Pamatujete na Peugeot 207? Stály se na něj fronty a dávaly úplatky. I teď to je žádaná ojetina

Foto: Favcars

Peugeot 207 způsobil na českém trhu, a nejen na něm, takovou malou revoluci. Všechny ženy, slečny a dívky toužily tohle auto řídit. Důvodem byl především pohledný design, který se líbí kupujícím i v současné době.


Neobyčejné popularity „dvěstěšestky“ mladší „dvěstěsedmička“ nikdy nedosáhla. Přesto si na trhu ojetin nehledá nového majitele dlouho. Důvodem jsou líbivé tvary, což je největší zbraň vozidel této značky. V době, kdy byl tento vůz uveden na český trh, se dokonce jednalo o "podpultové" zboží, za který byli někteří zájemci ochotni dát i nějaký ten úplateček, jen aby se na ně dostalo. Design je ale jedna věc, druhá věc jsou jízdní vlastnosti. Peugeot 207 je totiž poměrně těžký, což se celkově projevuje na jízdě. Navíc, když přišel na trh, byla zde silnější konkurence než kdy před tím. V prodeji je od roku 2006 ve verzi hatchback, kombi SW dostalo slovo o rok později, stejně jako kupé-kabriolet se skládací střechou z pevných dílců. V roce 2008 se objevila novinka v podobě modelu 207 SW Outdoor se vzhledem allroad. Nástupce Peugeot 208 vstoupil na trh v roce 2012, což znamenalo konec produkce hatchbacku. 

Pohonné jednotky v praxi

K pohonu automobilu může sloužit hned několik motorů o různých výkonech, s přeplňováním i bez. Jako dobrá volba se zdají být čtrnáctistovky, konkrétně 1.4 16V a 1.4 HDi. Zážehový šestnáctiventilový agregát má na rozdíl od osmiventilu 1.4i dostatek sil a pracuje kultivovaně. Přeplňovaný vznětový motor 1.4 HDi z „dvěstěsedmičky“ dravce nedělá, avšak vyznačuje se nízkou spotřebou a vysokou spolehlivostí. Tu mu mohou živější jednotky 1.6 HDi jen závidět. Platí totiž za poměrně problémové. Nakonec ani zážehové motory o objemu 1,6 litru, pocházející od BMW, nelze pochválit. Také je trápí poruchy. Při nákupu Peugeotu 207 tedy platí jednoduché pravidlo: hledejte čtrnáctistovky.   

Na silnici

Měkčí naladění podvozku potěší příznivce pohodlné jízdy. Ti co rádi vyjedou na klikaté okresky musejí počítat pouze s průměrnými jízdními vlastnostmi (zde se projevuje nejen naladění podvozku, ale i hmotnost vozu). Navíc nepotěší nepřesné řazení a přeposilované řízení neposkytující odpovídající zpětnou vazbu.

To ale trochu předbíháme. První, čeho si po usednutí za volant Peugeotu 207 všimnete, je designově zdařilá palubní deska z kvalitních materiálů. Ihned si také uvědomíte, že sedíte v pohodlné sedačce s výrazným bočním vedením těla. To jsou velká pozitiva, která zásadním způsobem ovlivňují pocit z jízdy. Řidič se zkrátka musí cítit příjemně. Tento pocit může některým kazit poměrně masivní středový panel, který omezuje prostor u řidičovy pravé nohy. Nabídka místa na zadních sedadlech je nevelká. Kromě menšího prostoru v oblasti kolen nepotěší ani méně místa nad hlavou. Nemluvě o opravdu miniaturním prostoru na zadních sedadlech u verze 207CC - zde jsou sedačky jen do počtu. jde ale zase o pěrně zajímavou "stylovku". Zavazadelník hatchbacku přepraví náklad o objemu 267 litrů, kombi zvládne odvézt jen 335 litrů. Kupé-kabriolet má zavazadelník o objemu 187 litrů, pokud je složena střecha. Když ji natáhnete, uvolní se část zavazadelníku, který tak naroste na objem 370 litrů. 

Časté problémy

Potíže některých motorizací jsme tu už nakousli, nyní si je pojďme přiblížit. Jednotky 1.6 THP mohou mít problémy se studenými starty, což má většinou na svědomí vadné teplotní čidlo. Tyto agregáty také trpí na ulité svíčky, známé jsou i případy, kdy došlo k přeskočení rozvodového řetězu. Motor se naštěstí nepotká, ale kouří a nedrží otáčky. Turbodiesely 1.6 HDi zase trápí potíže s podtlakovým okruhem, který ovlivňuje práci turba, EGR ventilu a škrticí klapky. Obehranou písničkou jsou prodřené hadice od turba, běžně už po 20 000 ujetých kilometrech. Odcházejí také vstřikovače common railu a častý je únik motorového oleje. Jedna ze žhavicích svíček velice často „zarůstá“ a běžným způsobem pak nejde povolit. Poměrně jednoduchá výměna se tedy může prodražit. Silnější provedení jednotky 1.6 HDi má navíc dvouhmotový setrvačník, jež nepatří k nejodolnějším ani nejlevnějším.

Pozor si dejte i na korozi výfuku, výjimkou nejsou vůle na přední nápravě. Setkat se můžete také se zapékáním konektorů vnějšího osvětlení. Nefunkční koncová světla nejsou výjimkou. Zarážející je krátká životnost originálních brzdových třecích segmentů. Destičky i kotouče bývají zralé na výměnu už po ujetí 40 000 kilometrů. Zde lze doporučit jediné: sáhněte po kvalitní druhovýrobě. 

LÍBILO:

  • mnoho karosářských verzí
  • pohledný design
  • kvalitní materiály v prostoru pro posádku
  • komfortně naladěný podvozek 

NELÍBILO:

  • kombi SW s malým zavazadelníkem
  • středový panel palubní desky omezuje prostor pro nohy
  • nepřesné řazení
  • méně místa na zadních sedadlech

Zdroj: Jan Smékal; TUV Report

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.