Testujeme ojetou Toyotu Yaris – Když nechcete Fabii nebo Clio, neváhejte a kupte ji

Foto: Luděk Kortus

Ojetá Toyota Yaris je velmi zajímavou alternativou k mainstreamové produkci reprezentované například Škodou Fabia nebo Renaultem Clio. Tohle malé auto vás opravdu bude nejen bavit, ale také nabídne docela slušnou užitnou hodnotu. Nedávno jsme podrobili zkoumání ojetého Yarise druhé generace, který se vyráběl do roku 2011. Navazující třetí generace prošla v roce 2014 rozsáhlou modernizací. Jaký se odehrál pokrok? Rozhodně znatelný. Ceny ojetin z roku 2014 proto nejsou zrovna nejnižší a začínají na částce kolem 160 tisíc korun, investice to ale nebude vůbec špatná. Auta s prověřenou servisní historií by vás neměla svoji kvalitou nikterak zklamat.


Foto: Luděk KortusV článku pod výše uvedeným odkazem jsme kromě plusů upozornili také na mínusy druhé generace. Z toho, co se líbilo méně, jmenujme nudné jízdní vlastnosti a řízení, nízký komfort a kultivovanost, nepřehledný a neergonomický interiér a místy velmi laciné zpracování. Naproti tomu novému Yarisu nyní nemůžeme upřít propracovanější vzhled a uvnitř nové kvalitnější materiály. Uplatnění našly i pokročilé technologie jako dotykový displej, couvací kamera nebo LED svícení. Toyota také v zájmu zvýšení jízdního komfortu přepracovala podvozek. Na firemním internetu naleznete u Yarise claim „Neboj se znovu zamilovat do řízení“. Četli snad kolegův text? Ne. Odpovědí je, že sledují trendy, které jsou v segmentu B stále zřetelnější. Praktické přednosti jako jsou kompaktní rozměry a pouhá prostornost již nestačí. Když chcete obstát v konkurencí, je nutné aplikovat řešení z vyšších segmentů.

Foto: Luděk KortusZ poměrně bezpohlavní masky Yarise druhé generace se vyvinuly v tomto segmentu nebývale agresivní křivky, které tvoří tvar písmene „X“. Přední světla kombinují projektorovou technologii s LED denním svícením. Zadní široký nárazník s difuzorem nabral sportovnější švih a zadní světla tvořená z LED diod a světlovodů mají mnohem současnější podpis. Na velkých kolech vypadá jako hravé auto. Uvnitř vozu ve výbavě Premium dominuje plasticky tvarovaná přístrojová deska příjemná a měkká na omak. Tatáž hmota je použitá i v čalounění dveří a vše je barevně sladěno se sedačkami. Červeno-černý interiér výbavy Premium kupodivu neevokuje auto pro barbíny, ale sporťák. Každá výbava ze čtyř možných se projevuje vizuálně trochu odlišně. Méně křiklavé je například provedení Style. Sportovnímu dojmu velice napomáhají pádla pod volantem. Bezstupňová variátorová převodovka Multidrive S může být přepnuta do manuálního režimu se sedmi přednastavenými stupni. Řadit je možné i řadící pákou.


Ojetá Toyota Avensis II kombi – nudné auto navíc s problematickým dieselem 2,2 D-4D
Bazarová Toyota C-HR (1.8 HEV) je sice spolehlivá, ale docela drahá ojetina
Ojetá Toyota RAV4 bývá drahá, ale za tu cenu většinou stojí
Test ojetá Toyota Auris - cena nové baterie u hybridu vás příjemně překvapí


Foto: Luděk KortusSekvenční sázení rychlostí je u takového autíčka skutečnou zábavou. Motor o objemu 1,33 litru si nechá líbit až 6 tisíc otáček. O přesnost řazení nahoře se až tak nemusíte starat, převodovka je chybovzdorná. Co nestihne manuálně odřadit řidič, dožene automat. Výrazně se zlepšily jízdní vlastnosti. Karosérie má nové torzní příčky a podle výrobce přibylo 36 dodatečných svarů. Tuningem prošly komponenty zavěšení kol. Nová je i řídící logika elektrického posilovače řízení. Výsledkem je přesné vedení stopy, nízké náklony v zatáčkách a méně poskakování po nerovnostech, které je jinak pro starší yarise typické. Nový model se také uvnitř znatelně ztišil.

Motor 1.33 VVT-i má výkon 99 koní a točivý moment 125 Nm. Na papíře to nejsou nijak oslnivé parametry, ale ve skutečnosti tenhle malý kultivovaný benzínový čtyřválec s proměnlivým časováním ventilů poskytuje příjemné pocity. Po stisku tlačítka SPORT se automatická převodovka přepne do režimu virtuálních stupňů, aby zážitek z akcelerace byl doprovázen vzrůstajícími otáčkami motoru. V automatickém režimu auto zrychluje a otáčky zůstávají stejné, což ne každý nese libě. Zrychlení z nuly na 100 za 12,6 sekundy také nic moc. Kdo a proč by ho ale trápil do stovky s plynem na podlaze? Do rychlosti 50 km/h a vůbec po celém městě i městských okruzích je dynamika jízdy velmi uspokojivá. A když se budete trochu krotit, dostanete spotřebu pod 6 litrů.

K faceliftu Toyoty Yaris napomohl zejména velkorysý rozpočet 85 milionů eur. Automobilka neuvádí jeny, byl totiž navrhován v Evropě. Pracovníci výzkumu a vývoje investovali do tohoto modelu celkem 576 000 hodin času a navrhli přes tisíc nových dílů. Tak rozsáhlé facelifty obvykle nebývají. Yaris díky tomu dohnal mírné zpoždění a může se směle měřit s posledními modely konkurence v segmentu B jak v designu, tak v jízdních vlastnostech i použitých technologiích.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.cryptonews.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.