Mezi lety 1995 a 2000 bylo ve Vrchlabí vyrobeno celkem 4016 automobilů Škoda Felicia Fun. Tyto vozy pro volný čas se v současné době staly velmi žádaným a drahým sběratelským artiklem
Téměř deset procent z 1,4 milionu vyrobených vozů Škoda Felicia tvořil ryze pracovní pickup, který podle mnohých živnostníků a drobných podnikatelů dnes na trhu citelně chybí. Z pickupu odvozená Škoda Felicia Fun ale místo k práci vybízela k zábavě a aktivnímu odpočinku. Vůz pro volný čas se žlutým odstínem karoserie budil pozornost odborné i laické veřejnosti především „party trikem“, zvyšujícím počet sedadel ze dvou na čtyři, při zachování prostoru pro sportovní vybavení. Od října 1995 do srpna 2000 vyjelo z Vrchlabí 4016 kusů, které dnes patří k vyhledávaným youngtimerům.
Základní provedení 1.3 MPI se stupněm výbavy LX stálo 304 900 Kč, verze 1.6 MPI byla o 40 000 korun dražší a za diesel se připlácelo dalších deset tisíc. Dnes se dá Škoda Felicia Fun získat jen velmi obtížně. Aut je prostě málo a buď jsou ve skutečně žalostném stavu, nebo si je jejich majitelé hýčkají a nad prodejem vůbec neuvažují. Přesto se tu a tam dá v nabídce nějaká Škoda Felicia Fun sehnat. Například na německém inzertním portálu jsou aktuálně 2 kusy. Jedna za necelých 8 tisíc euro, druhý za 13 tisíc. Před časem ale byla v nabídce i Felicia Fun za 19 tisíc euro.
Cestu k budoucímu vozu pro volný čas Felicia Fun vytyčil dvoumístný čtyřdveřový prototyp Š 781 Tremp (1989) upravený z hatchbacku Favorit. Nad sedadly řidiče a spolujezdce zůstal zachován pevný díl střechy, směrem vzad navazovala masivní trubková konstrukce s ochranným obloukem. Jediný vyrobený Tremp se dochoval v depozitáři ŠKODA Muzea.
Další vývojový stupeň představovala propracovaná dvojice konceptů Škoda Fun na bází modelu Favorit. Jeden z nich byl lakován fialově, druhý žlutě. Na frankfurtském autosalonu IAA 1993 tato atraktivní novinka zaujala o 60 mm zvýšeným podvozkem pro jízdu v lehčím terénu či trubkovým rámem na přídi, nemluvě o řadě praktických detailů, vkusném barevném sladění vnějšího laku karoserie s interiérem a sedmipaprskovými litými disky kol. Po sklopení zadní příčné stěny s elektricky stahovatelným oknem bylo pomocí pákového mechanismu možné snadno vytvořit dvě další sedadla. Na zadní ložné ploše se našlo místo pro chladničku a zavazadla, přídavný střešní nosič umožnil přepravu rozměrnějšího sportovního vybavení jako horských kol nebo surfových prken.
Po světové výstavní premiéře vozu pro volný čas Škoda Felicia Fun na březnovém ženevském autosalonu se v říjnu 1995 v závodě Vrchlabí rozeběhla jeho sériová výroba. Základ konstrukce tvořila modelová řada Felica, která o rok dříve vznikla komplexní evolucí předchůdce Favorit, s využitím 1187 nových významnějších dílů. Mezigeneračně se podstatně zvýšila úroveň bezpečnosti i komfortu vozů ŠKODA, mezinárodní certifikát ISO 9002 potvrdil vysoké kvalitativní standardy výroby i montáže. V dobovém propagačním materiálu se dočteme: „Svěží žlutá barva vozu symbolizuje dobrodružství, za nímž Vás Felicia Fun ochotně odveze.“ A dále: „Jen si sáhněte na ten zářivě žlutý volant! Otočte klíčkem a rozjeďte se za sluncem a zábavou. Fun – jízda pro radost.“
Škoda Felicia Fun zaujala mimo jiné „party trikem“, rozvíjejícím řešení použité v prototypech FUN na bázi modelu Favorit: výklopnou a posuvnou zadní stěnu v základu dvoumístné kabiny, umožňující rozšířit kapacitu o dvě pomocná, prakticky rozkládací sedadla. V tom případě se délka ložné plochy s podlahou pokrytou smrkovými lištami zkrátila ze 1370 na 850 mm. Přepravní možnosti rozšířila montáž střešního nosiče. Specializované nezávislé firmy nabízely také lehké nástavby ze sklolaminátu, objem nákladového prostoru poté vzrostl přibližně na 2 m3.
Škoda Felicia Fun byla při rozvoru 2450 mm dlouhá 4245 mm, široká 1680 mm a vysoká 1465 mm. Zákazníci mohli vybírat ze tří čtyřválcových motorů. Benzinové jednotky s parametry 1289 cm3 a 68 k (50 kW), respektive 1598 cm3 a 75 k (55 kW) doplňoval diesel o objemu 1896 cm3 a výkonu 64 k (47 kW). Typická šestnáctistovka s pohotovostní/užitečnou hmotností 1035/445 kg dosahovala rychlosti až 163 km/h při kombinované spotřebě 7,3 l na 100 km (podle tehdy platné metodiky 93/116/EU)
Líbí se vám Škoda Felicia Fun? Napište nám do diskuze