Ojetý citroen C4 Picasso – Avantgarda za dobrou cenu


Kdo chce koupit ojeté MPV, neměl by Citroen Picasso přehlédnout. Ono to vlastně ani moc dobře nejde. Design vozu je opravdu působivý, ale ne křiklavý. Módní bude ještě za několik let. Při výběru ale pozor na auta se stočeným tachometrem z individuálního dovozu.


 Vozy třídy MPV se těší mezi motoristy velkému zájmu. Aby ne, vždyť nabízejí prostorný interiér, mnohdy úsporné motory a v neposlední řadě určitou univerzálnost. Přesně to řidiči hledají i u Citroënu C4 Picasso. Ten se představil v roce 2006, avšak jen v prodloužené verzi Grand Picasso. Sedmimístný model doplnil pětimístný počátkem roku 2007. O tři roky později prošly obě varianty faceliftem a modernizací. Motoristy jsou přirozeně vyhledávané hlavně vozy se vznětovými motory, zejména menší turbodiesely 1.6 HDi se těší velké oblibě. Z hlediska spolehlivosti přitom nejsou ani z daleka nejlepší volbou. Řidiči si od nich ale slibují nízkou spotřebu, což je pro mnohé při současných cenách pohonných hmot prakticky to nejdůležitější.

 Pohonné jednotky v praxi

Jenže turbodiesely 1.6 HDi nezřídka trápí závady. Patří mezi ně prodřené hadice turba, problémy se vstřikovači nebo podtlakovým okruhem. Ten má vliv na práci turba, EGR ventilu a škrticí klapky. Výjimkou neni ani únik motorového oleje. Ještě větší riziko představují verze s technologií e-HDi. Motorizace 1.6 e-Hdi se začala nabízet po modernizaci. Jde o tzv. mikrohybridní technologii, jejíž součástí je start-stop systém, speciální startér a alternátor umožňující rekuperaci energie. Ceny těchto speciálních dílů přitom nejsou zrovna nízké. Navíc užití start-stop systému u dieselu znamená daleko větší zátěž pro pohonnou jednotku. Při vypínání motoru totiž nedochází k dochlazování, což se může negativně projevit na životnosti turba, ale i dalších částí. Ale obraťme list. Ideální poměr spotřeba-spolehlivost nabízí turbodiesel 2.0 HDi. Dle našeho soudu jde jasně o nejlepší pohonnou jednotku v C4 Picasso. Zážehové motory se totiž někdy potýkají s různými závadami. Objevují se potíže se svíčkami (tzv. ulité svíčky), silnější šestnáctistovka THP mívá problémy s teplotním čidlem, což se projevuje obtížnými starty.

PŘEČTĚTE SI TAKÉ TEST OJETÉHO CITROENU C1

 

Na silnici

Model Citroen C4 Picasso má přístrojovou kapličku umístěnu uprostřed palubní desky, což nepovažujeme zrovna za šťastné řešení – důležité údaje totiž nelze sledovat periferně jako u vozidel majících přístroje standardně před řidičem. Naopak pochvalně se můžeme vyjádřit o množství odkládacích prostor a také o nabídce místa pro posádku. Sedadla ve druhé řadě lze samozřejmě samostatně posouvat, v případě sedmimístné verze se třetí řada sedaček sklápí do podlahy zavazadelníku, takže nepřekážejí a přitom jsou kdykoli k dispozici. Pětimístný automobil nabídne zavazadelník o objemu 500 litrů, který lez rozšířit sklopení sedadel druhé řady na 1734 litrů. Varianta Grand Picasso má objem zavazadelníku v pětimístné konfiguraci 576 litrů, v sedmimístné 208 litrů. Po sklopení sedaček ve druhé a třetí řadě nákladový prostor naroste na 1951 litrů. Nakládka menších předmětů je u obou variant možná též přes samostatně výklopné okno dveří zavazadelníku, které tedy není nutné vždy otevírat. To se může hodit ve stísněných prostorách, jako jsou třeba garáže. Měkce naladěný podvozek zajišťuje komfortní svezení, avšak v zatáčkách automobil nijak neexceluje. Zde se projevuje nejen měkké odpružení, ale i vysoká stavba vozu a jeho hmotnost. Nepotěší ani nepřesné řazení. Kdo by zatoužil po pilotované převodovce (robotizovaná), ať se obrní trpělivostí. Řadí totiž opravdu pomalu, přitom dochází k citelnému zhoupnutí vozidla. Navíc představuje velmi vysoké riziko opravdu drahých poruch. 

Časté problémy

Velmi častým problémem jsou u ojetin nadměrně opotřebené brzdové segmenty a vůle na přední nápravě. Turbodiesel někdy trápí vadný filtr pevných částic, zlobí ale i čidlo výfukových plynů. Pozor si dejte na vůle dvouhmotového setrvačníku – prozradí je typické klapání při běhu na volnoběh. Mnoho vozidel se potýká s nejrůznějšími poruchami elektroniky. Nezřídka zlobí elektrická výbava a v interiéru se ozývají různé pazvuky. Pozor si dejte také na funkčnost klimatizace.

 

LÍBILO:

  • příznivé ceny ojetin
  • komfortní odpružení
  • prostor pro posádku a zavazadla
  • existuje i v sedmimístném provedení

 

NELÍBILO:

  • přístrojová kaplička uprostřed palubní desky
  • nepřesné řazení
  • velmi pomalu řadící pilotovaná převodovka
  • rychlejší pokles hodnoty

Ojetý citroen C4 Picasso – Avantgarda za dobrou cenu

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.