Retro nádhera Citroen 2CV Charleston sice slaví již 40 let, ale pořád se dá dobře koupit

Foto: Citroen

Legendární "Kachna", která jezdí po silnicích již od roku 1939 se v roce 1980 dočkala zajímavé limitované edice Charleston. Ta má speciální lakování a také například jednoramenný volant, který je od roku 1976 montován do vyšších verzí 2CV. Vepředu jsou dvě sluneční clony, z nichž jedna je vybavena kosmetickým zrcátkem pro spolujezdce. Za nimi jsou dva háčky pro odblokování kapoty, aby se dala otevřít zevnitř. Na zahraničních inzertních serverech najdete tohle zajímavé vozítko v cenách od cca 6 do 10 tisíc eur.


Charleston 2CV 6 nabízí veškeré kouzlo a jednoduchost modelu 2CV, k němuž si dovoluje ladně a nenásilně dodat další nádech veselosti a elegance. Má nenapodobitelnou dvoubarevnou kapotu s jasně oddělenými barevnými plochami, která je současně příjemně zaoblená a připomíná linie prototypu 2CV z roku 1939. Tmavší odstín pokrývá spodní část karoserie, blatníky a střechu až po horní část čelního skla. Světlejší odstín se objevuje na dveřích kufru, kapotě, dveřích, liště kolem čelního skla a na kolech. Horní zaoblenou část oken kopírují dvě bílé lišty a nad nimi se táhne pochromovaný okraj. Limitovaná edice Charlestonu je opatřena světlomety v odstínu Červená Delage, sériové modely měly světlomety chromované. Nárazníky jsou v kovově šedém provedení a na dveřích kufru je nalepený monogram obdélníkového tvaru se jménem modelu. Chromované ozdobné lišty se objevují i u prahů a kola mají chromované ozdobné kryty vypůjčené od modelu Dyane. Přístrojová deska převzatá od verze 2CV 6 Club je vybavena velkým otáčkoměrem a obdélníkovými tlačítky pro aktivaci stěračů a výstražných světel a nachází se zde i kontrolka hladiny brzdové kapaliny. Vůz je opatřen jednoramenným volantem, který je od roku 1976 montován do vyšších verzí 2CV. Vepředu jsou dvě sluneční clony, z nichž jedna je vybavena kosmetickým zrcátkem pro spolujezdce. Za nimi jsou dva háčky pro odblokování kapoty, aby se dala otevřít zevnitř.


Škoda 1203 byla tak poruchová, že často nedojela ani z továrny do prodejny
Volha GAZ 24 - Sověti upláceli v českých autobazarech vrtačkami
Citroen 2 CV vznikl díky nerozbitým vajíčkům v ošatce
Škoda 110 R aneb české Porsche se prodává už za půl milionu


Vnitřek dveří je pokryt šedou tkaninou, kolem kliky je černá plastová lišta, do níž je zabudováno držadlo, které pomáhá při zavírání, a za lištou je skrytý uzavírací systém. Pro 2CV 6 Charleston v limitované edici je typické čalounění „Pieds de Coq“ („kohoutí stopa“)", zatímco čalounění v sériové verzi je šedé s kosočtverečným prošíváním. Na rozdíl od modelů 2CV 6 Club a Spécial zde chybí odstředivá spojka. Při uvedení na trh ani během celé kariéry vozu nezaznamenala motorizace 2CV 6 Charleston žádné významné změny. Vůz je nabízen s motorem A06/635 s výkonem 29 k DIN při 5750 ot./min. Tohoto výkonu bylo dosaženo v roce 1978 díky použití dvoukomorového karburátoru Solex 26/35 CSIC. Pokud jde o ostatní, tento motor o objemu 602 cm3, montovaný od února 1970, si zachovává své hlavní vlastnosti. Vrtání a zdvih jsou stále 74×70 mm, díky čemuž je kompresní poměr 8,5 a točivý moment 4 mkg při 3500 ot./min. Dvanáctivoltové elektrické zařízení zahrnuje alternátor 28 A spojený řemenem ke kladce pohánějící devítilopatkovou vrtuli chladiče. Odpružení reaguje s předními a zadními koly vybavenými spirálovými pružinami. Brzdy jsou bubnové vpředu i vzadu a ovládají se jedním hlavním válcem. 

TECHNICKÁ SPECIFIKACE

Délka: 383 cm Šířka: 148 cm -Výška: 160 cm Rozvor: 240 cm Počet míst: 4 Motor: A06/635 Zdvihový objem: 602 cm3 Vrtání: 74 mm Zdvih: 70 mm Kompresní poměr: 8,5 Točivý moment: 4mkg při 3500 ot/min Palivo: Benzín Výkon pro účely zdanění ve Francii: 3 CV Skutečný výkon: 29 k DIN při 5750 ot/min Pneumatiky: 125/15 Poměr výkonu a hmotnosti: 17,0 Hmotnost bez nákladu: 560 kg Přední brzdy bubnové, od roku 1982 kotoučové Zadní brzdy bubnové Ruční brzda: Mechanické ovládání u předních brzd

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…


TestyOjetin.cz 

FOLTÝN PUBLIC RELATIONS
Rybná 24
110 00   Praha 1 
info@testyojetin.cz 

Ochrana osobních údajů

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.
K provozování webových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) využíváme takzvané „cookies“. Jde o malé soubory sloužící k přizpůsobení obsahu Webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto Webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováváním cookies nesouhlasíte, změňte si, prosíme, požadované nastavení Vašeho prohlížeče. Více informací naleznete po stisknutí tlačítka „Cookies“.