Ojetý Volkswagen Touran na CNG – chtějte servisní historii, jinak byste v servisu mohli zaplakat

Foto: favcars.com

VW Touran CNG trpěl na problémy s explozemi tlakových nádrží. Proto je nutné ověřit, jestli auto bylo předmětem svolávací akce a jestli vše bylo vyměněno, tedy ventily i nádrže. Není to nic levného, výměna by vás u ojetiny stála přes 60 tisíc korun! My jsme v testu měli Touran CNG 2,0 z roku 2007, který měl najet0 250 tisíc kilometrů a prodejce za něj v době testu chtěl 85 tisíc korun. Cena to je lákavá, ale vždy před nákupem prověřte, jak to bylo se servisem. V některých případech se rozhodně vyplatí připlatit si pár tisíc a mít jistotu, že vás servis nebude stát desítky tisíc korun.


Foto: favcars.comPrvní generace MPV Volkswagen Touran byla vyráběna v letech 2003 až 2015 s tím, že v roce 2010 prodělal vůz významnou modernizaci týkající se designu, techniky a motorů. Nutné bylo především přejít na novou emisní normu Euro 5. Pod kapotu tak zamířily nové diesely TDI, dodnes slušné a žádané motory. Prodávala se ale stále i plynová verze na CNG, která byla hlavně zajímavá pro fimry kvůli nízké daňové zátěži. První ročníky modelu VW Touran si ve statistikách poruchovosti TÜV Report vedly docela dobře, ale postupem let se začal model z první či druhé desítky propadat až na samotné dno tabulky. Příklad? V prvním roce 2007 byl Touran na čtvrtém místě celkově, o deset let později byla stejně stará auta na 111. příčce, tedy skoro poslední. 

Foto: favcars.comVedle problémů s motory TDI a TSI se na Touranech začaly množit také závady elektroniky, elektroinstalace a zlobily převodovky DSG, především ty sedmistupňové dodávané k vozidlům s točivým momentem do 250 Nm. Po letech také Tourany začaly reznout, což je pro VW opravdu ostuda. Pokažená pověst stlačila ceny ojetin, takže v současné době z těch zhruba šesti desítek nabídek v inzerátech u nás můžete vybírat už od nějakých 70 000 Kč. Na akceptovatelný kus by vám mělo stačit 120 000 korun, faceliftované verze se prodávají od zhruba 190 tisíc korun. Počítejte ale s tím, že Tourany na CNG mívají hlavně po prvních letech vysoké nájezdy. Klidně 200 000 km za pět let. Pokud ale chce někdo vůz na alternativní palivo CNG, nemá na trhu moc možností a Touran byl poměrně rozšířený především díky daňovým úlevám v západní části Evropy. Stojí tedy tohle auto za to? A na co si dát pozor? 

Testujeme ojeté SUV Hyundai ix35 2.0 CRDI 4x4 – ceny ojetin rostou
Mezi pěti nejlepšími ojetými kombíky do 250 tisíc je i jedno velmi nečekané auto
Ojetý Volkswagen Touran může být nečekanou továrnou na problémy
Přezdívky, které dostalo BMW, vznikaly docela zajímavě

Touran se prodával vždy v jednom provedení na CNG, ale pod kapotou se vystřídaly dva odlišné typy motorů. Nejprve se od května 2006 do dubna 2009 prodávala verze 2.0 EcoFuel, která se spoléhala ještě na starý atmosférický dvouventilový čtyřválec 2,0 l řady EA827, která začala svou kariéru už v roce 1972. Z hlediska mechaniky je ale tento dvoulitr vlastně velmi jednoduchý a spolehlivý motor. Stačí si pohlídat základní servis, pamatovat na výměnu řemenových rozvodů a motor bude fungovat. Po letech a kilometrech se ale připravte už na citelnou spotřebu oleje a celkovou sešlost věkem a nájezdem. S výkonem 80 kW a točivým momentem 160 Nm také nečekejte zázračnou dynamiku. Reálná spotřeba plynu je okolo 6,5 kg na 100 km. Pocitově tohle auto jede jak nějaká šestnáctistovka. 

Foto: favcars.comNásledně dvoulitr vystřídala varianta 1.4 TSI EcoFuel s turbem a kompresorem přeplňovaným čtyřválcem 1,4 l. Zlepšila se dynamika, motor nyní nabízel 110 kW a 220 Nm. V reálném provozu také citelně poklesla spotřeba zhruba na 4,5 až 5 kg plynu na 100 km, což bylo na peněžence znát. Bohužel se ale tento motor potýká dodnes s problémy s rozvodovým řetězem, pohonem kompresoru, podpalováním ventilů, závadami zapalování a vyšší spotřebou oleje. V ojetině je těžké tuto jednotku doporučit, protože nikdy do ní nevidíte a průměrný stav na trhu bývá bohužel dost žalostný. VW Touran CNG ale trpěl i na další problémy. Nejvíce medializované jsou exploze tlakových nádrží umístěných pod podlahou. Takové případy se staly i u nás. Výrobce byl nucen auta svolat do servisů, kde se zjistilo, že ocelové nádrže korodují a nefungují jejich tlakové ventily sloužící k udržování rovnoměrného tlaku. 

Proto je nezbytně nutné před koupí ověřit, jestli auto bylo předmětem svolávací akce a jestli vše bylo vyměněno, tedy ventily i nádrže. Není to nic levného, taková výměna by vás u ojetiny stála přes 60 tisíc korun! A to se pak provoz na CNG už nikdy nevyplatí, protože vyšší zdanění plynu zvedlo jeho cenu a aktuálně stojí měrná jednotka CNG zhruba stejně jako benzín. Provozní náklady CNG a dieselů se nyní skoro vyrovnají. Tlaková zkouška systému CNG se má provádět každé dva roky a provede ji buď specializované pracoviště, nebo autorizovaný servis VW. Při ní se dá zjistit, jak fungují ventily a jestli jsou nádrže v pořádku. Bohužel z principu se korozi ocelových tlakových lahví nevyhnete nikdy a jejich předpokládaná životnost je maximálně 10 let (u těch modernizovaných se uvádí až 20 let). Některé vozy s vyššími nájezdy ale musely dostat nové nádrže už po pěti letech. 

Starší Touran na CNG není moc dobrá a spolehlivá volba a spíše bychom hledali jiný model. Buď pozdější VW s kompozitními nádržemi, nebo v dané cenové relaci spíše modely od Fiatu či Opelu s tovární úpravou na CNG. Například taková Zafira na CNG funguje velice slušně a bývá za rozumné peníze. Škoda, že jich je na trhu tak málo.

Ojetý Volkswagen Touran na CNG – chtějte servisní historii, jinak byste v servisu mohli zaplakat

favcars.com

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…


TestyOjetin.cz 

FOLTÝN PUBLIC RELATIONS
Rybná 24
110 00   Praha 1 
info@testyojetin.cz 

Ochrana osobních údajů

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.
K provozování webových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) využíváme takzvané „cookies“. Jde o malé soubory sloužící k přizpůsobení obsahu Webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto Webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováváním cookies nesouhlasíte, změňte si, prosíme, požadované nastavení Vašeho prohlížeče. Více informací naleznete po stisknutí tlačítka „Cookies“.