinou by mohla být životnost mechanické převodovky po vysokém nájezdu. 

Dynamicky velice schopný je také přeplňovaný tříválec 1.2 PureTec, který v malé a lehké 208 umí opravdu pěkně zabrat a neztratí se ani na dálnici či na dlouhých cestách. Jeho přímé vstřikování je ale citlivější na kvalitu paliva a ukazuje se, že tankovat benzin s vyšším oktanovým číslem přestává být doporučením a u starších kusů se začíná stávat nutností. Malá olejová náplň v motoru také rychle degraduje, takže by měl majitel přistoupit k jejím častým výměnám, klidně už po 10 000 km. 

Přesto s novou generací tříválců uděláte lépe než s předchozími čtyřválci 1.4 VTI a 1.6 VTI. Dnes tyhle motory trpí na spotřebu oleje, ztrácejí chladící kapalinu, zlobí jim proměnné časování ventilů a mají problémy s řetězovými rozvody. Jestli nechcete při nákupu auta moc přemýšlet a investovat čas a prostředky do důkladného prověření stavu ojetiny, raději tyhle motorizace nechte ležet a berte některý z novějších tříválců. 

Podobně rizikový je i čtyřválec 1.6 THP, který měl zejména ve verzi GTI velice pěknou dynamiku a z malého Peugeotu 208 udělal sportovní auto, ale po několika letech provozu na nekvalitní palivo a s neodpovídajícím servisem v něm už nelze spatřovat moc perspektivní volbu na dlouhodobý provoz. Mechanicky špatné nejsou diesely 1.4 HDI a 1.6 HDI, ale otázkou je, v jakém budou stavu po převážně městském provozu. Právě zaplněný filtr pevných částic je častým problémem a u 208 provozované ve městě a na krátkých trasách vydrží klidně jen 100 000 km. Provoz také komplikuje nutnost dolévání speciálního aditiva pro regenerace časticového filtru. 



Ono to má smysl v nějakém větším autě, se kterým se najezdí 30 000 km za rok převážně po dálnicích, ale u malého auta, které jezdí hlavně na krátkých trasách a v okolí města, je přínos dieselu opravdu diskutabilní. Spíše se to v případě téhle 208 s ohledem na nízkou reálnou spotřebu benzinových motorů nevyplatí. S elektronikou nebo obecně kvalitou zpracování Peugeot 208 moc problémů nemá. Automobilka se za poslední roky opravdu hodně zlepšila a spíše budete řešit drobnosti. Dnes je celkem běžné, že akumulátor vydrží v moderním autě maximálně tři až čtyři roky. V chladném počasí občas u 208 zlobí dotykový displej infotainmentu, hlavně na to trpěly první ročníky. A některým zmatkuje také přístrojový panel před řidičem. 

Dobrou zprávou je, že Peugeot 208 nerezne. Moderní Peugeoty mají velmi dobrou antikorozní ochranu a zatímco třeba Fabie už mívají po pěti letech rezaté páté dveře, tahle 208 vypadá velmi odolně. Povrchové koroze dílů podvozku se nelekejte, karoserie bývá obvykle v pořádku i u hodně ojetých aut. Spíše pozor na špatně opravené bouračky, tam bude riziko vyšší. Hledejte kus ideálně po prvním majiteli a který nesloužil v autoškole nebo k rozvozu jídla. Velký pozor si ale dejte na neprověřené importy, často se jedná o unavená auta z půjčovny, která mají za sebou nevybíravé zacházení a zanedbaný servis.

Peugeot 208 (2012 – 2019) – rezaví méně než Škoda Fabia

Další články