TEST OJETINY – PEUGEOT 807 PŘEPRAVÍ AŽ OSM OSOB


Peugeot 807 jednoznačně vyniká svým prostorem, nicméně po stránce jízdních vlastností to není žádný přeborník. Přesto stojí za úvahu pro větší rodiny, nebo řemeslníky, kteří mohou vůz využít i pro své podnikaní. Peugeot 807 má totiž opravdu prostoru na rozdávání.


Velkoprostorová „osmsetsedmička“ dostala slovo v roce 2002. Jde o jedno ze čtyřčat, sourozenci se jmenují Citroën C8, Fiat Ulysse a Lancia Phedra. Koncern PSA totiž spolupracoval na vývoji vozu s Fiatem, který vlastní i automobilku Lancia. Ale zpět k Peugeotu. V roce 2003 dostal čtyřstupňovou automatickou převodovku, doposud byla v nabídce jen pětistupňová manuální. Následující rok se začala montovat šestistupňová manuální převodovka, což znamená citelnou úsporu paliva při jízdě vyšší rychlostí. Jinak se vůz vyrábí prakticky beze změn dodnes. Nástupce by si vzhledem ke svému konstrukčnímu stáří sice už zasloužil, na druhou stranu po úpravách provedených v roce 2003 vyhovuje i dnešním nemalým nárokům motoristů. V roce 2003 totiž byla vylepšena bezpečnost automobilu a ten tak v opakovaném crash testu nezávislé společnosti Euro NCAP získal plný počet hvězd. 

Pohonné jednotky v praxi

Základní zážehový motor 2.0 16V/100 kW se jeví jako dostatečný, ale výkonem zejména při větším naložení vozu neohromí. To agregáty 2.2 16V/116 kW a 3.0 V6/150 kW jsou na tom lépe. Ani jedna ze zážehových jednotek neplatí za úspornou, především třílitrový šestiválec si za své služby prodává především s diesely. Automobil shodného stáří, avšak se zážehovým motorem bude značně levnější a stejně si kupce nenajde snadno. Pod kapotu se dostaly turbodiesely HDI o objemu 2,0 a 2,2 litru. Menší motory mají výkon 79, 88 a 100 kW, větší 94, 98 a 125 kW. Pracují celkem spolehlivě, automechanici vychvalují především agregát 2.0 HDI o výkonu 100 kW a všechny verze jednotky 2.2 HDI. 

Na silnici

Palubní deska vozu zaujme na první pohled centrálně umístěnou přístrojovou kapličkou, což nemusí každému vyhovovat - přístroje se tak periferním viděním sledují těžko. Na tradičním místě před řidičem našly místo pouze kontrolky. Naopak pochvalu vůz sklízí za prostornost a variabilitu interiéru i komfortní sedačky. Podle provedení může být „osmsetsedmička“ vybavena pěti nebo až osmi sedadly. Do druhé řady sedadel je přístup zajištěn pomocí posuvných bočních dveří, což je praktické především ve stísněných prostorech. Dveře se dají ovládat elektricky i manuálně. Zavazadelník nabídne při pětimístném uspořádání interiéru obří objem 830 litrů. Navíc je ve vozidle řada praktických odkládacích míst. V tomto směru se konstruktéři předvedli v nejlepším světle.

Potěší také měkké naladění podvozku. Pokud jde o komfort, je model Peugeot 807 typický francouz, když svou posádku hýčká i na cestách nevalné kvality. Někteří řidiči autu ale vytýkají nekomunikativní řízení a vůle v řazení. V porovnání s jinými francouzskými vozy je na tom Peugeot 807 ale ještě dobře. Rozměry vozu a nastavení podvozku přirozeně ovlivňují jízdní vlastnosti a ty tak nejsou nijak ohromující, ale ani zlé. Ve stísněných prostorech se projevuje omezená manévrovatelnost a věřte, že za parkovací senzory zde budou rádi i ostřílení šoféři. Odhadnout rozměry velkého MPV totiž není úplně snadné. 

Časté problémy

Doslova obehranou písničkou jsou opotřebená ložiska kol, jež prozradí typické hučení. Často se můžete setkat se závadami elektroniky - pro francouze posledních let opravdu typické. Výjimku nepředstavují ani vůle na přední nápravě, nezřídka se vyskytují potíže s elektrickou výbavou. Turbodiesely vybavené filtrem pevných částic FAP mnohdy trápí právě tento filtr, případně čidlo výfukových plynů. Filtr navíc využívá ke spalovaní aditivum, které je potřeba asi po 80 000 kilometrech doplnit. Vůz se o tento úkon sám přihlásí. Pozor na poruchy řazení a únik převodového oleje, který je zde poměrně častým neduhem. Někdy zlobí klimatizace, výjimkou nejsou nadměrně opotřebené brzdy, které musejí krotit velký a těžký automobil. Kratší životnost má také spojka. Překvapit by vás neměla koroze výfuku, představující zcela běžnou komplikaci.

 

LÍBILO:

  • prostornost interiéru
  • obří zavazadelník
  • možnost přepravy až osmi cestujících
  • variabilita interiéru
  • jízdní komfort
  • úsporné a živé turbodiesely 2.2 HDI 

NELÍBILO:

  • vyšší provozní náklady
  • zpočátku horší dílenské zpracování
  • přístrojová kaplička uprostřed palubní desky
  • omezená manévrovatelnost

TEST OJETINY – PEUGEOT 807 PŘEPRAVÍ AŽ OSM OSOB

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.