Ojetý citroen C1 – Mrňous z Kolína překvapí dobrou kvalitou


Značka Citroen má mezi českými motoristy docela dobrou pověst. Je ale pravda, že některé modely své mouchy mají. To ale neplatí o malém městském autíčku C1, které se vyrábí v kolínské továrně TPCA v Kolíně společně s Toyotou Aygo a Peugeotem 107.


Všechny tři vozy využívají shodnou techniku, liší se však designem. Zážehový motor a převodovky dodává japonská Toyota, turbodiesel pochází z dílen PSA Peugeot Citroën. Jednoduchá konstrukce a japonská technika mají jistě zásadní podíl na vysoké spolehlivosti. Nutno však dodat, že také výrazně méně prodávaný turbodiesel má vynikající pověst. Motor 1.4 HDi je totiž považován za vůbec nejspolehlivější „há-dé-íčko“. Automobil vyjel k prvním zákazníkům v roce 2005 a bez zásadních změn se nabízel až do roku 2011 (v roce 2009 prodělal jen opravdu drobnou úpravu vzhledu). Pak byla uvedena jeho faceliftovaná verze. Už při svém příchodu na trh v roce 2005 „cé-jednička“ zaujala dobrou prostorností, o šest let později v době faceliftu ale už měla na světě výrazné konkurenty v podobě Škody Citigo nebo Volkswagenu Up, kteří v tomto směru nabídnou více. Na trhu ojetin na ně ale zatím nenarazíte a tak zde stále platí za velice zajímavou nabídku. Vybírat lze mezi tří a pětidveřovou karoserií.


Ojetý Ford Focus II je sice nudný, ale funguje skvěle. Sportovní verzi ST však EU "zařízla"
Nechcete ojetou Octavii? Zkuste Chevrolet Cruze. Stojí méně a špatný rozhodně není
Ojetý citroen C4 Picasso – Avantgarda za dobrou cenu


Pohonné jednotky v praxi

Litrový tříválec 1.0 VVT-i/50 kW má na trhu značnou převahu. Turbodiesel se začal nabízet o rok později a kromě toho citelně dráž. Navíc benzinový agregát platí za úsporný a tak není ke vznětovému motoru vážný důvod. Také byl z ceníku pro českou republiku později vyřazen. Obě pohonné jednotky přitom platí za spolehlivé. Tříválce mají v našich končinách kvůli nepovedeným motorům 1.2 HTP ve Škodě Fabia a dalších koncernových vozech špatné jméno. Zde se ale není čeho obávat. Motor nadměrně nevibruje a i při svižné jízdě pracuje úsporně.

 

Na silnici

Model C1 je samozřejmě zamýšlený jako městský automobil. Ve stísněných uličkách potěší obratností, ale ani mimo město si nevede špatně. Čilý motor si s autem poradí nad očekávání dobře jak na okreskách, tak na dálnici. Držení stopy v zatáčkách můžeme ohodnotit jako velice dobré. Jistý podvozek nezklame ani při úhybném manévru, kdy dochází k náhlé změně směru jízdy. Předvídatelné chování auta je velkou předností. Přitom ani tlumení nerovností nelze hanit. Po stránce jízdních vlastností jde o opravu vydařený automobil.Na posádku vozu čeká originálně pojatý interiér. Pokud má vůz otáčkoměr (není ve standardní výbavě), najdete ho na tykadle trčícím z budíku rychloměru. Také ovládání ventilace vypadá zajímavě, jen škoda, že působí poněkud chatrně. Nepotěší ani, že před spolujezdcem namísto uzavíratelné schránky najdete jen přihrádku. Nejlepší dojem nezanechávají dveře, které jsou zevnitř jen částečně pokryté plastem a tak je vidět odhalený kov. Sice lakovaný do barvy karoserie, přesto nepůsobí nejlépe. Ano, jde o městský automobil, avšak jako nový nepatřil k nejlevnějším! Proto by měl v některých ohledech působit hodnotněji.

Na mini vůz nabízí auto slušný prostor pro posádku, přesto mohou mít někteří řidiči problém. V oblasti pravého kolene totiž může překážet spínací skříňka – záleží na vzrůstu řidiče a poloze za volantem, který není možné dostatečně zvednout, což by situaci řešilo. Zavazadelník není nijak velký, když nabídne objem jen 139 litrů. Navíc se do něj i hůř dostává, kvůli vysoké nákladové hraně – otevírá se totiž pouze zadní okno a pak je třeba ještě samostatně zvednout krycí plato zavazadelníku.

 

Časté problémy

Nezřídka se lze setkat s korozí výfuku, pozor si dejte také na nadměrně opotřebené čalounění sedadel. To nepatří k nejodolnějším. A co víc, občas se objevuje také počínající koroze karoserie. Velký problém představují zámky. Ty začínají zlobit mnohdy už po 50 000 kilometrech. Rychle se opotřebovávají, což platí i pro zámek spínací skříňky nebo víčka palivové nádrže. Případné potíže je třeba ihned řešit, než se dostanou do stavu, že ani na několikátý pokus nenastartujete či nenatankujete. Příznivou zprávou je, že s motory, brzdami ani zavěšením náprav nebývá problém.

 

LÍBILO:

  • spolehlivost
  • dobré jízdní vlastnosti
  • vynikající litrový tříválec
  • solidní prostor pro posádku

 

NELÍBILO:

  • malý a špatně přístupný zavazadelník
  • pomaleji řadící robotizovaná převodovka
  • chybí uzavíratelná schránka před spolujezdcem
  • třídveřový vůz bez paměti předních odklápěcích sedadel

Ojetý citroen C1 – Mrňous z Kolína překvapí dobrou kvalitou

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.