Ojetý Volkswagen Golf VII – vozům pod 200 tisíc korun se raději vyhněte


Nejlevnější Golfy už dávno spadly pod 200 000 korun, ale není moc o co stát. Často se jedná o unavené fleetové kusy s vysokými nájezdy a zanedbanou údržbou. Stálicí mezi ojetými hatchbacky je také Volkswagen Golf, který si dlouhá léta buduje image kvalitního, spolehlivého a především naprosto dostatečného auta. Šestá generace některými zlobivými motory sice pověst tohoto jinak velmi dobrého vozu trochu pošramotila, ale Volkswagen rychle všechno napravil a aktuální sedmá generace, která je na trhu od roku 2012 a teprve nyní přichází její nástupce, zase pověst napravuje.


Techniku Volkswagenu Golf známe moc dobře především ze Škody Octavia, i když stejná konstrukční platforma neznamená úplně stejný podvozek. Octavia má třeba delší rozvor a jiné naladění odpružení. Golf na oplátku zase rozmazluje majitele propracovanějším podvozkem u slabších motorizací, ale zájemcům o spolehlivou ojetinu to bude zřejmě jedno, jakou mají vzadu nápravu. Naopak praxe servisů ukazuje, že klasické řešení s vlečenou nápravou vzadu, kterou měl Golf jen u základních motorizací, je spolehlivější verze. U složitého nezávislého zavěšení se musí pravidelně seřizovat geometrie a to jsou náklady navíc. 


Úsporný, hezký a spolehlivý. To je ojetý Volkswagen Polo. Ovšem pozor na dovozy
Testujeme ojetý Volkswagen Touareg - hrozbou je drahý servis
S ojetým Passatem je nuda, ale chybu s ním určitě neuděláte
OJETÝ VOLKSWAGEN TOURAN – NA MOTORU ZÁLEŽÍ


Ačkoli měla nová novinářská auta vždy velmi bohatou výbavu, základní motory 1.2 TSI a 1.6 TDI jsou na trhu ojetin většinou velmi skromě vybaveny. Klimatizaci a další nezbytnosti samozřejmě dostanete vždy, ale zapomeňte na propracovaný infotainment, sportovní sedačky, adaptivní podvozek a další luxusní prvky. Pro ty musíte auto opravdu pečlivě hledat a zpravidla nepůjde o dostupnou fleetovou verzi. Nejlevnější Golfy už dávno spadly pod 200 000 korun, ale není moc o co stát. Často se jedná o unavené fleetové kusy s vysokými nájezdy a zanedbanou údržbou. Vozy se slušným motorem, rozumným nájezdem, lepší výbavou a pečlivě vedenou servisní historií budou stát pořád čtvrt milionu a víc. 

Motor 1.2 TSI už v Golfu nezlobí a je to naprosto dostatečná motorizace. Lepší svezení je s motorem 1.4 TSI a spolehlivost už je také ukázková. Pokud se něco vyskytlo, bylo to už vyřešené v záruce. Motor 1.8 TSI ve verzi Alltrack je složitá zbytečnost, ale vyloženě zakazovat ho nemůžeme. Ovšem to už je lepší diesel, který bude servisně stejně náročný a aspoň si na sabe vydělá spotřebou kolem 6 litrů na 100 km. Vrcholné sportovní verze GTI a R s upravenou verzí motoru 2.0 TSI jsou stále velmi drahé a smysl mají jen v případě, že se jedná o velmi pečlivě udržované auto s nízkým nájezdem. A musíte vědět, že dokážete všechno zaplatit. 

Z dieselů nelze zakázat žádný motor, ale je nutné se smířit s tím, že třeba jednotka 1.6 TDI, ač v zásadě spolehlivá, bude mít už nejlepší léta za sebou. Sice nemá dvouhmotový setrvačník (ve verzi s manuálem) a EGR ani DPF u něj nezlobí, ale po nájezdu 200 000 km na natažené servisní intervaly už nebude tenhle motor představovat moc velkou perspektivu pro bezproblémovou budoucnost. A brzy začnou nutné opravy. U jednotky 1.6 TDI také často po vysokém nájezdu skučí převodovka. Motor 2.0 TDI je v ojetém Golfu možná zbytečný luxus, ale pokud budete mít štěstí třeba na kombíka s nízkým nájezdem, proč ne. Navíc k dieselu 2.0 TDI se dával jediný slušný automat. Šestistupňové DSG tu má spojky v oleji (musí se měnit po 60 000 km nebo třech letech) a vydrží víc. Sedmistupňvé DSG se suchými spojkami montované k menším motorům s točivým momentem do 250 Nm je továrna na drahé problémy. 

Ve statistikách TÜV na tom Golf není nijak špatně a nejstarším kusům ve stáří 6 až 7 let přísluší v žebříčku 42. místo. Golfy vykazují průměrně 13,7 % závad a jejich průměrný nájezd činí relativně vysokých 97 000 km. Tradičně nejvíce problémů plyne z elektronické výbavy. U vozů se stop/startem selhávají často akumulátory. Zatímco dříve vám baterie vydržela v autě třeba osm let, dnes jste rádi, že přežije tři roky. Majitelé hlásí také závady bezklíčového přístupu, zamrzání infotainmentu a občas problémy s elektronickou parkovací brzdou. Tu má Golf vždy. 

Na korozi Golf VII ale netrpí, podvozek většinou vydrží poměrně dost a celkově se kvalita zpracování zase zlepšila. Maximálně pětileté auto s nájezdem do 100 000 km bude vždy slušná koupě a jediné, co bude zájemce čekat, je pravidelný servis. Pro zcela bezproblémový provoz je ale nejlepší volit nějakou civilní verzi bez adaptivního podvozku, se skromnou výbavou a s manuálem. Motorizace 1.2 TSI vychází ve všech ohledech jako naprosto nejbezpečnější volba a až se naplno rozjede éra malých tříválců, zájemci o příjemný čtyřválcový benzín vám doslova utrhnou ruce, až budete chtít tohoto Golfa prodat.

Foto: favcars.com

Ojetý Volkswagen Golf VII – vozům pod 200 tisíc korun se raději vyhněte

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.