Peugeot 205 slaví čtyřicátiny. Těsně po roce 1989 se dal vyměnit i za pražský byt

Peugeot 205
Foto: Peugeot

Peugeot 205 byl uveden na trh v roce 1983 a ihned si získal velkou oblibu zákazníků. Po roce 1989 byl v tehdejším Československu dokonce tolik žádaný, že jej šlo vyměnit i za byt.


V roce 1989 jsme bydleli v suterénním bytě v pražských Holešovicích. Okna do ulice umožňovala koukat holkám na chodníku pod sukně, což byla asi největší atrakce tohoto bytu dispozice 1+1. Když jsme ho chtěli v létě 1990 prodat a zveřejnili inzerát v Annonci, což byly tehdy sice nové, ale velice oblíbené inzertní noviny, volalo nám během jednoho dne asi 50 zájemců. Cena se zvyšovala po pětitisícovkách až do chvíle, kdy zavolal zájemce z Plzně a hned se zeptal: „Berete 150 tisíc a rok starý Peugeot 205“? Přiznávám, že být tehdy svobodný, bral bych to. Potřebovali jsme ale větší byt, takže vyhrál zájemce, který nabízel vyšší hotovost. Vyměnit byt za auto, koho by to dnes napadlo…

Možná však, že kdybychom na výměnu kývli a auto si ponechali až do dnešních dní, měli bychom doma ceněný kousek. Letos totiž slaví „dvěstěpětka“ svoje čtyřicátiny a v průběhu roku 2023 tak bude sdružení Aventure Peugeot pořádat řadu oslav na počest modelu Peugeot 205, přezdívaného „Sacré numéro“, který byl uveden na trh 24. února 1983. Oslavy začnou na výstavě Rétromobile představením vzácného vozu 205 GTI Griffe z roku 1991 ze speciální série vybavené motorem o objemu 1,9 litru a výkonu 130 koní.

Značka Peugeot navíc představí na výstavě Rétromobile 2023 retrospektivní pohled na svou „čtyřkovou“ řadu, od modelu Peugeot 401 až po zcela nový Peugeot 408. Vozy, které se zapsaly do historie značky Peugeot svým vzhledem, inovacemi a výkony.

V roce 2022 představila značka Peugeot nový model Peugeot 408 – dynamický fastback s jedinečnou siluetou. Tento vůz vznikl díky kreativitě a zkušenostem designérského týmu značky.

Modely Peugeot, jejichž název začíná číslicí 4, spojují už téměř 90 let dva společné znaky: propracovaný styl a inovace. Peugeot 408, nejnovější součást této ságy, je toho příkladem. Peugeot jím demonstruje vynalézavost svých týmů a nabízí na vrcholu segmentu C siluetu zvýšeného fastbacku, která je na současném automobilovém trhu jedinečná. Tento nový typ vozu Peugeot nabízí kromě postoje šelmy a exkluzivního vzhledu také dokonalost sofistikované techniky zaměřené na efektivitu, inteligentní elektrifikaci a potěšení z jízdy.

Designéři a inženýři, kteří zkonstruovali Peugeot 408, navázali na úspěch jeho předchůdců přetrvávající již od počátku 20. století. Všech sedm generací „čtyřkové“ řady přinášelo nové technologie a inovativní prvky designu. Značka Peugeot představí na výstavě Rétromobile kromě zcela nového vozu Peugeot 408 také pět legendárních modelů čtyřkové řady Peugeot:

Foto: PeugeotPrvní model čtyřkové řady sedan Peugeot 401 (1934–1935) byl inovativní svým nezávislým zavěšením kol, Peugeot 401 Eclipse (1935), první sériově vyráběné kupé–kabriolet, se výrazně zapsal do automobilové historie.

Foto: PeugeotPeugeot 402 (1938–1942) přišel s převratnou novinkou: seskupením světlometů za mřížkou chladiče pro krásnější design, ale také pro lepší aerodynamiku, která byla v té době zatím v plenkách.

Foto: PeugeotPeugeot 403 Cabriolet (1956–1961), jehož ve verzi kabriolet proslavil inspektor Columbo, je jen jednou z mnoha variant obchodně úspěšné rodiny 403 (sedan, kombi, dodávka a pick-up).

Foto: PeugeotPod designem vozu Peugeot 404 Coupé (1962–1968), ze kterého čišela neobyčejná krása a elegance, je podepsán Pininfarina, jehož spolupráce se značkou Peugeot byla v té době na vrcholu. 

Foto: PeugeotPeugeot 405 Mi16 Le Mans (1993) je speciální série legendárního modelu 405 Mi16 na oslavu vítězství značky Peugeot v závodě 24 hodin Le Mans v roce 1993. Motor má dvoulitrový šestnáctiventilový o výkonu 160 k z klasického sériového modelu Mi16. Výbava vozu zahrnovala čalounění kůže/alcantara, 15palcová koly z lehkých slitin atd.

Peugeot 205 slaví čtyřicátiny. Těsně po roce 1989 se dal vyměnit i za pražský byt

Peugeot

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.