Podvody při prodeji ojetin – „Vykuchaný“ filtr pevných částic a nefunkční katalyzátor

Výfuk
Foto: Pixabay

Jak poznat správně fungující filtr pevných částic? Není to zase tak složité, jak by se mohlo zdát. S autem ale musíte na zkušební jízdu. Jinak nepoznáte nic.


Moderní vozidla se neobejdou bez katalyzátorů a filtrů pevných částic (DPF), které filtrují škodlivé znečišťující látky a toxické plyny vycházející z automobilů. Jedná se o povinnou součást výfukového systému moderních automobilů, jejíž výměna je navíc nákladná, pokud se něco pokazí – a i to se může stát. A ono se to děje.

S autem je potřeba občas vyjet na delší cestu

U většiny automobilů se jednou za čas provádí rekuperace filtru pevných částí (DPF), během níž se zachycené pevné částice zahřejí natolik, že se spálí a změní na popel, čímž se vyčistí katalyzátor a filtr pevných částic. Nicméně tato operace se často nezdaří, což má za následek ucpání katalyzátoru nebo DPF filtru. Děje se tak většinou u aut, která jsou provozována především v městském provozu a není tak vlastně šance čistící režim spustit.

Ceny DPF i přes 100 tisíc korun

Nový DPF filtr ale může stát i přes sto tisíc korun. To se týká hlavně vozů asijské výroby. Původní majitelé proto někdy sáhnou k tomu, že filtr z auta demontují, nebo ho jednoduše prorazí, a jede se dál. Jenže při měření emisí neprojdete. Jak takový DPF poznat? Základem je zkušební jízda. Jestli po ní bude výfuk černý, je něco špatně. Současně se doporučuje zvednout auto na zvedák a podívat se, zda je DPF na svém místě a zda není nějak rozříznutý, nebo proražený. To samé platí i o katalyzátoru. Pokud je katalyzátor vašeho vozu ucpaný nebo zablokovaný, může dojít k zahřátí toxických plynů zachycených v motoru až k jejich vzplanutí. To může negativně ovlivnit výkon, emise a celkový provoz vozidla a časem poškodit důležité součásti motoru. 

Jak zjistit, zda je váš katalyzátor ucpaný?

Jedním z prvních příznaků ucpaného katalyzátoru jsou obvykle problémy se startováním vozidla. Druhým souvisejícím problémem je snížený výkon motoru, protože škodlivé plyny uvíznou ve spalovacím prostoru, což vede ke snížené akceleraci a zvýšené prodlevě motoru. Nezávisle na příznacích může ucpaný katalyzátor vyvolat spuštění palubního diagnostického systému vozidla, což způsobí, že se na přístrojové desce rozsvítí kontrolka „Zkontrolujte motor‘‘ nebo jiná výstražná kontrolka. Pokud tedy máte podezření, že by jeho příčinou mohl být katalyzátor, můžete pomocí skeneru OBD2 zjistit, zda tomu tak skutečně je.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.