Nejběžnější závady na ojetinách – Opotřebované brzdové destičky a kotouče

Foto: Pixabay

Když dává někdo auto do autobazaru, málokdy tak učiní těsně po návštěvě servisu a výměně opotřebovaných dílů za nové. Týká se to například brzd, které u málokteré ojetiny bývají právě po servisu.


Brzdový systém se skládá z mnoha úzce propojených pohyblivých částí. Jednotlivé součásti se samozřejmě mohou časem opotřebovat. Protože se brzdové destičky a kotouče při brzdění neustále třou a zahřívají, bývají to často právě tyto komponenty, které stojí v centru pozornosti při problémech s brzdovým systémem u ojetých automobilů. Stav brzdových destiček a kotoučů si naštěstí ověříte poměrně snadno.

Kdy měnit destičky a kotouče

Míra opotřebení nebo četnost výměny brzdových destiček a koučů závisí na různých faktorech, včetně jízdních podmínek a stylu jízdy. Brzdové destičky se doporučuje měnit každých 40 000 až 100 000 km, zatímco brzdové kotouče byste měli vyměnit kdykoli mezi 50 000 a 110 000 km. Záleží pochopitelně také na kvalitě kotoučů a obložení. Některé výrobky z druhovýroby vydrží podstatně méně než originál, ale není to pravidlem. Neorientujte se proto podle ceny, ale vybírejte u kvalitních prodejců a servisů.

Jak poznat, že je čas vyměnit brzdové destičky nebo kotouče?

Co se týče brzdových destiček, jejich opotřebení poznáte i na pohled. Samozřejmě, že odborný automechanik vám řekne více, než se na první pohled zdá (protože vnitřní brzdové destičky bez sundání kola neuvidíte), ale abyste získali základní představu o situaci, můžete si vnější brzdové destičky zkontrolovat sami, pokud mají kola vašeho vozu otevřenou konstrukci. Když ne, budete muset kolo sundat, ale ani to není nic, co by nešlo zvládnout.

Vibrace na volantu? Zvlněné brzdové kotouče

Pokud jde o kotouče, jedním z nejčastějších příznaků jejich opotřebení je vibrace volantu při brždění. Jestliže kotouče, které napomáhají zastavení vozu, již nejsou tak hladké, může to způsobit nerovnoměrné fungování brzd, což způsobí mírné chvění auta, resp. vibrování volantu. Auto se také při brzdícím manévru chová poněkud nejistě.

Sami nebo v servisu?

Brzdové destičky si zvládne mnoho motoristů vyměnit svépomocí. I když to u mnoha vozidel není nijak extra složitý úkon, doporučujme nechat vyměnit destičky v autoservisu. V případě potřeby mají vše po ruce a přeci jen – mění destičky častěji než vy, mají v tom více zkušeností a zrovna u brzd se odbornost vyplatí. U kotoučů už by návštěva servisu měla být jasnou volbou.

Závady na ojetinách, díl č.1 - Přehřívíní motoru

Závady na ojetinách, díl č.2 - Závady převodovek

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.