Testy ojetých aut, recenze nových aut

Bazarová Toyota C-HR (1.8 HEV) je sice spolehlivá, ale docela drahá ojetina

26.04.2020 David Žídek
Foto: Netcarshow.com

Komfort 6 / 10

Prostornost 4 / 10

Testovaná motorizace 9 / 10

Kvalita zpracování 8 / 10

Ceny oprav 6 / 10

Ceny ojetin na trhu 3 / 10


Hodnocení redakce6.00

Uživatelská hodnocení-


Kategorie SUV je v současné době velice oblíbená. Nároky kupců se mění a dnes už prostě lidé velké a prostorné rodinné auto moc nepotřebují. Těžko tak můžeme crossoverům vyčítat, že jsou méně praktické než například kombíky. Lidé je kupují, tak asi ví, co dělají. Toyota C-HR přišla na trh na konci koru 2016 a využívá novou modulární platformu TNGA japonské značky, kterou má třeba Verso nebo Corolla. Pohonné jednotky jsou převzaté z Aurisu a Corolly. Pro evropský trh se model C-HR vyrábí v Turecku a modelový rok 2020 znamená krom přechodu na novou emisní normu také facelift.


Foto: Netcarshow.comNabídka na trhu ojetin se pomalu rozrůstá. Crossover C-HR začíná aktuálně na cenách lehce pod 370 000 Kč, hybridní varianty startují u 420 tisíc. S dieselem C-HR nekoupíte, tohle auto může mít jen klasické zážehové, případně hybridní pohony. Statistiky spolehlivosti TÜV Report model Toyota C-HR zatím nesledují, protože se ještě neprodalo dost vozů. Obecně jsou ale Toyoty velice spolehlivé a pohybují se na horních příčkách tabulek spolehlivosti. To potvrzují i praktické poznatky ze servisů a od uživatelů. Jednou z věcí, které se na vysoké spolehlivosti vozů Toyota podílí, je poměrně přísný servisní plán. Všechny zážehové motorizace, včetně hybridů, žene automobilka do servisů po roce nebo 15 000 km. Majitelé jsou pak motivování plán dodržovat prodlouženou zárukou. Nemělo by se tak stát, že narazíte na kus, který tři roky neviděl servis a nikdo v něm nevyměnil olej. 



Foto: Netcarshow.comZákladní přeplňovaný čtyřválec 1.2 Turbo se prozatím ukazuje v dobrém světle. Motoru s přímým vstřikováním sice pomáhá kvalitní benzin s aditivy, ale většinou ještě na karbonizaci netrpí, turbo je spolehlivé, řetězové rozvody tady drží. Ale vycházíme z poměrně malého vzorku vozů, které se za čtyři roky na trhu sotva dostaly přes 100 000 km. Zajímavostí je, že verzi 1.2 Turbo jste mohli mít i s pohonem všech kol, jako jedinou v nabídce. Byla ale jen s bezestupňovým automatem. Jediný manuál se dodával v základu k motoru 1.2 Turbo s pohonem předních kol. Obě hybridní verze mají vždy pohon předních kol a patentovaný systém Toyoty s planetovou převodovkou s integrovaným elektromotorem. 

Foto: Netcarshow.comHybridní verze nemají u nás tolik výhod jako jinde v Evropě. Ještě u nás není zaveden systém zdanění soukromých aut dle tabulkových emisí CO2. Až sem ale tohle peklo dorazí, najednou Češi kouzlo hybridů objeví. Aktuálně tak hybridní verze osloví spíše ty, kteří chtějí nízkou spotřebu a nechtějí ostatním lidem v koloně smrdět pod nos. Ale hybrid je atraktivní i z hlediska spolehlivosti. Tenhle systém Toyoty je za více než 20 let na trhu vyzkoušený důkladně. Jedná se o pohon, který má potenciál najet klidně milion kilometrů a víc. Jednoduchý zážehový motor s nepřímým vstřikováním a planetová převodovka bez třecí spojky představují opravdu to nejjednodušší technické řešení, které lze v autě použít. 

Foto: Netcarshow.comPři dodržování servisních zásad (prohlídka s výměnou oleje po roce nebo 15 000 km, výměna oleje v převodovce po 90 000 km) tohle auto vydrží opravdu hodně dlouho. A ani není třeba se bát o spolehlivost elektrické části pohonu. Pokud auto nestálo půl roku někde na ploše bazaru s úplně vybitou baterií, nemělo by s ním nic být. Slabší hybrid s osmnáctistovkou je dynamicky naprosto dostatečný, servisně nenáročný a kdyby náhodou bylo nutné měnit trakční akumulátor, tak originální nový stojí ještě akceptovatelných 42 000 korun. Některé nezávislé dílny ho už umí repasovat za nějakých 20 až 30 tisíc. Zpravidla to ale potřeba není, zvláště u aut s nájezdem do 100 000 km. Jestli někdy začnete vnímat pokles kapacity akumulátoru, tak až po asi 300 000 km. 

Silnější verze hybridu s dvoulitrovým motorem je dynamicky opravdu atraktivní, ale prozatím jsou ojetiny ještě drahé. Prodává se od listopadu 2019 a spíše než na ojetinu narazíte na předváděcí nebo nové skladové auto s nulou na tachometru. Praktičnosti a vnitřního prostoru tohle SUV moc nepobralo, ale pokud se vám Toyota C-HR líbí, zakázat ji nemůžeme. Je to velmi spolehlivé auto a nic by se na tom nemělo měnit, pokud se o něj budete odpovídajícím způsobem starat. Z praktického hlediska ale bude lepší třeba Toyota Auris/Corolla ve verzi kombi se stejným typem pohonu.

Bazarová Toyota C-HR (1.8 HEV) je sice spolehlivá, ale docela drahá ojetina

Netcarshow.com

Další články