Za Favorit se dávaly poměrně vysoké úplatky. Byl totiž po Ladě Samaře druhým vozem s náhonem na přední kola v zemích bývalého východního bloku, který nebyl licencí některého ze zahraničních modelů.
Odrazovým můstkem k rozvoji mladoboleslavské automobilky ŠKODA se stala zcela nová generace automobilů s pohonem předních kol a s atraktivním designem renomovaného italského studia Nuccia Bertoneho. Náročný projekt budoucího hatchbacku Favorit odstartoval již v roce 1982 a během svého životního cyklu prošel několika modernizacemi.
Při té první, hned po převzetí koncernem Volkswagen v roce 1991, se logo umístěné na chladiči přesunulo doprostřed a zmizel otvor pro vstup vzduchu pod ním. Vzduch nasávaly jen otvory v nárazníku. Postupně se také vylepšovaly materiály, vzhled vozu ale změn nedoznal.
V lednu 1993 dostal kryt chladiče nový otvor vstupu vzduchu, takzvaný knírek, a samotný chladič byl o několik milimetrů užší. Jiný tvar dostaly také nárazníky, čímž se zlepšila aerodynamika a zvětšil se rozchod kol, která dostala nový design. Původní hnědý interiér zčernal, nové dveřní výztuhy přispěly k vyšší bezpečnosti. Také se zakulatily kliky nebo víčko nádrže, vylepšená byla i elektroinstalace. Faceliftovaný model pak dostal navíc logo automobilky doprostřed pátých dveří.
Význam modelu Favorit výrazně přesáhl „pouhou“ generační obměnu sortimentu. Současně totiž došlo k zásadní modernizaci nejen výrobních technologií závodů značky ŠKODA, ale také jejích domácích dodavatelů. Již během vývojových prací tak byly navázány kontakty s renomovanými zahraničními partnery, rozeběhla se spolupráce například se společnostmi Porsche či Volkswagen. Právě model Škoda Favorit jako jeden z mála moderních nelicenčních automobilů takzvaného východního bloku se stal jedním ze základních kamenů pozdějšího úspěšného začlenění značky ŠKODA do skupiny Volkswagen.
Moderní Škoda Favorit byla před rokem 1989 výrazně nedostatkovým zbožím, na které se stály stometrové fronty a nabízely poměrně vysoké úplatky. Po více než třiceti letech se v českých autobazarech stává Favorit opět vyhledávaným vozem a prodává se již i za více než 150 tisíc korun. Přitom v době uvedení do prodeje stálo auto cca 85 tisíc korun. V té době to ale byly nepředstavitelné peníze a první škodovka s předním náhonem tak byla pro většinu českých řidičů nedostižným snem.