Jediný dochovaný exemplář okruhového speciálu Škoda 1100 OHC Coupé (1959) se veřejnosti poprvé od svého znovuzrození představí v pohybu.
Mladoboleslavská automobilka ŠKODA se na poli motoristického sportu úspěšně angažuje již takřka 121 let, od startu motocyklu Laurin & Klement v závodě z Paříže do Berlína 27.-29. června 1901. Ve stálé expozici i veřejnosti přístupném depozitáři ŠKODA Muzea je k vidění řada milníků této působivé tradice. Návštěvníci akce Sosnová Classic 2022 však budou mít jedinečnou příležitost zažít vybrané unikáty v jejich živlu, na závodním okruhu. K vrcholům programu nesporně patří veřejná jízdní premiéra okruhového speciálu Škoda 1100 OHC Coupé z roku 1959. V období 1959/1960 vznikly pouze dva exempláře tohoto uzavřeného provedení, doplňujícího dva starší „topless“ vozy ŠKODA 1100 OHC. V Sosnové se obě verze, exponáty ŠKODA Muzea, objeví v jízdě bok po boku po 61 letech, posledním společným závodem byla totiž cena Mladé Boleslavi na okruhu v nedaleké Čisté u Bělé pod Bezdězem v roce 1961.
Unikátní vozy můžete shlédnout na akci LEGENDY 2022, která se koná na Výstavišti v Holešovicích ve dnech 28. a 29.5. od 09:00 do 17:00 hod. Určitě přijďte !!
jedním z bodů programu (12:00‑13:00) bude Jarní Rallye, tedy „gentlemanská“ jízda historických vozů na okruhu – tedy pomalým tempem a ve skupinkách. Diváci si tak budou vozy moci lépe prohlédnout. Po tomto „zahřívacím kole“ přijdou na řadu opět závody a exhibice legend historie motoristického sportu. Kromě formulových vozů, včetně zástupců předválečné éry Grand Prix, se návštěvníci mohou těšit na příležitost k osobnímu setkání se Stigem Blomqvistem, mistrem světa v rallye 1984, který má na kontě také několik startů v Mistrovství světa v rallye s vozy ŠKODA. Švédské legendě bude sekundovat mj. i domácí Ladislav Křeček, dlouholetý úspěšný člen továrního týmu ŠKODA. Pokrok dosažený ve stavbě soutěžních speciálů do současnosti bude možné posoudit při exhibičních jízdách Jana Kopeckého na voze Fabia Rally2 evo týmu ŠKODA Motorsport.
Připomeňme, že ze dvou vyrobených automobilů Škoda 1100 OHC Coupé se dochovala pouze torza a jednotlivé komponenty havarovaných vozů. V loňském roce byla završena několikaletá náročná rekonstrukce, na níž se kromě týmu ŠKODA Muzea podíleli také specialisté centra stavby prototypů ŠKODA AUTO. Kupé vzniklo renovací dochovaného rámu, podvozku, agregátu a stavbou karoserie podle originální výkresové dokumentace, spojením tradičních postupů a nejmodernějších technologií. Plně provozuschopný aerodynamický vůz s nízkou hmotností 555 kg a čtyřválcovou atmosféricky plněnou jedenáctistovkou o výkonu 92 k (67,7 kW) při 7700 min-1 dosahoval během své aktivní závodní kariéry v letech 1960-1962 maxima asi 200 km/h.