Držení volantu v poloze za deset dvě nebo tři čtvrtě na tři je časté řidičské dilema

Foto: Pixabay

V dnešních moderních vozech s airbagy existuje pouze jeden správný způsob držení volantu. Všechny další způsoby pak mohou v případě nehody zapříčinit vážná zranění.


Tím správným způsobem je držení v poloze „tři čtvrtě na tři“. V této poloze se totiž při případné nehodě a vystřelení airbagu dostanou ruce mimo hlavu řidiče. V případě, že řidič drží ruce na volantu v poloze „za deset dvě“, případně v jiné, je velmi pravděpodobné, že ho ruce v případě nehody a vystřelení airbagu zasáhnou do hlavy a vážně zraní. V moderních vozech je správná poloha pro úchop volantu indikována i ergonomickým tvarováním volantu, u starších vozů je potřeba si na takový úchop zvyknout a hlavně jej skutečně dodržovat. Kromě bezpečnostního důvodu má správný úchop volantu i jiné přednosti.

Třeba tu, že v takové poloze otočíte koly „na jeden zátah“ více, tedy bez nutnosti ručkovat. V drtivé většině zatáček a velkých křižovatek tak pohodlně zatočíte bez nutnosti přehmatávat. Někomu se může zdát rozdíl oproti jinému úchytu malý, ale v krizové situaci oceníte i těch pár centimetrů, o které se vyhnete srážce se zvěří nebo jiným vozem. Je ale pochopitelné, že na úzkých okreskách nebo ježdění po městě, se přehmatávání nevyhnete. Vždy se ale snažte vrátit co nejdříve ruce do správné polohy. Ono totiž i zmíněné přehmatávání má svoje pravidla.

Zamrzlé brzdy lze snadno uvolnit, u starších aut to ale může být velký problém
Na zákazu zastavení lze zastavit a na zákazu stání dokonce i stát. Ale jenom někdy
Ztrátu adaptéru bezpečnostní matice na kolo lze vyřešit snadno a úplně zdarma
I bez vyhřívaných zrcátek lze mít krásně čistá skla bez sněhu a ledu

Nejhorší variantou je takzvané ručkování po věnci volantu dvěma prsty. Volant musíte držet pevně za každé situace a úchop upravujte podle situace. Jinak budete přehmatávat v pravoúhlé křižovatce, jinak zase na horské silnici v tzv. vracečce. Například když budete vjíždět do levotočivé, 180 stupňové zatáčky, je dobrým fíglem uchopit volant levou rukou na pomyslné dvanáctce a pravou rukou na šestce. Zatáčku byste pak měli vykroužit na jeden „zátah“. Takový manévr je mnohem plynulejší a bezpečnější než zbrklé ručkování. O správné poloze volantu vás ve většině případů bude informovat šev jeho obšití, případně speciální barevný proužek, který mají volanty některých sportovnějších vozů právě v poloze „12 hodin“.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.